Trova voli economici da Pisa per il Regno Unito

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Economy
Pisa (PSA)
Regno Unito
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Informazioni utili: Voli Pisa - Regno Unito

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giugno

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Domande frequenti - prenotazione di voli per Regno Unito

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5 principali compagnie aeree con voli da Pisa-San Giusto a Regno Unito

Valutazioni in base alle recensioni dei clienti KAYAK

7,9
Lufthansa
Valutazione complessiva sulla base di 28.060 recensioni
8,0
Imbarco
7,8
Comodità
8,4
Personale
7,7
Divertimento
7,6
Cibo
Recensioni compagnia aerea

Punti positivi: "Personale professionale e cordiale."
Punti negativi: "Gli snack, con pochi centesimi di spesa, si possono offrire snack migliori."

Punti positivi: "personale professionale e cordiale"
Punti negativi: "gli snack, con pochi centesimi di spesa, si può offrire qualcosa di meglio"

Punti positivi: "Crew brilliant but seat very tight"
Punti negativi: "Boarding procedure slow and hectic"

Punti positivi: "Nothing. I missed my original connection because the flight from Budapest was late and I was put in a cramped middle seat while there were seats open in First Class. I should have been upgraded"
Punti negativi: "Upgrade passengers that you make late."

Punti negativi: "4 ritardi su 4 voli"

Punti negativi: "In 2 giorni ho fatto 4 voli... Tutti e 4 in drammatico ritardo"

Punti negativi: "2 voli 2 ritardi... Per il resto perfetto"

Punti positivi: "Flight departed on time. Crew were friendly and efficient"
Punti negativi: "Boarding seem to be chaotic, no boarding by group or seat number."

Punti positivi: "-"
Punti negativi: "Will never use Lufthansa again"

Punti positivi: "As previously stated hated having to go through security again"
Punti negativi: "Chocolate"

Punti positivi: "Very Organised and punctual"

Punti positivi: "Pilot kept us informed throughout the flight."
Punti negativi: "Onboard services."

Punti positivi: "Everything except delay"
Punti negativi: "Nil"

Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "Everything"

Punti positivi: "The airplane crew were very reassuring"
Punti negativi: "Gate was changed 3 times and flight was delayed 2 times too!"

Punti positivi: "Il personale è stato gentile, mi hanno pure offerto dello spumante."
Punti negativi: "Non mi è piaciuto il fatto che abbiano cancellato il mio volo diretto della Swiss da Berlino a Zurigo e mi abbiamo spostato su un volo da Berlino a Francoforte e poi da Francoforte a Zurigo. Questo mi è costato parecchio in treni in Svizzera."

Punti positivi: "Comfortable seats"
Punti negativi: "Meals and entertainment"

Punti positivi: "Free drinks"
Punti negativi: "Plane land on time"

Punti positivi: "It was not immediately apparent that boarding was in a completely different terminal which was accessible by train, so this lack of info could have cost me arriving in good time as I thought I had sufficient time. I aldo found ground staff at the customer service desk very unsympathetic and unhelpful when I asked for assistance on grounds of ill health. They were quite condescending ."
Punti negativi: "Ground staff poor customer service"

Punti negativi: "Cibo"

Punti negativi: "Cibo"

Punti positivi: "Very fast and cheap flight."
Punti negativi: "Seats were extremely uncomfortable. Boarding was very chaotic."

Punti positivi: "Friendly crew, great food, comfy seats"

Punti negativi: "Sistema d’intrattenimento lentissimo"

Punti positivi: "Ho perso la coincidenza da Monaco per un ritardo di oltre 75 minuti accumulatosi a Pisa"

Punti negativi: "Non è stato possibile scegliere i posti anche se la prenotazione era per due persone ci sono stati assegnati due posti separati"

Punti negativi: "2 ore di ritardo, aero piccolo e senza spazio per bagaglio a mano"

Punti positivi: "The flight was adequate."
Punti negativi: "Sandwich was extremely unappetising and there were no hot drinks. The worst thing was that in transiting from the SAA flight to the Lufthansa flight we were obliged to go through security which seems unnecessary. The security staff were awful. Bullying, rude and totally unsympathetic to the fact that having brought water from the first plane to the second plane we had to either drink it or throw it away. One guy in particular, a tall greying man evoked the worst stereotypes of brutal secret policemen. Perhaps he formerly worked for Stasi or he was having testosterone problems. Totally unacceptable behaviour."

Punti negativi: "Voli in ritardo"

Punti positivi: "Red wine was OK, passed on the free sandwich as last time it didn’t agree with me"
Punti negativi: "Flight was over an hour late and no compensation from the airlines."

Punti positivi: "great over all experiance. Don't let the other negative reviews put you off"

Punti positivi: "The Lufthansa app provides updates on plane status and gate number, etc."
Punti negativi: "N/a"

Punti positivi: "I appreciated the upgrade to business class. I liked the service, punctuality and cordiality on board."
Punti negativi: "The business class seat is narrow (shoulders) and although the flat bed is 2m long, it is is wedged on the feet; I'm 2 m tall, it's really narrow. Moreover, the seat commands are operated by "light touch" placed just below the wrist and hand, so the seat keeps moving all the time."

Punti positivi: "All"
Punti negativi: "Nothing"

Punti positivi: "Il personale di bordo gentile e disponibile. il cambio di aereo non ha interferito con l’orario e facile trasbordo da un aereo all’altro!"

Punti positivi: "Did manage to get priority transfer which I requested from Dubrovnik but was told. “We do not do those”"
Punti negativi: "Rest of the flight was bearable nothing write about. Typical cheap alow cost flight"

Punti positivi: "Ok"

Punti negativi: "Troppo freddo"

Punti positivi: "I especially like the comfortable seats with plenty of legroom. The flight was on time - perfect!"

Punti positivi: "See above"

Punti positivi: "That we made it alive."
Punti negativi: "The 1 hr flight that turned into an 8 hour fiasco."

Punti positivi: "in orario tutto ok"

Punti positivi: "in orario tutto ok."

Punti positivi: "The crew was wonderful and this is consistent with my previous experiences with Lufthansa. The salami sandwich provided was actually very good."
Punti negativi: "The slimline seats were not very comfortable. I would hesitate to fly Lufthansa's narrow bodies for flights greater than 2 hours."

Punti negativi: "Absolutely perfect."

Punti positivi: "Con Lufthansa si viaggia sempre bene, confortevole e rilassante. Servizio più che buono."
Punti negativi: "Sarà difficile visto la mancanza di una vera e propria cucina, ma proverei a migliorare il cibo. Non lo trovo poi così male, ma si può migliorare."

Punti negativi: "Non è stato possibile ottenere un posto x italia sebbene ci fossero perché non riuscivano a comunicare x telefono !!! Tempi di reazione ad una emergenza troppo lenti !!!"

Punti negativi: "4/4 flights with involuntary stop-overs were delayed, causing 4 panics and 2 missed flights. Given their proclivity for busing passengers to distant planes in Herman efforts, a 50-minute allowance for changing planes, when added to the frequent Kate departures, is just not sufficient. They should acknowledge it and sell only flights that allow for 80-90 minutes in the airports that are so woefully managed (eg, Frankfurt and Munich). It’s back to BA for me!"

Punti positivi: "Tutto regolare."
Punti negativi: "Nulla da segnalare"

"Just average"

"Not the first time we have experienced defective entertainment system on this trip. It should be upgraded."

Punti positivi: "Staff were polite"
Punti negativi: "The seating space is horrendous, I am 5 ft 8 and felt like I was sitting with my knees at my chest, horrible horrible seating"

Punti positivi: "Seats were very comfortable. Plane interior was in new condition, including electronic window shade tinting."
Punti negativi: "Staff was not particularly warm or attentive. Was never offered more to drink, and after asking for more wine was ignored."

Punti positivi: "Veloce, economico e senza terrorismo sanitario"
Punti negativi: "Tutto è perfetto"

Punti negativi: "Bigger seats the new ones are way to narrow"

Punti positivi: "Tutto bene, ma l aereo in ritardo mi ha fatto perdere la coincidenza per Göteborg e ho dovuto attendere 8 ore per il prossimo volo"

Punti positivi: "Comfort"
Punti negativi: "Wifi on klm"

Punti positivi: "The crew was very kind"

Punti negativi: "KLM crew exceed our expectations"

Punti positivi: "Crew was friendly"
Punti negativi: "Passenger who needed wheelchair assistance it took KLM 50 minutes to get him off plane which delayed our boarding. KLM not prepared to handle passengers with needs"

Punti negativi: "Troppo ritardo"

Punti positivi: "The entertainment was amazing"
Punti negativi: "The seats were a bit hard"

Punti positivi: "Good beverage service."
Punti negativi: "Over an hour delayj for departure."

Punti negativi: "They left my bag off the plane. Ridiculous."

Punti positivi: "Crew was ok."
Punti negativi: "Screens need a serious upgrade, my seat didn’t recline all the way nor could it be restored to an upright position. Not very comfortable and I paid for a seat upgrade."

Punti negativi: "The air conditioners fan was bad and they had to fix it in London which took over 40 minutes off travel time...we arrived much later than expected in Lagos"

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Aspettare 30 minuti l'autobus all'arrivo é follia"

Punti positivi: "Cabin facilities"
Punti negativi: "They didn’t bring one of my bags"

Punti positivi: "One crew member was very good but all were not very available or checking on people. I had a seat that I purchased and it was very hard to recline I only found out that it did if fact recline it the last hour to hour and a half of the trip! It was a difficult push back to get it to recline"
Punti negativi: "If I knew how to recline my seat earlier. I did try several times"

Punti positivi: "Like the overall KLM experience"
Punti negativi: "Food could have had better quality and the stewardess served it all at once versus in the various courses."

Punti positivi: "Helpful and kind crew"
Punti negativi: "I wish there was WiFi"

Punti positivi: "Friendly staff"
Punti negativi: "Security check at gate; No priority"

Punti positivi: "Good"
Punti negativi: "Nothing"

Punti negativi: "My suitcase didn't come with the airline."

Punti positivi: "Friendly hostesses"
Punti negativi: "Flight was delayed 3 hours"

Punti positivi: "Friendly staff"
Punti negativi: "Leg room"

Punti positivi: "Crew was excellent -kind nice and very attentive"
Punti negativi: "Entertainment went out mid flight. Had to be reset off 30 mins but cam back up"

Punti negativi: "The flight advertised meals..a small pastry was served an hour into the flight. I asked when the meal would be and was told a few hours...which turned out to be breakfast..i wated all night for food that only came an hour before landing. Now hungrey and tierd.I.will not be flying klm ever again !!"

Punti negativi: "KLM staff in the Prague airport were some of the rudest humans I have ever met. So incredibly uncaring and outright mean."

Punti negativi: "Boarding was very confusing. There was an area where they were checking people's bags or something near the gate and you didn't know if you needed to stop at it or continue. They didn't collect garbage before landing. Not only did we have to take our bags off the plane, we had to carry our garbage (drink cups/food served) to the front of the plane to throw out."

Punti positivi: "Personale gentile e affabilmente."
Punti negativi: "I sedili dell’economy diventano sempre più stretti."

Punti positivi: "Rapidi e personale ultra professionale"

Punti negativi: "Delay can occur sometimes but it wiuld be better to be explained its reason and the estimated time for boarding. The customer service at CDG airport was the worst ever and all people standing boarding desk were useless without any mind what they are doing."

Punti negativi: "Actually the Welcome on board announcement. The part where they special welcome loyalty program members. I do not get that... I am an explorer holder my self, but really?? so other paying customers are not as welcome. This is leftovers from the older days.."

Punti positivi: "Food was good and crew members were very nice"
Punti negativi: "My check in luggage was in very bad condition when I receive it. My clothes were all wet and they got bab by each other’s colour. Many clothes are not in a condition to wear now. Those were expensive and I had a big loss because of that."

Punti positivi: "Absolutely nothing!"
Punti negativi: "the connection flights was the worse! The gate was changed in Amsterdam 3 times! From D82 to C6 and then to C11. The distance between B82 and C was 20-30 minutes walk. No rushing was needed though, the flight was delayed for 1:30h and after we all boarded a further delay was announced. I will never fly with KLM."

Punti negativi: "The 767 is configured oddly and th business class seats are so narrow it feel like you are sleeping in a coffin"

Punti positivi: "The staff was very helpful and professional. Promp response to calling for attention."
Punti negativi: "Wish there was better lumbar support for the seats. The food could be a bit more exciting with simple addition of lime pickles. Overall can not complain for economy standard!"

Punti negativi: "Boarding was a free for all. The travelers did not pay attention to the priorities."

Punti positivi: "Consistently high standards"
Punti negativi: "Nothing"

Punti positivi: "Flight was lovely, crew were friendly and very helpful and food was delicious!! We travelled with assistance for mum and it was excellent and we were kept updated all through the flight."

Punti positivi: "Everything"
Punti negativi: "Nothing"

Punti positivi: "good service"

Punti positivi: "Cena veloce Letto flat in business"
Punti negativi: "Lounge Delta in JFK affollatissima Pochi film in lingua italiana Personale disattento"

Punti negativi: "Per usual, KLM can't seem to figure out the order of boarding the plane. Should be business - priority - everyone else. Instead they do priority first, and that's usually two-thirds of the passengers. Strange choice of in-flight movies; no accounting for taste, I guess."

Punti positivi: "Flat bed"
Punti negativi: "Personale Pochi film in italiano Procedura imbarco complessa più di altri vettori verso USA"

Punti negativi: "Not only was there free food but they tried to sell you a bunch of stuff. Not a moments piece."

Punti positivi: "Flight was efficient enough and staff were friendly."
Punti negativi: "It was delayed quite a bit and more on-time updates would have been appeciated."

Punti positivi: "."

"+ Equipaggio sempre allegri e felici + Interno aereo nuovo e pulito + Buona attenzione alla disciplina anti-COVID - Partenza in ritardo inizialmente per problema staff, poi valigia da scaricare per passeggero mancante, finalmente per problema attrezzatura aeroporto. Una storia… - Postazione 26F molto ristretto con poco spazio per i ginocchi, bracce, sotto la sedia davanti. sono nella media per altezza (182cm) ma mi sentivo scomodo."

"The company did not know how to handle COVID bureaucracy efficiently or even correctly. We were asked to fill in four forms when only one is needed or even checked at all. I had to come in early to the airport, take a COVID test and then wait in the airport departure lobby for almost 1h to check in while waiting for the test results. Given that I spent a substantial amount to get a business ticket, I expected my time to be respected and to have business facilities made available. Once reached, the lounge now has an ordering system instead of self-service. The food was honestly disgusting, cold boiled rice without any salt and some "Spanish chorizo chicken" that had no chorizo and tasted like boiled chicken dropped in reheated tomato sauce. The plane departed one hour late. The business class seat was small, but comfortable. The company sent a boiler plate email apologizing which is something you appreciate the first time and it becomes grating when you get more than one per week."

Punti negativi: "Cibo"

Punti positivi: "Service"

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Volo in overbooking ho dovuto imbarcare i passeggini Cibo a pagamento Personale scortese"

Punti positivi: "Tutto bene"

Punti positivi: "L'hostess"
Punti negativi: "Private bus for business class would be better"

Punti negativi: "Lo scalo del ritorno è stato troppo breve e a causato lo smarrimento del bagaglio . Inoltre un viaggio che dura un giorno intero deve comprendere almeno un pasto nella tariffa"

Punti negativi: "Scalo troppo breve al ritorno che ha causato lo smarrimento del bagaglio Un viaggio che dura un giorno intero deve almeno garantire un pasto incluso"

Punti negativi: "Tempo di off-boarding"

Punti negativi: "I film in italiano sono limitati"

Punti positivi: "Nulla, solo discomfort"
Punti negativi: "Accoglienza e puntualità"

Punti negativi: "Il ritardo di 1 ora per la partenza"

Punti negativi: "Il ritardo di più di un’ora della partenza è inaccettabile per una compagnia aerea come la BA"

Punti negativi: "The worst flight I took in years. A dated airplane, with seats uncomfortable and worn off, an inflight entertainment system that looked straight from the 90s. We had. 1:20h delay ( announced on board ) on departure as the engine had to be repaired and replacement parts installed."

Punti positivi: "Cleanliness of the plane, comfort on board"
Punti negativi: "Totally unpolite personnel at Heathrow airport. We were at the beginning of the line, but they forced us to check-in the cabin bag, asserting that the flight was packed and there was no space available. The girl that was checking our ticket didn't answer our questions regarding the reason, and told us to speak with her boss. Her boss told us pointlessly that our bag was chosen randomly. In the end, we had to put in a little plastic bag everything valuable we had in the baggage, though on the plane there was plenty of space available in the overhead lockers."

Punti negativi: "Neppure un bicchiere d’acqua. Volo da 40 anni non mi era mai capitato."

Punti negativi: "Very disappoint as British Airways company. No difference with low costs companies."

Punti positivi: "Poco"
Punti negativi: "Il volo con 45' di ritardo (una consuetudine guardando i giorni precedenti). All'arrivo ancora attesa all'interno del aeromobile, perché il terminal non era pronto. Nel 2018 è inaccettabile, i mezzi di comunicazione esistono e funzionano. Assurdo!"

Punti positivi: "Poco"
Punti negativi: "All'arrivo attesa all'interno del aeromobile (20/30', perché il terminal era guasto e non si trovava un' autoscala per scendere). Assurdo!"

Punti positivi: "Il posto"
Punti negativi: "Dormivo e non mi hanno avvertito della partenza ritardata"

Punti positivi: "la puntualità"
Punti negativi: "la difficoltà all'imabrco per l'eccesso di bagagli a mano. avrei oreferito un imbarco forzato in stiva per un certo numero di passeggeri (io ero gruppo 4 e probabile canditato ...) perchè troppe persone portano come secondo bagaglio item troppo grandi e invece di inserirli sotto i sedili li devono mettono nei comparti overhead. non ci sta più nulla! il personale èstato comunque premuroso e gentile (con con grande professionalità) riducendo il fastidio. era venerdì sera."

Punti positivi: "la puntualità"
Punti negativi: "volendo essere critici durante la notte ua tutti i costi n maggiore servizio di bevande sarebbe stato aprrezzato ma ho comunque dormito parecchie ore e forse ho perso dei passaggi"

Punti positivi: "Spazio in più in larghezza e per le gambe. Vale il maggior costo."

Punti positivi: "Boarding. Food."
Punti negativi: "My in flight entertainment was broken and that us quite a disadvantage on a 12 hour flight. I was told it was because the airplane was "very old" which whilst it may be true it is not something I particularly want to hear. I was also told that as the flight was full I could only move seats if someone wanted to swap. I'm not sure if the flight attendant was expecting me to stand up and make a public request?!"

Punti positivi: "Absolutely nothing - and this was Club Europe"
Punti negativi: "Punctuality (lack of). Comfort (lack of). Seat pitch. Food. Cabin crew service. State of aircraft. Price (premium for a budget service)."

Punti positivi: "I chose British airway relying on safety record depite being comparatively expensive."
Punti negativi: "The outer seat arm was faulty. It couldn’t be folded back, so getting out or in was very difficult. It is certainly risky in case of emergency . I asked the hostess to report it. Nothing complementary offered to passengers .Other reputable airlines do, such as a drink , or chocolate bar ."

Punti negativi: "no free food in a 2h flight??!! thia is a low xoat airline standard!!"

Punti positivi: "Friendly and quick service."
Punti negativi: "Waiting for a space at the terminal."

Punti positivi: "Partenza in orario, arrivo in anticipo. Personale cortese"
Punti negativi: "British è ormai come ryan, non danno gratis neanche un bicchiere d'acqua. Su un volo di due ore intorno a mezzogiorno se vuoi uno snack lo paghi"

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Non sono riusciti a farci stare seduti insieme, sedili rotti, tray rotto. Peggio di così?"

Punti positivi: "volo di per se tranquillo e staff eccellente"
Punti negativi: "in London city non c'è una Lounge di BA il volo è partito con 30 minuti e più di ritardo l'aeroporto è piccolo e trafficatissimo"

Punti negativi: "Old aircraft with limited space and entertainment (Business class). One hour delay on arrival."

Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "Not even a bottle of water included in our two £239 returns to Pisa. We could have saved £150 each and flown Ryanair for this level of service. The only difference is that BA don't sell scratch cards(yet!)"

Punti positivi: "Very comfortable aircraft (I got a seat in the middle of two other people in economy class, but the seat was so comftorable I could sleep easily througout the whole flight) and very good service. Good wine selection. Not many movies, but good ones."
Punti negativi: "Food quality can be improved, although I had worse. I had to pay 70€ for 5 kg excess weight of my lagguage, usually other companies do not make me pay anything. Some delay in the boarding process."

Punti positivi: "Quite fast boarding process."
Punti negativi: "Had to pay 70€ for 5kg excess weight of my lagguage. I understand the aircraft is small, but my final destination was New York, and usually companies such as delta or emirates don't make me pay anything. No online entertainment, no food served, not even a bottle of water."

Punti positivi: "cibo vegetariano"
Punti negativi: "fatti salire sull'aereo e aspettato 2 ore seduti....."

Punti negativi: "ritardo imbarco"

Punti positivi: "Ottimo cibo vegetariano"
Punti negativi: "Ritardo di 25 minuti lunga attesa voli"

Punti positivi: "o servizio"
Punti negativi: "Ritardo su entrambi i voli1 ora per problemi a londra"

Punti negativi: "Ritardo di 50 minuti"

Punti negativi: "Aereo con servizi vecchi e non funzionanti. Luci video etc etc"

Punti negativi: "il sistema dsi intrattenimento non funzionava! 11 ore di voloooo"

Punti negativi: "It took FOREVER to get our boarding passes. We did wind up checking our bags, but there was no option to do self check and have boarding passes printed at a kiosk, so everyone had to go through the line and the line was incredibly slow. There were just as many lines for people who had checked in online and just needed to drop their bags - this made no sense to me! There should only have been one line for that and the rest should have been dedicated to getting the rest of the passengers checked in."

Punti positivi: "Il personale di bordo è gentile, e si adopera per rendere confortevole il viaggio nonostante il ritardo, e cercando di recuperare sul tempo perduto."
Punti negativi: "Ritardo di oltre un'ora."

Punti negativi: "Niente"

Punti positivi: "In anticipo di 20 m"

Punti negativi: "Ritardo 2 ore"

Punti positivi: "L'airbus A380. Spazioso e confortevole anche in economy class"
Punti negativi: "Arrivato al check-in a Bologna l'affetto mi ha addebitato 140€ X 6kg di eccesso in due valigie X 4 passeggeri. Incredibile non ha voluto sentire ragioni nonostante fossimo in 4 passeggeri con 2 valigie non ha voluto capire...... mai successo in tanti anni di voli aerei con british Airways, quando è successo altre volte mi hanno sempre lasciato passare senza pagare niente"

Punti positivi: "Not a lot"
Punti negativi: "The flight was delayed. The food advertised was not available."

"La possibilità di poter personalizzare il tuo viaggio con la scelta del postoe la tipologia di bagaglio a mano. Migliorare abbassare i prezzi per i bagagli da stiva"

Punti positivi: "Personale gentile. Eravamo in prima fila senza protezione davanti quindi dovevamo stare attenti alle gambe che intralciavano gli assistenti"

Punti negativi: "Poco spazio per i bagagli, e tassativamente permesso un solo pezzo,neanche una borsetta personalein più"

Punti positivi: "Confort classico EasyJet confermato"
Punti negativi: "Prenotato e pagato il posto 6 dopo lo speedy boarding ho trovato posto nella cappelliera 20 con uscita solo anteriore. Veramente un pessimo servizio"

Punti negativi: "Departure time"

Punti positivi: "All as expected"
Punti negativi: "All as expected"

Punti positivi: "Personale molto cortese, comfort più che accettabile (considerando che sono alto 190)."
Punti negativi: "Nella tariffa standard se permettessero almeno uno zainetto , oltre al bagaglio a mano, sarebbe perfetto il servizio"

Punti negativi: "Soliti ritardi ormai da aspettarsi da EDI-MXP"

Punti positivi: "Come sempre gentili e disponibili. Affaticati non per colpa loro"
Punti negativi: "I tempi di imbarco, evitare il peso e le misure delle valige, se non sono proprio notevolmente e visibilmente fuori dalle regole. Evitare di far pagare il supplemento di 60,00 euro se oltre al trolley si porta uno zaino piccolo. Tempi partenza lunghi. Sedili scomodi"

Punti positivi: "Tutto nella norma, a parte una tessera del valore di 4.50 consegnata per scusarsi del ritardo, ma che ovviamente non valeva all'interno dell'aereo. senza parole!"
Punti negativi: "Il ritardo spropositato e le informazioni mancanti su di esso."

Punti negativi: "Imbarco e sbarco sotto la pioggia. Ritardo in partenza e all'arrivo."

Punti positivi: "Personale ok."
Punti negativi: "Pulizia aereo. Imbarco caotico, poco spazio, lunga attesa."

Punti positivi: "Si"
Punti negativi: "Era un po' in ritardo"

Punti positivi: "Puntualità"
Punti negativi: "Cena a bordo"

Punti positivi: "Imbarco veloce ed arrivo in anticipo"

Punti positivi: "Con Easyget abbiamo viagiato bene"

Punti positivi: "Tutto organizzato bene."

Punti negativi: "Ritardo di un ora"

Punti positivi: "Non ci hanno fatto la fastidiosa richiesta di imbarcare in stiva il bagaglio a mano, tipica di un concorrente irlandese. Personale estremamente gentile. Atterraggio morbido."
Punti negativi: "Niente"

Punti negativi: "Volo cambiato"

Punti negativi: "Siamo partiti con 40 minuti di ritardo"

Punti positivi: "Prezzo, puntualità, orari"

Punti negativi: "In ritardo di 1 ora"

Punti negativi: "Long delay back sitting around at airport, we got notification of flight being late but told we still had to book in at normal time .Why not the 2 hours before???? Mad"

Punti positivi: "volo con arrivo in anticipo, educazione del personale di bordo, e volo tranquillo, qualche poco di sobbalzi 15 minuti prima dell'atterraggio dovuti a problemi atmosferici.Poi atterraggio perfetto, senza problemi."
Punti negativi: "la richiesta di offerte per bambini in africa, in quel contesto, su un aereo alle ore 22,35 ........"

Punti positivi: "Personale di volo veramente disponibile"
Punti negativi: "Ritardo di quasi due ore"

Punti negativi: "Late boarding"

Punti negativi: "Volo posticipato di ora in ora senza comunicazioni definitive circa l’effettiva partenza. Alle 23.30, dopo 7 ore di ritardo e l’ennesimo posticipo alle ore 2, ho deciso di non partire più per evidenti difficoltà logistiche dovute all’ora notturna di arrivo a destinazione"

Punti positivi: "A parte l'andata, con dei passeggeri che dovevano andare per forza a catania , e che hanno rilevato il posto di due passeggeri che si sono offerti di scendere ,(previo compenso).Questa situazione ha fatto partire l'aereo in ritardo, ma per il volo di per se e' stato perfetto. Cosi' anche quello di oggi, e' partito in orario ed e' atterrato 5 minuti prima. Il volo comunque e' stato rilassante.Bravo ai piloti...."
Punti negativi: "tutto ok"

Punti positivi: "io sono un cliente fisso che mi affido sempre a easyjet e poi alle altre compagnie se ci sono problemi di orari prezzi e destinazione"
Punti negativi: "riguardo l'ultimo volo 2 ore in attesa in aeroporto e 40 minuti chiusi in aereo dovuto allo sciopero dei controllori e intanto ho perso la giornata di lavoro mia moglie e stata male in aereo senza poter far niente. insomma una esperienza da dimenticare. e poi il cambio di orario gia dal mese prima in continuazione cambiamento mi ha creato problemi con i collegamenti bus navetta e traghetto"

Punti positivi: "Easy boarding and quick to receive baggage in Gatwick"
Punti negativi: "Late opening of check-in. 2 desks allocated so 2 long queues. 20 mins into check-in the queue I was in changed to priority boarding. This necessary information should have been indicated in advance as 90% of the passengers were in the wrong queue. As for aircrew 1 of the female crew was miserable as sin and unhelpful to most passengers"

Punti negativi: "Come al solito con questa compagnia che per me è pessima se uno non resta in fila per un ora non imbarca il bagaglio anche quando il volo non è pieno"

Punti negativi: "quasi due ore di ritardo"

Punti negativi: "Why make you board the plane and then tell you there is a 45 minute delay"

Punti positivi: "Staff were excellent. I felt valued as a passenger. EasyJet seem to try to improve their process continually."
Punti negativi: "Nearly every EasyJet flight I take is delayed. I know this can be beyond their control but I think scheduling is a bit tight. That said they keep you updated often and delay times go down as well as up."

Punti negativi: "Imbarco"

Punti positivi: "È andato tutto bene, puntuali gentili e sorridenti."
Punti negativi: "Niente :)"

Punti negativi: "More than 1h delay."

Punti positivi: "Un viaggio comodo e un servizio al cliente buono."

Punti positivi: "Le hostess"

Punti negativi: "Siete per l’ennesima volta una vergogna. Volo Lamezia -Roma: 1 h 1/2 di ritardo, praticamente quanto l’intera durata del volo stesso."

Punti positivi: "Personale gentile"

Punti positivi: "Tutto perfetto volo e albergo"

Punti negativi: "Niente"

Punti negativi: "Imbarco sempre faticoso"

Punti positivi: "La cortesia del personale di bordo"
Punti negativi: "56’ di ritardo alla partenza Spazio per persone di altezza massima 175 cm"

Punti negativi: "Ritardi su ritardi, attese interminabili prima in aeroporto, poi al gate, infine in aereo chiusi per mezz'ora. Ho fatto 4 voli in una settimana con Easyjet, 4 voli su 4 con un ritardo di un'ora, scandaloso! Oltre a essere pietosi a richiedere l'obbligo prima dei controlli di sicurezza di mettere tutto in valigia, c'è una mancanza organizzativa alla base. Tutto ciò alla "modica" cifra di 200€/ volo ar, l'unica cosa che avete "low" è il vostro profilo aziendale. Puntate più sull'efficienza che a spillare 5€ per un bagaglio a mano un più. Persino Ryanair è diventata una compagnia più seria rispetto a questa. Mai più, dovessi pagare un volo anche 500€ con un'altra compagnia, ma con easyjet ho chiuso."

Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "Late and the crew wasn't helpful"

Punti negativi: "Being late on both journeys! With no explanation"

Punti negativi: "Late like usual"

"Ritardo ingiustificato di 1:40h"

"Sempre in ritardo di 2 ore. Scandaloso"

"Sempre in ritardo."

"Pessimi per quanto riguarda il ceckin. Non mi è stato possibile fare il ceckin online perché siamo all’ndata che al ritorno mi dava un errore dovuta al loro sito e mi hanno fatto pagare 41,50 per il ceckin in aeroporto a Malpensa.Gia all’andata avevo inviato un’email di reclamo ma non c’è stata risposta! Penosi!! Peggio della Ryan Air! In futuro eviterò Wizz Air!!!"

"quasi 2 ore di ritardo!"

Punti positivi: "la cortesia e dissponibilitta del personale ,e orario preciso"

Punti positivi: "Is a case of what didn’t I like. When you fly low budget just expect surprises. The small prints are terrible clauses and you will never know when they will get you. Today I was charged £25 on the spot by WIZZ AIR at the boarding gate, even if I disagreed with the charges, I wasn’t prepared to miss my flight W61301 from Warsaw to Luton. There is a degree of unfairness with these impromptu and extra charges. I came on the same flight with the same bag and there was no hassle. I was a soft target and whilst I had no problem with the flight and the service provided, I will not recommend @wizzair. I felt the extra charge was a con."
Punti negativi: "WIZZ Air need to be sensible. I travelled from London to Warsaw without any problem and they made a problem on my way back.!"

Punti positivi: "personale cordiale, posti piccoli e non molto comodi."

Punti negativi: "Flight was over booked"

Punti negativi: "Flight was late abolutnie 1 hour"

Punti positivi: "Il volo ha avuto 3 ore di ritardo!"
Punti negativi: "La comunicazione relativa al ritardo"

Punti positivi: "Imbarco e sbarco collegati direttamente all'aerostazione. Personale sorridente e gentile. Tempi rispettati. Posti comodi."

Punti positivi: "Le hostess"

Punti negativi: "LA PUNTUALITA'"

Punti negativi: "Changing in luggage information was annoying"

Punti negativi: "puntualità"

Punti positivi: "Il prezzo"
Punti negativi: "Ritardo di un’ora alla partenza e di un’ora circa al nastro bagagli"

Punti positivi: "Interni dell'aereo, atterraggio e gentilezza del personale"
Punti negativi: "Il ritardo di mezz'ora della partenza"

Punti negativi: "Never announced for non-priority boarding, so many people were late to flight, causing delays. Much less than minimum leg room required for any normal human. Sat bolt upright with front seat digging into knees for 3 hours. Far from the cheapest ticket, but totally no frills, no food, no entertainment, limited baggage. Wizz Air mobile app barely works when required (for boarding passes, etc) Not enough room in overheads for all the carry on they allowed, had to sit with bag and jacket on my lap for flight, as no room under seat either."

Punti positivi: "Everything went to plan and we were very happy"

Punti positivi: "Clean aircraft with good on board staff. Flight departed on time and arrived early. Overall they are good value for a low cost carrier."
Punti negativi: "Wizz are a bit disorganised at bag check in, disorganised with overhead storage. Don't like the random seat assignment used if you don't want to pay the high price for assigned seats."

Punti positivi: "All!"

Punti positivi: "Entrambi i voli hanno registrato un forte ritardo,quello di ritorno addirittura di 2 ore."

Punti positivi: "The air hosts and hostesses were very polite and courteous."
Punti negativi: "The flight was delayed by an hour which meant we missed a connecting bus journey. The space in the seat is very limited and cramped, I was very uncomfortable in the chair with my knees pushed into the back of the seat in front. I am 6ft 1in which is tall but not that tall. Anyone taller might not be able to get into the seat at all. There was a problem with the website so we couldn't check in online and we had tried to change our flight a few days earlier but the website again didn't work, we tried to call a call centre whose number was on there, didn't work."

Punti negativi: "With WizzAir no more in my life it’s even worse than Easyget or Raynair even if you have a cabin suitcase you still have to check in you can’t take it on a plain anymore. Really disappointing and they are not that cheap as they think. £90 one way from Kiev to Luton it’s a bit too much"

Punti negativi: "Not even a roll for a 5 hour flight! They ran out and then wanted to charge £3.50 for a coffee when they ran out of food to even buy! Staff were not friendly at all."

Punti positivi: "Crew nice,seats ok"
Punti negativi: "Expensive hold luggage,rip off"

Punti positivi: "i was able to use their app to download my boarding pass so didn't need to look for somewhere to print my boarding pass while abroad, boarding went well, flight was good and crew was good, seat was comfortable, so overall i was pleased with everything. Thank you for a good experience."
Punti negativi: "Everything was good"

Punti positivi: "La semplicità è velocità di imbarco"
Punti negativi: "Ritardo di oltre un'ora per il mio volo LTN-BRI"

Punti positivi: "Good legroom and comfortable seats"

Punti negativi: "Couldn’t check in online. Got to airport to be told I couldn’t fly because fully booked. Still here in Macedonia. The earliest they could fly me back is Tuesday. Absolutely disgusting , fuming !!!!"

Punti positivi: "Nothing really"
Punti negativi: "The staff took ages boarding us because they were obsessed with trying to scalp people for exceeding baggage limits. Nothing free aboard, no entertainment, the seats were uncomfortable too."

Punti negativi: "Già alle 10.45 stamane si sapeva che il volo avrebbe avuto 3 ore di ritardo e nemmeno un mail/sms per informare in anticipo del ritardo"

Punti positivi: "Staff"
Punti negativi: "Extra charges. £35 to check bags in"

Punti negativi: "I didn't check in, in advance as when logging on to the airline I needed a code. I didn't have the code as I was searching emails for the booking agent and airline when it was (as I later discovered) sent by another name. This resulted in £30 to check in going out and 40 euros back. Desk staff were unhelpful bordering on rude (the cabin staff were fine in that respect. I wasn't the only one at least 20 people queuing on the return with the same issue. Additionally on the delay out they advised food could be brought at the rear of the plane then inflight ran out so some people ate twice while by the time I got to my hotel they had stopped serving food and I had not eaten in the airport sorting out the boarding passes."

Punti positivi: "It flies direct to the airport that I wanted to go to."
Punti negativi: "Little space. Legroom & hand baggage (which had to go in hold). Family of four were not seated together. Cabin pressure change made child ill (my phone has a pressure sensor and I could see the change in pressure trigger a desire to vomit). It should be transitioned more slowly."

Punti positivi: "Flight was delayed. I missed my train home to Ipswich. Long journey home ver late at night"

Punti positivi: "2 hours delay. Not much one can do about this. The flight was good in general, 3* only due to the delay."
Punti negativi: "2 hours delay. Not much one can do about this. The flight was good in general, 3* only due to the delay."

Punti positivi: "Pilot flew well Cup Noodles available to buy"
Punti negativi: "1h+ delayed No information from the staff or crew (only one apology from the pilot) Left waiting in multiple places including outside the aircraft No updates whatsoever on estimated departure and arrival"

Punti positivi: "Quick to board, smooth take off and landing"
Punti negativi: "On night flights woken up to serve drinks and given flying details from the pilot. Great in the day but would rather be left and not disturbed at night!"

Punti positivi: "Viaggio spesso con Wizz e devo dire che rispetto ad altre low cost il servizio è davvero ottimo."

Punti negativi: "standing 1 hour in the bus before boarding,than telling you that will be 90 minutes late take off"

Punti positivi: "The staff and flight were top knotch . Could not fault them ."
Punti negativi: "Nothing to dislike ."

Punti positivi: "Quickest in & out procedure at both BUD and LTN in a long time and a super pretty flight attendant."

Punti positivi: "Price and schedule. Going on time with no delays. Good value for money."
Punti negativi: "Very hard on baggage policy"

Punti positivi: "fast"
Punti negativi: "hot on the plane"

Punti positivi: "Crew very friendly."
Punti negativi: "I had no what so ever notice that an online check in is required during my booking ,therefore i had to pay a 35 EUR fine for airport check in . Moreover , on the way back we had a long delay from Luton to Kosice without informing us about this delay and the reasons ,expected time of flight..."

Punti negativi: "Abc"

Punti negativi: "Black group seemed to be singled out for more than one bag hand luggage but others were not. They were the only black group on the plane. Others let through with more bags 1ith no question."

Punti positivi: "Cabin Crew and Pilot did their best"
Punti negativi: "Flight was delayed and landed in Birmingham instead of Luton, due to Luton being closed at midnight"

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Misure di sicurezza per le compagnie aeree che partono da Pisa e arrivano per il Regno Unito

Le compagnie aeree che partono da Pisa e arrivano per il Regno Unito hanno messo in atto misure di sicurezza aggiuntive e adeguato le loro politiche per soddisfare meglio le esigenze dei viaggiatori. Le politiche variano in base alla compagnia aerea.

Sanificazione potenziata

Pulizia quotidiana, installazione di filtri HEPA a bordo dei voli da Pisa per il Regno Unito

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