Trova offerte per voli da Toscana a Aeroporto di Bruxelles

BRU

Trova offerte per voli da Toscana a Aeroporto di Bruxelles

Cerca su centinaia di siti di viaggio contemporaneamente per trovare offerte sui voli con destinazione Aeroporto di Bruxelles. Combina il tuo volo con un hotel e risparmia!

Andata e ritorno
Economy
Boston (BOS)
Bruxelles-National
lun 29/11
lun 6/12
Qualsiasi mese
Confronta con KAYAK |
Includi gli hotel

Informazioni utili: Voli Toscana - Aeroporto di Bruxelles

Bassa stagione

gennaio

Alta stagione

settembre

Prezzo medio andata-ritorno

117 €

Buona offerta andata-ritorno

57 €

Buona offerta solo-andata

23 €
Il periodo ideale per evitare le folle con un calo medio dei prezzi del 6%.
Il periodo più gettonato per volare con un aumento medio dei prezzi del 26%.
(media delle ultime 2 settimane)
o meno
o meno

Domande frequenti per prenotazioni di voli da Toscana a Aeroporto di Bruxelles

Quali compagnie aeree hanno una politica di cancellazione flessibile per i voli da Toscana a Bruxelles-National a causa del COVID-19?

Come riesce KAYAK a trovare prezzi così bassi sui voli da Toscana a Aeroporto di Bruxelles?

In che modo lo strumento di Previsione dei prezzi di volo di KAYAK mi aiuta a scegliere il momento giusto per acquistare il mio biglietto aereo da Toscana a Aeroporto di Bruxelles?

Che cos'è l'opzione Mix & Match per i voli da Toscana a Aeroporto di Bruxelles?

Che cos'è la funzionalità "date flessibili" di KAYAK e perché potrebbe essermi utile quando cerco un volo da Toscana a Aeroporto di Bruxelles?

5 principali compagnie aeree con voli da Toscana a Bruxelles-National

Valutazioni in base alle recensioni dei clienti KAYAK

8,0
SWISS
Valutazione complessiva sulla base di 9.085 recensioni
8,2
Imbarco
7,9
Comodità
8,6
Personale
7,7
Divertimento
7,9
Cibo
Recensioni compagnia aerea

"First time traveling with Swiss abroad…. They set the standard so high, I will certainly book them again next time! A+ hospitality across the board…. So impressed with their professionalism and customer service. Highly, highly recommend! Jill Bolger"

"Swiss!"

Punti positivi: "Tutto perfetto. Particolarmente sorpreso In positivo dal food per Bambini. In più personale di bordo gentili e carini con i più piccoli"

Punti positivi: "Personale al desk di imbarco gentile, preparato e disponibile. Ci ha aiutato a risolvere con calma e gentilezza un inconveniente con le valigie"

Punti positivi: "flight itself"
Punti negativi: "delayed departure EXTREMELY LATE LUGGAGE HANDLING IN BRUSSELS, more than 1 hour after arrival for SKI's to be delivered !!"

Punti positivi: "Never got on the plane due to weather restrictions in the connecting flight prior to this flight. Called SWISS customer service on a Russian line, were told to get a paper from another Russian airport that no flights were leaving the city. Did that. when arrived to Moscow no SWISS customer representatives were at the stations and had to end up buying a completely new ticket to get home."
Punti negativi: "Have customer service representative available at the airport 24/7 knowing that some people arrive from all parts of the country."

Punti positivi: "Excellent"

Punti positivi: "The crew was good, not amazing and the seats were adequate, not generous. The food was sppealing."
Punti negativi: "The whole experience was positive."

Punti positivi: "Il volo è stato annullato"
Punti negativi: "Tutto"

Punti positivi: "Very friendly and cooperative crew. Entertainment is well upated with latest media."
Punti negativi: "Nothing"

Punti negativi: "The flight was cancelled and Florence airport staff was extremely incompetent and unprofessional. I spent 12 hours in the airport before getting to Zurich. Won’t get to Chicago until 24 hours after my planned arrival. If I something important then hell would’ve been raised."

Punti negativi: "A little more leg room would be great"

Punti negativi: "We had a huge delay"

Punti positivi: "Delicious Easter eggs Beautiful interior design of cabin and seats Roomy"

Punti positivi: "The crew was terrific and friendly as I expected."
Punti negativi: "I have no other suggestions here since I'm pleased with the flight and services."

Punti positivi: "Friendly agents . Speak very good English. Swiss airlines serves breakfast croissants and beverages for a short flight without a charge"
Punti negativi: "The airline fix the booking problem because my trip was from Zurich to Brussels to Washington DC to Austin and went I print my boarding passes only show to Brussels. The booking agent didn’t complete all the way in the computer. I am thankful that I had my original paper and Swiss airlines fix it"

Punti positivi: "Ottima compagnia aerea"
Punti negativi: "Già ottimo da se"

Punti positivi: "Swiss Airlines Saff was very friendly and helpful"
Punti negativi: "0"

Punti positivi: "Great friendly crew. Efficient systems."
Punti negativi: "Tight seats. Very little leg room."

Punti positivi: "The staff is always nice and ready"
Punti negativi: "Landing was delayed while flying just over the airport with noticeable turbulent going on. This way I had a strong nausea when we finally landed."

Punti positivi: "L arrivo in orario"
Punti negativi: "Nessun controllo documenti al boarding Mi hanno messo il bagaglio a mano in stiva senza dirmelo Spazi tra sedili molto piccoli"

Punti positivi: "Excellent"

Punti positivi: "Enjoyed the surprisingly good vegetarian hot meal, wine, and chocolate! (And silverware) Said to us they cared for passengers and the environment. A much better overall experience than with United!"
Punti negativi: "Plane did not have a place to switch to the other aisle without disturbing passengers or crew! You need to move a tad bit on such a long flight!"

Punti positivi: "Nice crew, lot of space"

Punti positivi: "Good, in-flight entertainment"
Punti negativi: "There must be a way for crew to intervene and help parents with screaming infants or disruptive children. The flight noise/comfort was miserable"

Punti positivi: "The crew and flight"
Punti negativi: "No airconditioning while waiting on the shuttle bus to the plane"

Punti positivi: "The crew was very attentive and friendly. For the price the seats where comfortable."

Punti positivi: "The booking to a new flight was seamless."
Punti negativi: "We had to take a different flight on Lufthansa which had a whole list of it's own problems."

Punti positivi: "Comfortable, on time, great service and enjoyable snacks that help break the boredom of the travel."

Punti positivi: "The planes are clean and relatively comfortable."
Punti negativi: "Extremely rigid rules. My flight was the day of the blizzard in Boston, Tues, 3/13. Despite 5 calls to Swiss to reroute me out of Montreal, an airport I could actually get to, they would not relent. I finally just drove there and a really nice agent changed my flight since Logan was closed and all public transport was shut down. Even if my scheduled flight from boston wasn't canceled (I have no idea) they were incredibly unhelpful about the fact that I physically could not get to logan in time for my flight. (Mass DOT was asking everyone to stay off ALL roads). THEN on the way home, they would NOT let me fly back to Montreal where my car was!! WAY TOO RIGID RULES. Screw the customer!"

Punti positivi: "Four economy short-hauls in two days: That extra tad legroom (A321, A320, CS100) Planes are very clean Good quality snacks Great staff"

Punti negativi: "Delay"

Punti positivi: "Boardoing 7h10; 7h25 announcement we would arrive on time 8h50. No further announcement, late departure. Arrival 9h25. - mo explanation. Luggage only at 9h50"
Punti negativi: "Delay"

Punti negativi: "It was delayed almost an hour."

Punti positivi: "Very short flight so little to write about."
Punti negativi: "We've got no complaints."

Punti positivi: "Outstanding service. Friendly flight attendants."

Punti positivi: "Comfortable....customer-service oriented staff. Enjoyable food, and entertainment."
Punti negativi: "Only thing that could have been easier is to offer more self check-in options at the airport. Very courteous staff, and wait wasn't extremely long."

Punti negativi: "delayed"

Punti negativi: "Only one agent to check in economy passengers two agents for first class and 2 or 3 for special needs. There were many more economy passengers and it took a lot longer to be serviced more agents for economy would have been more equitable"

Punti negativi: "flight and luggage deliver delayed. Missed meeting as a result"

Punti positivi: "Food"
Punti negativi: "Lack of screen for watching movies."

Punti negativi: "Major delay"

Punti negativi: "id."

Punti positivi: "Customer service and food served during the trip (economy class)"
Punti negativi: "IFE system very old, narrow space between seats"

Punti negativi: "Very uncomfortable seats, very hard. The cabin was cold and there was no possibility to adjust blowers. Old entertainment sets with poor variety of choices to watch."

Punti positivi: "The Crew was wonderful."

Punti positivi: "Very little"
Punti negativi: "I paid extra for seat selections and then they did not give me those seats."

Punti positivi: "Food and entertainment"
Punti negativi: "Mobile app wasnt working for me"

Punti negativi: "Ritardo di 1/2 ora"

"Change the menu to include meat. Also no hard liquor is available even for purchase."

Punti positivi: "Nothing!"
Punti negativi: "Racists bastards!"

Punti positivi: "Tutto bene per personale e il resto"
Punti negativi: "Purtroppo 2.5 ore di ritardo alla partenza."

Punti positivi: "Personale professionale e cordiale."
Punti negativi: "Gli snack, con pochi centesimi di spesa, si possono offrire snack migliori."

Punti positivi: "personale professionale e cordiale"
Punti negativi: "gli snack, con pochi centesimi di spesa, si può offrire qualcosa di meglio"

Punti negativi: "Food poor going to Munich , legroom poor."

Punti negativi: "4 ritardi su 4 voli"

Punti negativi: "In 2 giorni ho fatto 4 voli... Tutti e 4 in drammatico ritardo"

Punti negativi: "2 voli 2 ritardi... Per il resto perfetto"

Punti negativi: "Excellent assisted transfer between Austrian Airlines flight and Lufthansa flight to Seattle in Frankfurt. Boarding in Frankfurt could have been handled easier in groups by seating. Friendly stewards, good entertainement and food options. Quiet B 747 plane, spacious overhead stowage."

Punti positivi: "Very smooth flight. Everything was perfect."

Punti positivi: "Good crew, comfort and timing"
Punti negativi: "I got what I expected"

Punti positivi: "Il personale è stato gentile, mi hanno pure offerto dello spumante."
Punti negativi: "Non mi è piaciuto il fatto che abbiano cancellato il mio volo diretto della Swiss da Berlino a Zurigo e mi abbiamo spostato su un volo da Berlino a Francoforte e poi da Francoforte a Zurigo. Questo mi è costato parecchio in treni in Svizzera."

Punti positivi: "The crew was very nice and efficient, even though there seem to be only two of them."
Punti negativi: "Seats did not recline, and it is hard for those of us trying to sleep after connecting from a trans-Atlantic flight."

Punti negativi: "Cibo"

Punti negativi: "Cibo"

Punti negativi: "Improving customer service during delay but overall good"

Punti negativi: "flight attendant gave me a meat sandwich when i asked for the vegetarian option due to my vegetarian diet and i became sick because of this"

Punti negativi: "Sistema d’intrattenimento lentissimo"

Punti positivi: "Ho perso la coincidenza da Monaco per un ritardo di oltre 75 minuti accumulatosi a Pisa"

Punti negativi: "Non è stato possibile scegliere i posti anche se la prenotazione era per due persone ci sono stati assegnati due posti separati"

Punti negativi: "2 ore di ritardo, aero piccolo e senza spazio per bagaglio a mano"

Punti negativi: "Voli in ritardo"

Punti positivi: "on time, great cabin crew"

Punti positivi: "I appreciated the upgrade to business class. I liked the service, punctuality and cordiality on board."
Punti negativi: "The business class seat is narrow (shoulders) and although the flat bed is 2m long, it is is wedged on the feet; I'm 2 m tall, it's really narrow. Moreover, the seat commands are operated by "light touch" placed just below the wrist and hand, so the seat keeps moving all the time."

Punti positivi: "Il personale di bordo gentile e disponibile. il cambio di aereo non ha interferito con l’orario e facile trasbordo da un aereo all’altro!"

Punti positivi: "Nothing really. KLM or LOT are way better."
Punti negativi: "Get your own food or you will stay hungry. 12 hours flight with 2 crappy meals served with no option of getting anything else except candy bars or pretzels."

Punti negativi: "There was no entertainment in the flight , which was totallyfine for me as it was a short flight; I downloaded one magazine prior to my initial flight in SFO but was unable to access it."

Punti negativi: "Troppo freddo"

Punti positivi: "We were greeted by cookies upon entering the flight. I liked this experience. for a 45min flight everything else was as expected."
Punti negativi: "having to climb up 6 stories with carry on luggage isn't fun. Some elderly people were struggling, caused everyone to slow down. I'd have taken the elevator if I had known we had to walk all the way up. Regardless, my expectation of German airports and German engineering is high, but things we take granted in US like escalators are a luxury in Germany and clear directions are missing... on the oncoming flight we had to wait for a door to be unlocked while everyone was stuck in the aisle way and stairs.."

Punti positivi: "They held the plane for some of the passengers that were delayed."
Punti negativi: "Everything was fine"

Punti positivi: "That we made it alive."
Punti negativi: "The 1 hr flight that turned into an 8 hour fiasco."

Punti positivi: "in orario tutto ok"

Punti positivi: "in orario tutto ok."

Punti positivi: "I always had a great experience with Lufthansa."

Punti positivi: "Great entertainment"
Punti negativi: "It was an old plane! There was no personal air comditioning. I was dying. So hot."

Punti positivi: "Con Lufthansa si viaggia sempre bene, confortevole e rilassante. Servizio più che buono."
Punti negativi: "Sarà difficile visto la mancanza di una vera e propria cucina, ma proverei a migliorare il cibo. Non lo trovo poi così male, ma si può migliorare."

Punti negativi: "Delay of 45 minutes made me almost miss my connecting flight."

Punti negativi: "Non è stato possibile ottenere un posto x italia sebbene ci fossero perché non riuscivano a comunicare x telefono !!! Tempi di reazione ad una emergenza troppo lenti !!!"

Punti positivi: "Excellent service as you would expect from Lufthansa. Seating comfortable as well."
Punti negativi: "No ice cream - they have switched to pizza or hot dog before you land."

Punti positivi: "Tutto regolare."
Punti negativi: "Nulla da segnalare"

Punti positivi: "Tutto regolare."
Punti negativi: "Lo snack offerto non all'altezza del brand Lufthansa"

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Alla faccia della puntualità Tedesca. Inoltre quando ci sono dei ritardi sono abituato che la compagnia informi i passeggeri del morivo"

Punti positivi: "Cortesia dello staff"
Punti negativi: "I sedili sono incomodi"

Punti positivi: "Volo tranquillo. Ottimo aereo. Personale cortese ed educato."
Punti negativi: "Un po' in ritardo il servizio pasto serale. Ci hanno servito verso le 1 di notte quando la partenza era alle ore 22."

Punti positivi: "Generale pulizia di tutti i servizi."
Punti negativi: "Ritardo di una orriva all'arrivo per lungo imbarco da parcheggio lontanissimo da aeroporto"

Punti negativi: "Un'ora di ritardo per condimeteo e de icing."

Punti positivi: "Service was exceptional and prompt"

Punti negativi: "FLight delayed causing connection lost. Had to take another flight to Milan and then drive the car to Genoa."

Punti negativi: "Flight from Milan delayed of 1 h . Missed connection have been rebooked to a new flight with crappy seat"

Punti positivi: "Veloce, economico e senza terrorismo sanitario"
Punti negativi: "Tutto è perfetto"

Punti positivi: "Tutto bene, ma l aereo in ritardo mi ha fatto perdere la coincidenza per Göteborg e ho dovuto attendere 8 ore per il prossimo volo"

Punti positivi: "Great crew."
Punti negativi: "Ran out of business class meal. Substituted a Econ class."

Punti positivi: "Newer plane, crew was amazing, seats were adjustable"

Punti positivi: "Onboard crew were nice and polite. Flight was on time (a rarity)."
Punti negativi: "The boarding crew was rude and unpleasant, the plane was boiling hot."

Punti positivi: "Just as I expected. And I made my last connection easily."

Punti negativi: "Travelled business class and was ace experience"

Punti positivi: "Great crew, comfortable seating with enough leg room."
Punti negativi: "Provide dinner before getting to joburg, instead of a snack. Flight arrives late so dinner would be appreciated"

Punti negativi: "Head support for 6 feet plus people on seats would be good"

Punti negativi: "Troppo ritardo"

Punti positivi: "Service is awesome. Food is great."
Punti negativi: "People with short connection are affected by the 15 to 25 minutes delay."

Punti negativi: "The air conditioners fan was bad and they had to fix it in London which took over 40 minutes off travel time...we arrived much later than expected in Lagos"

Punti negativi: "This was just a short commuter flight from Lyon to Amsterdam for connection."

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Aspettare 30 minuti l'autobus all'arrivo é follia"

Punti positivi: "Helpful and kind crew"
Punti negativi: "I wish there was WiFi"

Punti negativi: "I bought tickets thrue you for me two months ago Iit went well but on the last few days I also bought ticked for my brother and his wife and it was a disaster night mare for them bound for Montpellier too to attend a wedding the damn suitcase didn’t get to final destination it was at Orlando but got"

Punti positivi: "Food provided, staff kind"
Punti negativi: "Was several hours delayed and check in took 45 minutes because they somehow lost my reservation."

Punti negativi: "I called for a crew member 5 times and waited 25 minutes for anyone to help me with just some water. I had to get up and go to the very back of the plane to ask for some water. The plane was hot and no air to be found. This was all after we had to get back off the plane before takeoff. It was terrib"

Punti positivi: "The crew were amazing and the flight was very smooth."
Punti negativi: "Keep up the good work"

Punti positivi: "Friendly and efficient crew. I travel KLM often and always enjoy the flights."
Punti negativi: "There were several flight delays and gates were changes a few times."

Punti positivi: "Gaps between seats are very narrow."
Punti negativi: "when serving drinks, cabin crew limited to serve liquor only once and it was poor service."

Punti negativi: "Check in at Berlin was extremly slow. Staff was very unprofessional and not very friendly."

Punti positivi: "Employees were very friendly"
Punti negativi: "The seats were very small"

Punti positivi: "Crew was awesome"
Punti negativi: "."

Punti positivi: "The flight was perfect! Great food,movies and I even got to sleep !"
Punti negativi: "All was well!"

Punti negativi: "Services was pretty weird .. Perse or crew Leader was ok But the assistent Young one was Really bad.. aptitud and not friendly at all."

Punti positivi: "Interior of the plane was clean. Smooth landing."
Punti negativi: "Pilot did not avoid turbulence"

Punti positivi: "The entertainment options were good."

Punti positivi: "Friendly in-flight personell"
Punti negativi: "Approx. 1 hour delay, which was not the airline's fault (construction on runways)"

Punti positivi: "The aircraft felt clean and quite spacious (decent legroom). Cabin crew was friendly and everything went as expected. Bonus points for the Beemster cheese sandwich (I was totally disappointed when they served the food, but more than pleasantly surprised by the quality of the cheese - I even bought some afterwards, from the Albert Heijn just outside the security area)."
Punti negativi: "Very odd queue separation at boarding. Passengers were divided in 5 lanes, depending on their seating area withing the plane (for a more efficient boarding, I presume) but, by the time we all got to the actual aircraft, we formed another queue in the boarding bridge so it didn't feel like any time was saved or anything."

Punti positivi: "Left ontime and service was excellent."

Punti positivi: "Personale gentile e affabilmente."
Punti negativi: "I sedili dell’economy diventano sempre più stretti."

Punti positivi: "Rapidi e personale ultra professionale"

Punti positivi: "Good Experience"
Punti negativi: "Nothing much"

Punti positivi: "The time keeping was very good. We left on time and arrived early on both occasion. Good organisation. Excellent service."
Punti negativi: "Nothing"

Punti negativi: "Please Endeavour to put the expiration date on the food served in the flight."

Punti positivi: "The staff was extremely pleasant. Food was good!"
Punti negativi: "Have no complaints"

Punti positivi: "Flight was on time and quick and comfortable"

Punti positivi: "Ground staff at Manchester very helpful"
Punti negativi: "Information on KLM website and flight status said 50 minutes delay and was never updated with the true status. 3 hours before we took off. KLM blamed the fog at Manchester but to be honest most other flights seemed unaffected. Put up in an IBIS hotel and fed substandard food and shitty hotel room with an Aircon unit that clunks into action every 30 seconds keeping me awake. It's external so I can't switch it off. Being given a 10 Euro voucher for food at the airport when most food and a drink will cost you 12 to 15 euros."

Punti positivi: "Thankful for coffee being served without charge. Not all airlines do that."

Punti positivi: "Comfort economy well worth the extra."

Punti positivi: "I was pleasantly surprised they had a snack service on such a short flight. The flight attendants were very friendly"
Punti negativi: "Amsterdam customs is the most disorganized I have ever seen. With the number of tourists entering the country you would think they would have done something about it. There were only 2 customs agents!! One for all passports and 1 for all passports. We were in the customs hall longer than we were in flight!"

Punti positivi: "Cena veloce Letto flat in business"
Punti negativi: "Lounge Delta in JFK affollatissima Pochi film in lingua italiana Personale disattento"

Punti positivi: "Great food"
Punti negativi: "Sears we're toooo small"

Punti positivi: "Flat bed"
Punti negativi: "Personale Pochi film in italiano Procedura imbarco complessa più di altri vettori verso USA"

Punti positivi: "The very dirty plane was cleaned at Dar-es-salaam and became less dirty. The pilot kept us updated periodically through the flight. The flight attendants were very pleasant."
Punti negativi: "The plane was very dirty when we landed in Dar-es-salaam. The plane did get cleaned a little bit in Dar-es-salaam however I was still missing a pillow and blanket which I had to actively seek out. Seating was not very comfortable as there was a box attached to the leg of the seat in front of me, making it necessary to keep my feet at an uncomfortable angle through the long flight. I did not enjoy the food."

Punti positivi: "Everything - Checkin, crew, food, entertainment"
Punti negativi: "Nothing"

Punti negativi: "They didn’t let us board the plane. Allegedly the plane was changed and make us travel by train!! They offered us a compensation but we haven’t heard from them yet. Not good experience at all."

Punti negativi: "Why do the crew have to slam the overhead and catering compartments to get them to shut?"

Punti positivi: "Crew service"
Punti negativi: "Flight delayed."

Punti positivi: "Efficient. On time."
Punti negativi: "Water, courtesy of the airline. More space, of course."

Punti positivi: "Pulizia e personale"
Punti negativi: "I prezzi Dell caffè ☕"

Punti positivi: "New Boeing 787. Nice aircraft"
Punti negativi: "This is the only international flight I have ever taken that did not serve food or drinks. We asked for water 4 times and was brought a small glass half full only once. We had to purchase food and drink separately. I can't even believe juice or soda was not included! It is dangerous to not offer at least water for that long of a flight. Would never fly or recommend Norwegian Air ever again."

Punti positivi: "La puntualità"
Punti negativi: "La divisione prima del imbarco in base ai nr dove ci si siede e poi ci hanno messo su lo stesso autobus"

Punti negativi: "Baggage Claim in Barcelona. Waited 45 minutes before baggage arrived, that combined with flight being 30 minutes late made running to catch a connecting flight which was in a different terminal requiring a shuttle bus ride to get there."

Punti negativi: "A mechanical malfuntion caused our takeoff to be over 2 3/4 hours late. I had a scheduled 4 hour layover which wasn't enough and missed my USA connection. Had to pay another $2500 x 2 for return flight to make a wedding Same happened on arrival. 2hr delay Going back in 2 weeks. Trying Europa Air"

Punti positivi: "Vueling is a high quality airline. Much better than Ryanair"
Punti negativi: "The club sandwich was rather disgusting"

Punti positivi: "La sinceridad del piloto al señalar que los retrasos se debieron a los proveedores de servicios en el aeropuerto de Roma"
Punti negativi: "Deberían mejorar la provisión de servicios aeronáuticos en Roma"

Punti negativi: "Nicer behaviour from crew, smile is easy."

Punti positivi: "The crew was nice."
Punti negativi: "The flight was delayed."

Punti negativi: "Did not get to board my flight."

Punti negativi: "Ticketing should have been better. They didn't have my name and couldn't print my boarding pass. I almost missed my flight, eventhough I was 2 hours early at the airport."

Punti positivi: "The crew was welcoming and helpful."
Punti negativi: "I had to purchase a change in ticket due to delay in first flight. Only take American Express or cash, which was difficult, not a credit card with a chip. Disappointing."

Punti positivi: "Sedile molto comodo x un low-cost."
Punti negativi: "Check-in online non disponibile per la tratta SPU - FCO."

Punti negativi: "Huge delay and very disorganized boarding"

Punti negativi: "Lo spazio tra i sedili!!!!"

Punti positivi: "Nulla, mai viaggiato cosi male! Non si tiusciva a stare seduti!!!! Sedile scomodo e non c’era spazio per le gambe!!!!!"
Punti negativi: "Allargare lo spazio per le gambe anche solo di pochi centimetri!"

Punti positivi: "Flight delayed, staff provided no info and was generally nasty."

Punti negativi: "Pagata la priority mi trovo nella fila 3 gruppo imbarcato per ultimo! Inaccettabile"

Punti negativi: "Far pulire bene bagni e posti a sedere pieni di carta nel pavimento, briciole ed acqua sui sedili nonché cibo anche nelle cappelliere"

Punti positivi: "Il check in rapido Il personale super educato e simpaticissimo"
Punti negativi: "La pulizia dell’aereo Non per me, ma io non avevo acquistato il prioritario però sono stato imbarcato davanti a quelli che erano prioritari quindi hanno mischiato tutti e chi ha pagato per il servizio Priority era proprio arrabbiato"

Punti positivi: "il sedile decisamemte scomodo e di dimensioni ridotte"
Punti negativi: "praticamente tutto"

Punti negativi: "Pague extra al hacer mi checking para elegir asientos en puerta de emergencia. Me enviaron hasta los recibos. Cuando llegue a mostrador en Florencia mis asientos habían sido revendidos a otros pasajeros. Una estafa"

Punti positivi: "DA Barcellona è andato molto bene e atterrato in anticipo"
Punti negativi: "Da milano è partito con 40 minuti di ritardo e arrivato con 30 minuti di ritardo. Inoltre il personale all'ingresso del volo era scontroso e poco professionale"

Punti negativi: "Scadente"

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Non sono state date le disposizioni di sicurezza a bordo. Non ho ricevuto nulla di ciò che ho chiesto agli assistenti di volo durante il loro passaggio. Il volo ha tardato di un'ora. L'atterraggio è stato il più spaventoso in oltre 20 viaggi compiuti ad oggi. Da dimenticare."

Punti negativi: "Da anni lo sciopero ha un'importanza sociale; si sciopera per creare disagio e quello che hanno indetto i piloti Vueling ha creato il massimo del disagio. Bene notare che non è con loro che bisogna prendersela, ma con la compagnia che si è rifiutata di avvertire il ritardo di 4 ore e che ha fatto stare centinaia di passeggeri ad aspettare di capire se e quando saremo rientrati. Lo sciopero deve creare disagio soprattutto a una società, non a dei cittadini. Considerando che alla parola "rimborso" nessuno del personale Vueling ha saputo rispondere, mi chiedo: la prossima volta scioperiamo noi per creare disagio ai piloti? Ovviamente scherzo, ma ogni volta che viaggio con vueling succede qualcosa."

Punti positivi: "La impiegata del frontdesk era cortese e aveva molto interese per aiutarmi nel mio caso, perché portavo molto bagaglio"
Punti negativi: "Portavo una chitarra"

Punti negativi: "Ritardo aereo e ritiro bagagli assurdo"

Punti positivi: "Gentilezza personale"
Punti negativi: "Attesa valigia imbarcata"

Punti positivi: "Cheap airline, results are what we thought they would be"

Punti negativi: "Come sempre Vueling ha fatto ritardo e questa volta abbiamo pagato un supplemento alla compagnia di affitto auto"

Punti positivi: "Straightforward flight. I feel like I would fly with vueling again but from a different airport."
Punti negativi: "It was delayed by 30/40 minutes and the price was quite expensive (but that was probably my fault)"

Punti positivi: "Getting on a plane. Not the one I booked but got to wear I needed to go."
Punti negativi: "Bought the flight 6 months prior. They give you the option to have a random seat, which i did. Apparently that means if people buy a seat, you might not get on the plane. Because they will sell your seat to someone willing to pay more."

Punti positivi: "The flight was OK"
Punti negativi: "It was delayed almost one hour."

Punti negativi: "Plane boarded early. Then we sat for 45 minutes past our departure time while they did unspecified maintenance on the plane. Poorly organized and chaotic."

Punti positivi: "No major problems"
Punti negativi: "Delayed flight"

Punti positivi: "Crew was nice, responsive and professional. They tried to make the best of a bad situation and were helpful in that regard. Pilot explained the reason for the delay. Also helpful"
Punti negativi: "Arrived early at the airport and checked my bags. Was charged $190 for one extra bag. Told I had to pay for two flights because there was a connection! Boarding was late and then the plane took off late. Horrible."

Punti positivi: "Randomly given exit row seating."
Punti negativi: "First at the airport they tell us we have to check our carry ons when we had already flown three flights with them with those same bags as carry ons, then they criticize us for having heavy bags, which they never would have known if we had been allowed to carry them on. Their back up reason for needing to check bags was the flight was overbooked and there would be no room for bags, both of which were false as I personally counted at least 15 seats open and there were at least 6-7 completely empty overhead bins. Finally, it is Kayak that notifies me that my flight is delayed 90 minutes, but yet the airline decides it is a good idea to have us board and then just sit on the plane before finally telling us after 30 minutes of sitting on the plane with the flight door still open that we are delayed another hour. I would not fly them again."

Punti positivi: "rapporto prezzo/qualità"
Punti negativi: "L'orario del volo"

Punti positivi: "The individual tv screens."
Punti negativi: "This is what I noticed while checking in the last gate before we board. We were singled out with a few other people to be additional screened in questions. When we were done, there were about more than 10 individuals who were waiting to pass the gate and about over 50 waiting in line. We noticed that the European descent individuals with bigger bags were not question and allowed to pass through. We were stop and was informed we have to pay for our luggage. The rep took our credit card and scanned it and when we asked how much she informed us the amount will be appeared in our next statement. How did she not even know?? Lastly, the individual in front of us had the same luggage (if not bigger) and didn’t even have to beck his in!"

Punti negativi: "Malissssssssssssimisssssimo"

Punti negativi: "Cancel connecting flight without offering alternatives on the same day. Confirmed another flight a week later of the intent flight without my consent. Had to rebook connecting flight a day earlier of the intent departure date, losing a day stay in B&B, and expense on transport due to different airports."

Punti negativi: "Flight was cancelled and I was not notified or rerouted."

Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "They made a mess with my bookinh"

Punti positivi: "On time departure"

Punti positivi: "...and don’t really do that in a way helpful to the passenger! I couldn’t get my boarding passes from Vueling’s website, as the login details as required by Vueling, are actually those used by who “bought” the ticket - some random email used by Kayak / Lastminute.com, and not mine! Crazy! Moreover, the whole business processes that Vieling use are just dijointed. even getting help I still never received by boarding passes via email."
Punti negativi: "Worse, Vueling charge you, on checking, to “choose seats” with no obvious way of not paying for them! I’m sure here was a link somewhere - but could I see it?! Nope! that and my suitcases, and I had paid over €100 extra on top of my initial flight cost. BA or Easyjet next time!"

Punti negativi: "Non ho gradito la totale non disponibilità del personale nei confronti di chi viaggia sola con bambini di circa 2 anni. Non e’ purtroppo la prima volta. Tutto è legato al singolo individuo facente parte del team a bordo. Ieri ben 2 sono stati pessimi."

Punti positivi: "Price!!"
Punti negativi: "Late a full hour leaving Florence, so late into London."

Punti positivi: "On time. The price."
Punti negativi: "All as expected."

"Di positivo solo la gentilezza di tutto l'equipaggio. Purtroppo la partenza con più di un'ora e mezza di ritardo di cui più di mezz'ora inspiegabilmente fermi in pista."

"Puntualità e volo comodo"

"Everything was ok."

Punti negativi: "Barely any covid measures. Brussels airlines uses staggered disembarking. Row per row. Ryanair still does the usual “every man for himself”."

Punti negativi: "un atterraggio più soft"

Punti positivi: "Tutto ok"

Punti positivi: "British Airlines is a great airline company"

Punti negativi: "The flight was 2 hours late, boarding incredibly unorganized, and instructions from the flight crew were not understandable"

Punti negativi: "Rude staff, unprofessional"

Punti positivi: "Le ragazze che lavorano"
Punti negativi: "Il ritardo"

Punti negativi: "Not being 7 hrs delayed"

Punti negativi: "Meno comprensibili, e non sono disponibile in caso in incomprensione"

Punti positivi: "Il modo scorreto e arrogante del personale"
Punti negativi: "Gente razzista"

Punti positivi: "Everything about my flight"
Punti negativi: "I love everything"

Punti positivi: "Nulla"
Punti negativi: "Tutto"

Punti negativi: "Abbiamk avuto quasi 2 ore di ritardo"

Punti negativi: "Il ritardo di 20 minuti. Può succedere però mi ha scombinato tutti gli orari di conseguenza non ho gradito"

Punti positivi: "Io nuovo aircraft Boeing 737-800 skyview"
Punti negativi: "I RITARDI LA MISERIA, ALTRO CHE 90% DEI VOLI IN ORARI."

Punti negativi: "attesa all'imbarco troppo lunga"

Punti positivi: "Cheap"
Punti negativi: "It was what you would expect for a cheap flight"

Punti positivi: "Il personale era gentile e disponibile... Ho già volato più volte con questo tipo di velivolo e per poche ore di volo va bene oltre ho i miei dubbi.."

Punti positivi: "Personale molto gentile"
Punti negativi: "Confort sedute"

Punti positivi: "Benissimo ottimo"
Punti negativi: "Ottimo"

Punti positivi: "Il viaggio è stato effettuato con la massima Puntualità. Nn ho atteso per l'imbarco. Anzi devo dire che sono arrivata in anticipo di circa 20 minuti. Posso solo complimentarmi."

Punti negativi: "Ultimi posti vicini ai bagni, puzza e rumore incredibile."

Punti positivi: "Ho dovuto pagare per un bagaglio in più, quando con la priority avrei dovuto avere due bagagli a mano"

Punti negativi: "I fly Ryan Air often. Overall good experience. But Pisa airport could do a better job witch signage for priority boarding and regular boarding. This is the second time I’ve experienced confusion along with other passengers when it’s time to board. C"

Punti negativi: "Potrebbero servire almeno acqua gratuita ai passeggeri"

Punti positivi: "Personale gentile... Posto comodo"
Punti negativi: "Più sorriso stampato sul viso.... Fa sempre piacere..."

Punti positivi: "There was nothing that I liked about Ryanair airlines"
Punti negativi: "A kiosk center will be easier for check in at the airport. People would not miss their flight or complain about crowdiness. Paying for a boarding pass in absurd. If a person paid for their flight they should not have to pay for a boading pass. The Ryanair App has technical difficulties"

Punti negativi: "In ritardo, mi ha fatto perdere l’aereo successivo"

Punti negativi: "Volo partito in ritardo. Sedili piccoli"

Punti positivi: "Il personale di bordo era divertente"
Punti negativi: "Un po' stretto e troppo le cinture di sicurezza accese"

Punti positivi: "Excellent pilots did their job very well, despite bad weather."

Punti positivi: "At first. One too we know the flight was delayed about 30 minutes. Then we got the information that the flight doesn’t go the Brussels but Liège. So from Liège we have to finish the travel with a bus 1 hours 30 minutes to arrive at the airport in Brussels. It’s 11:30 so we have to take a taxi 50 euro to the city."
Punti negativi: "The worst was with all these problems, Ryanair didn’t offer any drink or food to passengers."

Punti negativi: "Non mi hanno fatto entrare sull’aereo dicendoci che eravamo in ritardo anche se siamo arrivati 20 minuti prima della partenza al gate"

Punti positivi: "Personale e comfort."
Punti negativi: "Bagaglio a mano da imbarcare, il prezzo per imbarcarlo alcune volte è conveniente e altre no."

Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "Hidden fees everywhere!! Worst experience ever and I’ve been traveling all month long!!!"

Punti positivi: "Off ons time no extras got here quick all I want"
Punti negativi: "Was perfect"

Punti negativi: "Come al solito ritardo, attese lunghe prima dell imbarco e stipati come animali"

Punti negativi: "Ritardo ma ottimo grazie"

Punti positivi: "Crew was nice"
Punti negativi: "Baggage policy is very unclear. Boarding procedures are slow and inefficient. Seats are uncomfortable. Air didn't function and the flight was very hot."

Punti positivi: "Seats have plenty of legroom and flight was good."
Punti negativi: "Boarding slow and in the rain to get on board. Attendants spoke too quickly."

Punti negativi: "Flight was more rhan 30 min late"

Punti positivi: "Nothing. I would never fly this airline again."
Punti negativi: "You literally can’t bring any baggage on the flight even thought they say you’re okay to bring a personal item and a carry-on."

Punti negativi: "The worst of all the budget airlines"

Punti positivi: "Everything ok"

Punti positivi: "La puntualità del volo. Il prezzo sempre conveniemte"
Punti negativi: "Niente di particolare...data l'econimicità...Non mi aspetto granché."

Punti positivi: "Sono contento di essere arrivato qualche minuto prima rispetto al previsto , benché fossimo partiti con 20 min di ritardo"

Punti negativi: "Dopo un ritardo di più di 4 ore non ci è nemmeno stato offerto uno snack o per lo meno una bevanda"

Altre info su SWISS
Informazioni COVID-19

Misure di sicurezza per le compagnie aeree che partono da Toscana e arrivano a Aeroporto di Bruxelles

Le compagnie aeree che partono da Toscana e arrivano a Aeroporto di Bruxelles hanno messo in atto misure di sicurezza aggiuntive e adeguato le loro politiche per soddisfare meglio le esigenze dei viaggiatori. Le politiche variano in base alla compagnia aerea.

Sanificazione potenziata

Pulizia quotidiana, installazione di filtri HEPA a bordo dei voli da Toscana a Aeroporto di Bruxelles

Mascherine obbligatorie

Mascherine obbligatorie a bordo, mascherine fornite sui voli da Toscana a Aeroporto di Bruxelles

Organizzazione dei posti in base al distanziamento sociale

Posto centrale non disponibile per la prenotazione dei voli da Toscana a Aeroporto di Bruxelles

Test pre-volo

Test per anticorpi, test per sintomi per i voli da Toscana a Aeroporto di Bruxelles

Prenota voli economici da Toscana a Aeroporto di Bruxelles

Offerte recenti sui voli andata e ritorno

14/1
ven
2 scali
Diverse compagnie
23h 45m
PSA - BRU
16/1
dom
diretto
Diverse compagnie
1h 45m
BRU - PSA
26/1
mer
2 scali
Diverse compagnie
14h 40m
PSA - BRU
30/1
dom
diretto
Diverse compagnie
1h 45m
BRU - PSA
14/1
ven
1 scalo
Ryanair
11h 30m
PSA - BRU
16/1
dom
diretto
Ryanair
1h 45m
BRU - PSA
14/1
ven
2 scali
Diverse compagnie
23h 45m
PSA - BRU
16/1
dom
1 scalo
Diverse compagnie
14h 15m
BRU - PSA
14/1
ven
2 scali
Diverse compagnie
23h 45m
PSA - BRU
16/1
dom
2 scali
Diverse compagnie
34h 45m
BRU - PSA
26/1
mer
2 scali
Diverse compagnie
33h 50m
PSA - BRU
30/1
dom
1 scalo
Diverse compagnie
14h 15m
BRU - PSA
26/1
mer
2 scali
Diverse compagnie
33h 50m
PSA - BRU
30/1
dom
2 scali
Diverse compagnie
17h 55m
BRU - PSA
26/1
mer
1 scalo
Ryanair
8h 05m
PSA - BRU
30/1
dom
diretto
Ryanair
1h 45m
BRU - PSA
6/1
gio
diretto
Ryanair
1h 45m
PSA - BRU
9/1
dom
diretto
Ryanair
1h 45m
BRU - PSA
15/12
mer
2 scali
Diverse compagnie
14h 40m
PSA - BRU
20/12
lun
1 scalo
Diverse compagnie
13h 50m
BRU - PSA
24/12
ven
1 scalo
Ryanair
5h 00m
PSA - BRU
26/12
dom
diretto
Ryanair
1h 45m
BRU - PSA
31/12
ven
2 scali
Diverse compagnie
29h 55m
PSA - BRU
2/1
dom
diretto
Diverse compagnie
1h 45m
BRU - PSA
17/2
gio
diretto
Ryanair
1h 45m
PSA - BRU
21/2
lun
2 scali
Ryanair
21h 00m
BRU - PSA
17/2
gio
diretto
Diverse compagnie
1h 45m
PSA - BRU
21/2
lun
1 scalo
Diverse compagnie
7h 05m
BRU - PSA
17/2
gio
diretto
Ryanair
1h 45m
PSA - BRU
21/2
lun
2 scali
Ryanair
17h 10m
BRU - PSA
19/12
dom
diretto
Ryanair
1h 45m
PSA - BRU
21/12
mar
2 scali
Ryanair
13h 00m
BRU - PSA
6/1
gio
1 scalo
KLM
16h 55m
PSA - BRU
9/1
dom
1 scalo
KLM
23h 25m
BRU - PSA
17/12
ven
1 scalo
Lufthansa
5h 10m
PSA - BRU
19/12
dom
1 scalo
Lufthansa
7h 50m
BRU - PSA
27/12
lun
2 scali
Lufthansa
14h 55m
PSA - BRU
2/1
dom
1 scalo
Lufthansa
10h 10m
BRU - PSA
27/12
lun
1 scalo
SWISS
23h 15m
FLR - BRU
2/1
dom
1 scalo
SWISS
22h 25m
BRU - FLR
Mostra più risultati

Offerte recenti sui voli di sola andata

19/12
dom
diretto
Ryanair
1h 45m
PSA - BRU
5/12
dom
diretto
Ryanair
1h 45m
PSA - BRU
15/1
sab
2 scali
Diverse compagnie
26h 15m
PSA - BRU
5/12
dom
2 scali
Ryanair
28h 15m
PSA - BRU
17/12
ven
2 scali
Ryanair
15h 50m
PSA - BRU
20/12
lun
2 scali
Diverse compagnie
23h 55m
PSA - BRU
20/12
lun
1 scalo
Ryanair
10h 20m
PSA - BRU
17/12
ven
2 scali
Ryanair
15h 50m
PSA - BRU
17/12
ven
1 scalo
Diverse compagnie
14h 00m
PSA - BRU
17/12
ven
1 scalo
Diverse compagnie
14h 00m
PSA - BRU
19/12
dom
1 scalo
Ryanair
20h 55m
PSA - BRU
30/12
gio
diretto
Ryanair
1h 45m
PSA - BRU
27/12
lun
2 scali
Ryanair
19h 05m
PSA - BRU
15/1
sab
3 scali
Diverse compagnie
21h 30m
PSA - BRU
17/12
ven
3 scali
Ryanair
21h 20m
PSA - BRU
30/12
gio
2 scali
Diverse compagnie
28h 30m
PSA - BRU
19/12
dom
1 scalo
Vueling
13h 50m
FLR - BRU
30/12
gio
1 scalo
Lufthansa
5h 10m
PSA - BRU
30/12
gio
1 scalo
SWISS
18h 00m
FLR - BRU
7/12
mar
1 scalo
KLM
4h 45m
FLR - BRU
Mostra più risultati
-
1
  • Andata e ritorno
  • Solo andata
  • Multitratta
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
  • Vari
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe