Trova voli economici da Lamezia Terme per la Germania

Trova voli economici da Lamezia Terme per la Germania

Cerca centinaia di siti di viaggio contemporaneamente per offerte su voli per la Germania. Combina il tuo volo con un hotel e risparmia!

Andata e ritorno
Economy
Lamezia Terme (SUF)
Germania
sab 1/1
sab 8/1
Qualsiasi mese
Confronta con KAYAK |
Includi gli hotel

Informazioni utili: Voli Lamezia Terme - Germania

Bassa stagione

ottobre

Alta stagione

luglio

Prezzo medio andata-ritorno

175 €

Buona offerta andata-ritorno

131 €

Buona offerta solo-andata

46 €
Il periodo ideale per evitare le folle con un calo medio dei prezzi del 14%.
Il periodo più gettonato per volare con un aumento medio dei prezzi del 58%.
(media delle ultime 2 settimane)
o meno
o meno

I migliori consigli per trovare voli economici per la Germania

  • Cerchi un volo economico? Il 25% dei nostri utenti ha trovato biglietti da Lamezia Terme per la Germania ai seguenti prezzi o meno: per Monaco di Baviera 62 € sola andata - 164 € andata e ritorno
  • Prenota almeno 4 settimane prima della partenza per trovare prezzi più bassi della media.
  • L'alta stagione corrisponde a agosto e settembre. Il mese più economico per volare per la Germania è gennaio.
  • In media*, una partenza di mattina costa circa 21% in più di una volo di sera.
*Media dei prezzi più bassi mostrati nei risultati delle ricerche di KAYAK per partenze nei prossimi 30 giorni

Domande frequenti - prenotazione di voli per Germania

Quali compagnie aeree hanno una politica di cancellazione flessibile per i voli da Lamezia Terme per la Germania a causa del COVID-19?

Quanto dura il volo per la Germania da Lamezia Terme?

Qual è il volo più economico per la Germania da Lamezia Terme?

Come riesce KAYAK a trovare prezzi così bassi sui voli per la Germania?

In che modo lo strumento di Previsione dei prezzi di volo KAYAK mi aiuta a scegliere il momento giusto per acquistare il mio biglietto aereo da Lamezia Terme per la Germania?

Che cos'è l'opzione Mix & Match per i voli per la Germania?

Che cos'è la funzionalità "date flessibili" di KAYAK e perché potrebbe essermi utile quando cerco un volo per la Germania?

5 principali compagnie aeree con voli da Lamezia Terme a Germania

Valutazioni in base alle recensioni dei clienti KAYAK

8,0
SWISS
Valutazione complessiva sulla base di 9.086 recensioni
8,2
Imbarco
7,9
Comodità
8,6
Personale
7,7
Divertimento
7,9
Cibo
Recensioni compagnia aerea

"Food was good entertainment was mediocre flight was delayed about 1.5h"

Punti positivi: "Tutto perfetto. Particolarmente sorpreso In positivo dal food per Bambini. In più personale di bordo gentili e carini con i più piccoli"

Punti positivi: "Personale al desk di imbarco gentile, preparato e disponibile. Ci ha aiutato a risolvere con calma e gentilezza un inconveniente con le valigie"

Punti positivi: "Amazing crew, great customer service and high level quality plane, despite only 1 hr travel, they served small breakfast and chocolate"
Punti negativi: "Despite the fact I bought my tickets with 1 hand luggage + 1 personal item, they forced me to dispatch my hand luggage stating flight was full, I refused and they said they could not allow me to board. Felt my rights violated, I HATE to dispatch luggage... and in the end there was space left on the airplane luggage storage areas. Not nice"

Punti positivi: "Il volo è stato annullato"
Punti negativi: "Tutto"

Punti positivi: "Excellent service from the crew and prices were good."
Punti negativi: "The seats seem to have gotten smaller and were rather uncomfortable for a 7 hour flight."

Punti positivi: "Crew"
Punti negativi: "Screens need update, mis functions on equipment"

Punti negativi: "Only two options for dinner is very few options."

Punti positivi: "Both the flight crew and the flight attendants were great. It was the smoothest landing I have had it quite dome time"

Punti positivi: "Everything!!"

Punti positivi: "Outstanding service by the crew."
Punti negativi: "Seats in economy area little cramped"

Punti positivi: "The flight was smooth and on time. The flight crew did everything alright."
Punti negativi: "Connecting flights. All lies, no cooperation. Not a small airport as it takes nearly half an hour to get to Gate E. Too few characters allowed to explain all we went thru."

Punti negativi: "Legspace in economy class was probably good back in 1975, but in 2019 not acceptable anymore"

Punti positivi: "Crew was kind and gracious."
Punti negativi: "Hand carry was checked 3 different times. Goes to show that Swiss staff doesn’t trust its colleagues to determine if the bag passes muster."

Punti positivi: "Ottima compagnia aerea"
Punti negativi: "Già ottimo da se"

Punti positivi: "The staff is always nice and ready"
Punti negativi: "Landing was delayed while flying just over the airport with noticeable turbulent going on. This way I had a strong nausea when we finally landed."

Punti positivi: "L arrivo in orario"
Punti negativi: "Nessun controllo documenti al boarding Mi hanno messo il bagaglio a mano in stiva senza dirmelo Spazi tra sedili molto piccoli"

Punti positivi: "The food was good."
Punti negativi: "The boarding process need improvement. The sits are very tight."

Punti negativi: "I’m a small person & your seating is cramped & uncomfortable!"

Punti positivi: "TV screens and movies. Food was great."

Punti negativi: "plan was late for any reasons...."

Punti positivi: "The plane wasn't totally booked and very clean"

Punti positivi: "i liked the food and the crew. they were nice."
Punti negativi: "the flight was good. nothing to not like."

Punti positivi: "Swiss is the best"

Punti positivi: "the crew was wonderful, I was surprised that they had a little snack on such a short flight, the plane was clean and very comfortable. I plan to use Swiss Air again."
Punti negativi: "nothing"

Punti positivi: "Comfortable, on time, great service and enjoyable snacks that help break the boredom of the travel."

Punti positivi: "Since the flight from Palermo was 1hr. late. Swiss air took us privately to check our passports and directly into the plane. That was Excellent Or we would have missed our flight. We made it into the plane, too bad our luggage din`t."
Punti negativi: "Not enough room between seats for international flight."

Punti positivi: "The attendants and food were wonderful. One attendant gave me ice for my swollen ankle"
Punti negativi: "Cramped in economy"

Punti positivi: "The length of the flight"
Punti negativi: "3 of our 5 suitcases were out of luck to make it.. they damaged our 2 new luggages and the third one.. we only realized at home... now I have to deal with that too so I will be with Swiss on my mind for a while.. never again!!!"

Punti positivi: "It was nice because plane was half empty so had quicker attention from stewards - everything was good."

Punti positivi: "Relaxing and graceful service Pleasant flight attendants the crew greeting you as you embark as well as when DS in barking restrooms clean floors clean The flight was very enjoyable this was my second time flying with Swiss air and it was just as enjoyable cannot put in any complaints I give you five stars No complaints it was excellently although it was a short flight from Budapest to Zürich but it was good and the flight from Zürich to JFK New York was excellent my first name is Ibolya"
Punti negativi: "No complaints it was excellent"

Punti positivi: "The flight left on time and arrived a bit early."
Punti negativi: "Everything was fine"

Punti positivi: "Crew was great. Flight kept time. Safe trip. Thank you."
Punti negativi: "Entertainment failed on both my seat and the lady next to me. On top of that they secrectly charged $10 extra on my card after my flight! I already got the ticket and paid extra luggage- what is the extra charge for?? The lady at extra luggage tried to overcharge me as well! Had to refer her to your website! I need this excess charges reversed. I demand an explanation!"

Punti positivi: "It was a good short flight, with good service"

Punti positivi: "Crew was good on the overseas flight. The purser especially, and his attitude rubbed off on the others."
Punti negativi: "No wifi. Entertainment screen, etc was ancient by competitors' standards. Very difficult to operate, and I could not get it switched off once on. The screen light was in my face all night! I noticed another passenger with the same problem. Screen kept going blurry too. I booked Swissair because the price was good, now I regret that."

Punti positivi: "Thank you for the sandwich!"
Punti negativi: "Nothing!"

Punti positivi: "Relaxed check-in"
Punti negativi: "Seats"

Punti positivi: "It's such a short flight that to me the experience is pretty insignificant. I liked that it was on time and the rest was very average for what I expected in a 45 minutes flight"
Punti negativi: "I would have loved a video"

Punti negativi: "At the Budapest airport the attendants were not willing to accommodate to check in my second luggage without a fee, despite the fact that I have a Miles & More card. On the way from NY to Budapest I checked in two luggages prior to arriving to the airport with out any fee. I would like Swiss air to issue a refund. I have my receipt for the excess luggage fee. Thank you, Eva Baud"

Punti positivi: "Same as above!"

Punti negativi: "Too narrow seats."

Punti positivi: "nice and efficient crew. seats had good space for flight"
Punti negativi: "no entertainment."

Punti positivi: "2 Long flights. Friendly, efficient crew. Plane was clean. Price was good."

Punti negativi: "Major delay"

Punti positivi: "The crew was pleasant."
Punti negativi: "The Swissair website did not have my information available. Stood next to Passport Control for an hour (!) for a glitch they couldn't resolve before boarding. Flight was delayed 90 minutes. Worse quality beef on a flight ever, and that's hard to do. In my 1.5 million miles flown, these were the least comfortable, cramped seats I have ever experienced. I am only 5'7", 150lbs, but for the first time ever could not reach my belongings in the under-the-seat space in front of me. Seriously, it was that cramped."

Punti positivi: "The ambient being so relaxing felt asleep all the way to Zurich."

Punti positivi: "Customer service and food served during the trip (economy class)"
Punti negativi: "IFE system very old, narrow space between seats"

Punti positivi: "The food was good and I enjoyed the Swiss chocolates."
Punti negativi: "The Seats were real cramped and the entertainment system was outdated"

Punti positivi: "upgraded to First Class with Voucher. Service was immaculate, very friendly and professional. First Class, at least on this flight was a bit aged, the seat is quite comfortable but you could see that it is actually already old."
Punti negativi: "Entertainment system with old low-res monitors and outdated system. Didn't work for a while and had to be restarted several times. Needs urgent renewal."

"They canceled our flights that went on anyway."

"Not the first time we have experienced defective entertainment system on this trip. It should be upgraded."

Punti positivi: "Veloce, economico e senza terrorismo sanitario"
Punti negativi: "Tutto è perfetto"

Punti positivi: "Very nice airplane and pleasant crew"

Punti positivi: "Tutto bene, ma l aereo in ritardo mi ha fatto perdere la coincidenza per Göteborg e ho dovuto attendere 8 ore per il prossimo volo"

Punti positivi: "The crew was very kind"

Punti positivi: "Nice crew, good food."
Punti negativi: "Both bathroom were not working in business class area."

Punti positivi: "Usual faultless KLM experience"
Punti negativi: "Nothing."

Punti positivi: "Pleasant crew. Appropriate and efficiently served snack."
Punti negativi: "Boarding and disembarkation were slow."

Punti positivi: "Flight and the crew!"
Punti negativi: "Staff at the airport pushing you to upgrade to first class but not making it clear only the first trip from Athens to Amsterdam which the first class uses same uncomfortable seats as the economy to pay extra 130 euros ridiculous airfrance stuff! I should have flown all the way to NYC first class!!!"

Punti positivi: "Great crew."
Punti negativi: "Ran out of business class meal. Substituted a Econ class."

Punti negativi: "Crew members in Amsterdam were very rude and disrespectful"

Punti negativi: "The KLM crew are always great serving and treating you. Well above many other airlines."

Punti negativi: "Troppo ritardo"

Punti positivi: "The entertainment was amazing"
Punti negativi: "The seats were a bit hard"

Punti negativi: "We were allowed to choose our seats from SFO to Amsterdam but not for the return flight. I like to be able to choise my seats when I book the flight. Choosing seats 24 hours before is not convenient when traveling for the return trip."

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Aspettare 30 minuti l'autobus all'arrivo é follia"

Punti positivi: "Cabin facilities"
Punti negativi: "They didn’t bring one of my bags"

Punti positivi: "KLM staff is great"

Punti negativi: "Lost all our bags so couldn’t ski"

Punti positivi: "The flight started with a visit in the recently renovated KLM crown lounge in Amsterdam airport. I liked the various seating options and of course the upstairs bar. The service on board was attentive and efficient, the food options I really liked (especially the Chinese dish) but also the little touches like the nuts & gouda cheese which were served in small porcelain bowls. The seat itself was very comfortable when sitting and the structure gives a lot of privacy. However for couples or friends travelling it's a bit cumbersome to have a conversation even when sitting in seats next to each other. Overall my expectations were fulfilled."
Punti negativi: "This seat is not ideal for sleeping for taller persons (I'm 185cm tall) as the space to put the feet is very narrow and it's uncomfortable when lying on the back (as one cannot put them in the natural resting position). Cabin temperature could have been a bit lower for my taste. Crew needs better training with regards to transfer procedure in Chengdu."

Punti positivi: "Smooth flight."
Punti negativi: "Seat a little cramped."

Punti negativi: "Flight canceled, poor communication from the airline to the passengers. Møre than 5 hrs delay"

Punti positivi: "Gaps between seats are very narrow."
Punti negativi: "when serving drinks, cabin crew limited to serve liquor only once and it was poor service."

Punti negativi: "Poor food, flight attend and finally baggage missing. Overall experience is extremely bad."

Punti positivi: "Very pleasant, professional crew"
Punti negativi: "Very slow check in. Mainly because other passengers obviously don't read instructions re: weight/contents of cabin bags etc. Would be helpful if there was additional staff to deal with them away from check in desk. This would mean that others did not have to queue for 25 minutes because the check in girls also had to deal with them"

Punti positivi: "The seat was spacious and the concept of the evening meal being the lighter option was innovative and well thought out"
Punti negativi: "Boarding was chaotic and congested with not much information or order."

Punti positivi: "Flying with KLM is a pleasure"

Punti positivi: "The food rocks! I know that I will always be eating well with KLM. The staff is always so nice, professional and cordial...I always know I'll be in good hands with the flight. KLM #605 from Amsterdam to SFO---please pass the praise to all of them."

Punti positivi: "The food rocks! I know that I will always be eating well with KLM. The staff is always so nice, professional and cordial...I always know I'll be in good hands with the flight."

Punti positivi: "The flight to Gdansk took off and arrived on-time and the staff were professional."
Punti negativi: "The flight to Amsterdam from Gdansk was late and I had to RUN to the connecting gate. 50 minutes is NOT ENOUGH time to go through passport control."

Punti positivi: "Everything excellent. Comfortable seats in business."

Punti positivi: "Everything is top notch for an airline company."
Punti negativi: "Nothing.... I enjoyed every moment of the flight."

Punti negativi: "Our two hour connection in Paris became 30 minutes because Air France was late in leaving Washington. So our luggage didn't make to to KLM to Amsterdam. My poor rating was because the luggage handling was really poor. Lots of flights from Paris to Amsterdam (almost hourly), but my bag showed up 12 hours later. My wife's bag took 36 hours. And yes, we checked in together. There were lots of confusing messages"

Punti positivi: "The aircraft felt clean and quite spacious (decent legroom). Cabin crew was friendly and everything went as expected. Bonus points for the Beemster cheese sandwich (I was totally disappointed when they served the food, but more than pleasantly surprised by the quality of the cheese - I even bought some afterwards, from the Albert Heijn just outside the security area)."
Punti negativi: "Very odd queue separation at boarding. Passengers were divided in 5 lanes, depending on their seating area withing the plane (for a more efficient boarding, I presume) but, by the time we all got to the actual aircraft, we formed another queue in the boarding bridge so it didn't feel like any time was saved or anything."

Punti positivi: "Personale gentile e affabilmente."
Punti negativi: "I sedili dell’economy diventano sempre più stretti."

Punti positivi: "Rapidi e personale ultra professionale"

Punti positivi: "Boarding was as expected, crew & food were ok. Nothing else positive to extract out of this flight."
Punti negativi: "Delayed flight, horrible baggae policy when the flight is actually operated by a partner of the company you bought the ticket from and not the actual company. Dirty seats, no in-flight entertainment whatsoever (not even a magazine)."

Punti positivi: "Sandwich was incredibly tasty (although not much filling)"
Punti negativi: "2 hours on the tarmac delayed with no explanation. Uncomfortable seats, no leg room. Poor management of seating, there was enough empty seats to have groups together but they were split up. Drinks served from a communal bottle in a polystyrene cup."

Punti negativi: "After more than two hours of delay... Initially the flight takes off was at 8:35... Then 21:20... Then 21:50... Then 22:10. Finally we took off at 22:40... Refund our money klm..."

Punti negativi: "The 767 is configured oddly and th business class seats are so narrow it feel like you are sleeping in a coffin"

Punti negativi: "Bag was lost"

Punti positivi: "Very friendly staff"

Punti negativi: "They stole my money"

Punti negativi: "It was announced I can choose between fish and chicken meal but when I requested for fish meal, I was told it’s finished. My seat was 21, and it surprised me. If something can be changed about that then your services would be much appreciated. Thank you."

Punti positivi: "Staff both at the airport and in the plane were professional and welcoming. Depsite short distance sandwich and drink were offered."
Punti negativi: "Nothing to be honest . All positive."

Punti positivi: "From pre-boarding, to boarding, to the food, and the attentiveness, everything was top notch! The cleanliness of the plane was only topped by the friendliness of the crew."
Punti negativi: "The flight was marked at almost 11hrs but ended up being only 9...not a negative other than it meant not spending as much time on board!"

Punti negativi: "old plane, tight and uncomfortable"

Punti positivi: "Cena veloce Letto flat in business"
Punti negativi: "Lounge Delta in JFK affollatissima Pochi film in lingua italiana Personale disattento"

Punti positivi: "Flat bed"
Punti negativi: "Personale Pochi film in italiano Procedura imbarco complessa più di altri vettori verso USA"

"Uno snack oltre al bicchiere d'acqua, sarebbe molto gradito in un volo di oltre un'ora, per il resto, old is gold, aerei soliti e personale molto educato."

"Oltre la lunga attesa e il ritardo per salire sull'aereo abbiamo trovato poltrone e aereo tutto sporco in condizioni indecenti, un volo molto pessimo"

Punti positivi: "Sedili comodi, assistenti cordiali"
Punti negativi: "Il prezzo....Roma Torino 350€ lo ritengo un furto"

Punti positivi: "FLIGHT DEPARTED ON TIME AND ARRIVED EARLY. THIS IS PRECIOUS WHEN DE-PLANING PROCEDURES TAKE FOREVER (DUE TO COVID)."
Punti negativi: "The only interaction of the crew was to distribute and pick up covid-related forms. Not even a glass of water;"

Punti negativi: "Nulla non mi è piaciuto dopo questo eviterò al limite possibile di non prendere più biglietti con Alitalia"

Punti positivi: "Nulla"
Punti negativi: "Mi hanno fatto perdere il volo cambiando di contino il gate e non mi hanno dato la minima assistenza per risolvere il problema ero lì ad aspettare nel monitor non ha dato mai imbarchi."

Punti positivi: "Personale professionale e cordiale."
Punti negativi: "Gli snack, con pochi centesimi di spesa, si possono offrire snack migliori."

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Il comfort dell'aeromobile"

Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "The food, the entertainment"

Punti positivi: "Imbarco veloce, e personale molto gentile"
Punti negativi: "Food and beverage"

Punti positivi: "Personale gentile"
Punti negativi: "Imbarco"

Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "Hour delay getting on the plane, after going through boarding. No explanation as to why."

Punti positivi: "Tutto perfetto"

Punti negativi: "Tutto"

Punti positivi: "The crew was not grntle"

Punti positivi: "La capo equipaggio preparatissima, finalmente un inglese inappuntabile negli annunci e una dizione più che perfetta negli annunci anche in italiano. Gentilezza e professionalità oltre le aspettative."
Punti negativi: "Alitalia dovrebbe reintrodurre lo snack a bordo. Solo bevande al carrello. I biglietti costano di più ed giusto aspettarsi piccole differenze rispetto voli low-cost."

Punti positivi: "Flight was smooth and didn't feel like 9 hours! Crew handled an ill passenger in a caring and professional manner."
Punti negativi: "Seated in the middle of four center seats, crew overlooked offering beverages/food a couple of times."

Punti negativi: "Better pillows...as simple as that"

Punti negativi: "Eccessivo ritardo"

Punti negativi: "Per problemi di comunicazione con la compagnia sono stato costretto a lasciare il mio bagaglio nell’aereoporto di partenza per poter prendere il volo di ritorno, con la promessa di riceverlo con il primo volo successivo. Promessa che si è rivelata inattuabile per non da procedura"

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Tutto dal servizio al modo di trattare i clienti fini a la trasparenza"

Punti positivi: "Volo piacevolissimo. Atterraggio perfetto. Perfetto orario"

Punti negativi: "O PIOR checkin dos últimos 10 anos. Desorganizado, lento e sem as máquinas self funcionando. Avião velho, com pouco espaço para as pernas e um sistema de entretenimento da década de 80. Comida péssima A melhor coisa a fazer e usar outra companhia."

Punti positivi: "The crew was really extremely courteous - and because it's off season, there was a lot of spare space."
Punti negativi: "The only less than perfect score was food, but the circumstances mitigate that less than stellar note. The warm meal and snack were better than your average over-sweet snack you get sometimes coming from Europe... We had a delay that may have impacted the food (if you keep warm food too long...)"

Punti positivi: "nice crew on the Rome to US leg"
Punti negativi: "Airline food is usually bad but this was inedible. Tiniest seats ever. Outdated entertainment selection. Obscene baggage fees. Never ever again- not worth the ‘deal’"

Punti positivi: "Volo Londra Roma, aeromobili con ancora sufficiente spazio davanti anche nei posti normali (io alto 1.90) e cintura comoda che non resto soffocato (io peso 140 kg). Personale gentile e almeno un piccolo snack e acqua. Chi si lamenta di Alitalia, voli prima con altre compagnia di bandiera (BA o KLM)."

Punti positivi: "Lo spuntino offerto"

Punti positivi: "On time and complimentary drink"

Punti positivi: "Amazing crew helped us check in our luggage at a reduced rate."
Punti negativi: "More inter European connections at more competitive price"

Punti negativi: "Everything was good."

Punti positivi: "Puntualità, siamo partiti in tempo e arrivati a destinazione addirittura con 25 minuti in anticipo, un vero record. Check in veloce."
Punti negativi: "Manca in assoluto la cordialità e simpatia al counter, le signorine sono stressate e scorbutiche, ci domandiamo se forse le condizioni di lavoro siano peggiorate per loro, non troviamo un'altra spiegazione. A bordo dell'aereo tutto quello che riguarda l'intrattenimento, video film, air show , musica assolutamente scadente, parlo della tratta Roma Sao Paulo, vecchi aerei datati con le apparecchiature e schermi vecchissimi e addirittura mal funzionanti. Il cibo un altra pecca, con tutto rispetto ,ma forse si mangia meglio alla mensa della Caritas. Nota dolente, finito il pranzo manco il caffe ci hanno offerto nonostante il sacchettino con il cucchiaino e zucchero fosse presente. Come detto prima la maggior parte della crew sono altezzosi e depressi. Il comandante parlò al decollo e non si è più sentito dopo un viaggio durato 12 ore, tratta fatta di giorno quindi una parolina la poteva sprecare durante la traversia, che ne so il tempo, il volo, turbolenze ecc."

Punti positivi: "Veloce imbarco, veloce lo sbarco, veloce ritiro bagagli. In meno di due ore dal check in all’uscita dall’areoporto di Pisa."

Punti negativi: "Smarrito bagaglio"

Punti negativi: "Posti troppo stretti"

Punti negativi: "Alitalia is the worst airline company"

Punti positivi: "Tutto ottimo personale è una gentilezza que se vedi poco in le compagnie aeree"

Punti positivi: "nulla"
Punti negativi: "ritardo volo di quasi un'ora"

Punti positivi: "The staff was kind and helpful. The business class was good and the updrafts was really worth it"
Punti negativi: "Entertainment was poor ."

Punti positivi: "We landed safely in Toronto"
Punti negativi: "In this 10 hr flight cabin crew came down the aisle only twice to offer refreshments. There should have been offers of at the least water or juice more than twice on this length of fight. I was disappointed that there were no hot drink e.g. coffee or tea offered at any time, not even with the meal, but this was certainly the least of our disappointments. Only once on this flight did I see a cabin crew member smile. Don't know why, but they were a most unhappy crew that day and this was conveyed to the passengers. I find this hard to believe, and perhaps both my husband and I fell asleep for the few minutes this would have taken, but neither one of us saw a crew member check for seatbelts and seat position before landing in TO. Boarding gate wasn't announced until an hour before boarding, which on an international flight from a large airport was a little stressful, but I am assuming there was a good reason for this."

Punti negativi: "Flight was delayed. People/staff was not that friendly. I considered switching flight times, but the options were limited and it would have required me to purchase a new ticket. The fair was relatively inexpensive, but did not include checked bag and in the end was more expensive than other carrier options."

Punti positivi: "I like that even though the flight was delayed they managed to board all passengers and get things going quickly for departure."
Punti negativi: "Upon arriving to Rome, the time taken to land, actually getting off the plane and into the airport takes a very long time. Not much time to get to your connecting flight. Make sure you have at least 1.5 or 2 hr minimum layover time when booking connecting flights from Rome."

Punti positivi: "Not much. Mediocre everything. Was nice that the flight was not very full."
Punti negativi: "This was an Alitalia flight. Food was awful, flight attendants were quite rude and curt. Really poor experience overall."

Punti positivi: "Nice entertainment, good food and staff"
Punti negativi: "Arms rest pretty smalls"

Punti negativi: "Change of gate at BCN with no notification"

Punti negativi: "Ritardo di circa 2 ore nella partenzs"

Punti positivi: "The flight attendants were very nice. Great service."
Punti negativi: "They left us inside the plane for more than 30 minutes waiting to depart. Then when we were close to FRA they tell us they cannot areive because of the weather and got more delayed. When we finally get to FRA, there’s no machinery to get us out of the plane because it was broken. We had to wait for them to find some stairs and then take a shuttle while raining to the airport inside."

Punti negativi: "Atterraggio pessimo"

Punti positivi: "Qualità del volo nel insieme"

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Cancellato volo, cibo scadente e aereo con posto troppo troppo stretto !!!!!!"

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Cancellato volo, cibo scadente e aereo con posto troppo troppo stretto !!!!!!"

Punti positivi: "Personale gentile. Eravamo in prima fila senza protezione davanti quindi dovevamo stare attenti alle gambe che intralciavano gli assistenti"

Punti positivi: "Piloti e stuart di bordo gentili, simpatici e competenti"
Punti negativi: "Il distanziamento sociale e le misure anticovid"

Punti negativi: "Volo in ritardo, gente ammassata al gate, informazioni all'ultimo momento"

Punti negativi: "Poco spazio per i bagagli, e tassativamente permesso un solo pezzo,neanche una borsetta personalein più"

Punti negativi: "much more timely assistance following our missing this flight"

Punti positivi: "The flight was short"
Punti negativi: "My seat was sagging in from use. And some men were standing in the aisle, talking loudly and laughing while I was trying to nap. The staff did nothing about it."

Punti positivi: "food was better than expected and not too pricy"
Punti negativi: "no delay!"

Punti positivi: "Boarding was fast."
Punti negativi: "Once on board, we were told there was going to be a 30 minute delay. It was hot as balls on the plane."

Punti positivi: "Crew were friendly"
Punti negativi: "My sons car seat was lost in transit therefore didn’t have any seat for him to sit in once landed at Inverness Airport."

Punti negativi: "The airport was a bit tough to navigate, and the baggage drop area didn’t open until about 50 minutes before the gate closes, so the ticket says."

Punti positivi: "niente"
Punti negativi: "sempre fanno ritardo e questa volta addirittura 4 ore!!!! Mai piu' comprero' un biglietto EasyJet"

Punti positivi: "Come sempre gentili e disponibili. Affaticati non per colpa loro"
Punti negativi: "I tempi di imbarco, evitare il peso e le misure delle valige, se non sono proprio notevolmente e visibilmente fuori dalle regole. Evitare di far pagare il supplemento di 60,00 euro se oltre al trolley si porta uno zaino piccolo. Tempi partenza lunghi. Sedili scomodi"

Punti positivi: "Crew good, kind and helpful."
Punti negativi: "Did not realize that we could only bring 1 carry one. Had to pay for water."

Punti positivi: "The boarding was SO well organised! Why can’t it be this organised in the UK? I also liked the frequency of rubbish collection."

Punti negativi: "Arrive on time, and not late 1 hour"

Punti positivi: "Tutto"
Punti negativi: "Niente"

Punti positivi: "Tutto nella norma, a parte una tessera del valore di 4.50 consegnata per scusarsi del ritardo, ma che ovviamente non valeva all'interno dell'aereo. senza parole!"
Punti negativi: "Il ritardo spropositato e le informazioni mancanti su di esso."

Punti positivi: "Easy flight time and Luton airport is small and manageable"
Punti negativi: "Cleaner plane"

Punti positivi: "Rispetto e cordialità"
Punti negativi: "Poche cose"

Punti negativi: "Imbarco e sbarco sotto la pioggia. Ritardo in partenza e all'arrivo."

Punti positivi: "The calzone (food)."
Punti negativi: "Boarding is ridiculous. No direct access to the plane. They make these things called jet ways... start using them! Also the crew said the front bathroom was not in service then proceeded to allow the captain and crew plus a few passengers to use it."

Punti positivi: "Pulizia e cortesia"
Punti negativi: "Puntulità"

Punti positivi: "Simpatia ed educazione del personale a terra e a bordo . La colazione era buona e decisamente ottimo il prezzo che normalmente nelle altre compagnie è ben superiore. Decollo ottimo, capitano simpatico, atterraggio ottimo"
Punti negativi: "Non volovo imbarcare la mia valigia a mano, benché sapessi già che lo spazio per tutti non c’è; solo che è un peccato."

Punti positivi: "Imbarco veloce ed arrivo in anticipo"

Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "The plane was grounded they got another plane bussed to it, standing on the staircase in the pouring rain, it was cold all the way"

Punti positivi: "crews are efficient and polite"

Punti negativi: "Male flight attendant on Easyjet physically hurt me, invading my personal space multiple times and touching me while I slept. Under NO circumstances is it appropriate for flight attendants to physically jab at passengers, especially given the power imbalance in this case of a white male flight attendants being physically inappropriate with women of color passengers. I will not be flying with Easyjet again and will tell everyone I know of my experience with Easyjet's physically invasive, inappropriate staff."

Punti positivi: "Speed"
Punti negativi: "Cramped seats"

Punti negativi: "Ritardo"

Punti positivi: "The flight crew was decent."
Punti negativi: "The gate crew seemed frazzled and at times rude"

Punti positivi: "It was average"
Punti negativi: "The hour delay"

Punti positivi: "Il volo ė stato una ninna nanna. Tranquillissimo"
Punti negativi: "Pagare 6 euro per metterr il bagaglio a mano in stiva."

Punti negativi: "Loud passengers"

Punti positivi: "Cheap."
Punti negativi: "Landing - The pram didn’t wait for us at the gate, we picked it up with lagguage. Boarding- the land crew didn’t help or offer any solution for going down 2 floor to the shuttle with a twin pran"

Punti negativi: "Ritardo di un ora"

Punti negativi: "La cortesia è puntualita"

Punti positivi: "On time"

Punti positivi: "Atterraggio e decollo perfetti"

Punti positivi: "Bigger plane, which was better."
Punti negativi: "Flight delayed Not enough food on plane. Boarding took forever long long queues at Lisbon but security was surprisingly fast. Landed 40 min late"

Punti negativi: "Quasi un ora di ritardo"

Punti negativi: "posti troppo strtti"

Punti negativi: "Siamo partiti con 40 minuti di ritardo"

Punti positivi: "Purtroppo nulla."
Punti negativi: "L’attesa all’imbarco, l’eccessiva per non dire esagerata erogazione dell’aria condizionata sia al gate che all’interno dell’aereo, la freddezza del personale di bordo ed il ritardo del volo di quasi mezz’ora."

Punti positivi: "La priorità per le famiglie con bambini piccoli meno di due anni"
Punti negativi: "Sono stati smarriti i bagagli durante il volo di ritorno."

Punti negativi: "They charged us extra 48€ per suitcase although we verified before we are ok... Now we need to claim a refund =/"

Punti negativi: "Huge lines at baggage drop when we arrived 2 hours ahead of flight, for domestic flight in Germany. Barely made it on board due to the long lines. Then plane stood on runway without power for 45 minutes, and delayed us by that much time. Arrived in Munich, our checked luggage was lost. Personnel stated it takes at least 3 days to be sent after us. Terrible for a domestic flight. Separately, easyJet mobile app wouldn’t let my wife download boarding pass and security didn’t accept her check-in. App is useless as a result."

Punti positivi: "Everything went well, got on plane quickly and had room for case above."

Punti positivi: "solo il volo aereo e l'arrivo a malpensa"
Punti negativi: "il ceck in dell'aereoporto a Catania, personale impreparato e soprattutto scortese. dovevano essere aperti 6 banchi per il ceck in in realtà solo 2 erano aperti. Ho rischiato di perdere il volo aereo pur recandomi a fare il ceck in ben 2 ore prima del volo aereo."

Punti positivi: "Il personale è stato amichevole e professionale"
Punti negativi: "2 ore e mezza di ritardo per un volo di 1 ora. Ritardo annunciato ogni 20 minuti. Vergognosi"

Punti negativi: "Volo posticipato di ora in ora senza comunicazioni definitive circa l’effettiva partenza. Alle 23.30, dopo 7 ore di ritardo e l’ennesimo posticipo alle ore 2, ho deciso di non partire più per evidenti difficoltà logistiche dovute all’ora notturna di arrivo a destinazione"

"The crew were professional to the tee, just right for the short flight between the two cities"

"Di positivo solo la gentilezza di tutto l'equipaggio. Purtroppo la partenza con più di un'ora e mezza di ritardo di cui più di mezz'ora inspiegabilmente fermi in pista."

"Ottimo il viaggio. Arrivati in anticipo di 20 minuti"

Punti positivi: "Rate. Didn’t like the charge of 55 pounds when I couldn’t check in on my phone. But the person at the desk was pleasant."

Punti negativi: "La chiamata all'imbarco non era chiara."

Punti positivi: "Le ragazze che lavorano"
Punti negativi: "Il ritardo"

Punti negativi: "Aria condizionata rotta. Temperatura bassissima"

Punti positivi: "Ryan sir is the worst airlines I traveled with we cant check in via their website. Third website never work for many people on July 31 for check in . They say $10 for small check in bagged but 25 $ for each at airport . We tried hard to check in online but can’t able to add the bagge online . Worst"

Punti positivi: "la precisione degli orari"
Punti negativi: "nulla"

Punti positivi: "Benissimo ottimo"
Punti negativi: "Ottimo"

Punti positivi: "Personale gentile"
Punti negativi: "L’ora del disimbarcoooooooo"

Punti positivi: "niente"
Punti negativi: "Sedili, regole bagagli, priority “obbligatoria”, assegnazione casuale dei posti, posti vicini a pagamento."

Punti positivi: "Puntualita e cordialità"
Punti negativi: "Atterraggio e decollo troppo estremj"

Punti positivi: "Tutto"
Punti negativi: "Non saprei"

Punti positivi: "Plane wasn’t fully booked so allowed for swift boarding and disembarking"
Punti negativi: "The reintroduction of ‘quiet flights’, 2 years okay Ryanair has a big campaign, no announcements other than for safety before 0800 and after 2100. So people could rest on early morning and late night flights - this stoped some time ago. With no advertising.!"

Punti positivi: "Puntualità."
Punti negativi: "Pulizia a bordo."

Punti negativi: "Volo in ritardo ed ho perso il treno spendendo 128€ in táxi fino a casa!"

Punti negativi: "Volo cancellato per guasto all'aeromobile; sostituito l'aereo e partenza con 7 ore di ritardo. Scarsa l'assistenza della compagnia a terra."

Punti negativi: "Partire in orario Chek in mlt lenti, un sl addetto"

Punti positivi: "On time and quick boarding, arrived before schedule and no issues with flight"
Punti negativi: "Some passengers very noisy and shouting throughout flight but not the airlines fault"

Punti positivi: "Puntualità ed assistenza online molto semplice"
Punti negativi: "Che all'andata pagando 10 € avevo il secondo bagaglio a mano in cabina mentre al ritorno allo stesso prezzo ho dovuto caricarlo in stiva. C'è però di positivo che non ho atteso neanche un minuto al momento del ritiro; ritiro praticamente immediato quindi ok. Una cosa solo......potrebbero offrire almeno un bicchiere d'acqua durante il volo."

Punti positivi: "Tutto bene a parte 45 minuti di ritardo"

Punti positivi: "Nulla"
Punti negativi: "Ritardo pazzesco"

Punti positivi: "La puntualità"

Punti negativi: "One hour late."

Punti positivi: "Thete is nothing really good in low cost flight, so if you are not expecting you will not be disappointed. Recommend purchase the priority package in advance and allowed to bring two items on board."

Punti positivi: "I prezzi sono davvero unici. Bisogna cercare e prendere al volo l'offerta, ma ne vale la pena. Il personale a terra e a bordo è cordiale ed efficiente. Apprezzo il fatto di pagare per eventuali consumazioni... meno sprechi di soldi e di cibo. Buffa la vendita dei grattaevinci a bordo."
Punti negativi: "Gli spazi sull'aereo sono davvero troppo ridotti e un piccolo trolley a bordo dovrebbe essere garantito"

Punti positivi: "Il volo, l’equipaggio, l’atterraggio"
Punti negativi: "Il ritardato di quattro ore del volo"

Punti negativi: "NIENTE OTTIMO SERVIZIO"

Punti negativi: "The gate staff did not make it clear where and when passengers with Priority seating should stand in line."

Punti negativi: "quasi 3 ore di ritardo, dalla partenza, e io sono andato via prima .......arrivo a napoli 1ll'0'1 di mattina del 2/10....da quello che ho letto"

Punti positivi: "La puntualità"

Punti negativi: "Il terminal 2 dell'areoporto di Lisbona da dove partono i voli economici è piccolo, disorganizzato e senza servizi ormai essenziali (prese elettriche disponibili, spazi di attesa insufficienti). Per non parlare del ritardo in partenza e dell'attesa di oltre 50 minuti per il ritiro bagagli a Ciampino"

Punti positivi: "We had an emergency exit seat with extra leg room."
Punti negativi: "Check in, delays, late arrival, luggage pick up too slow."

Punti negativi: "Partiti con un’ora di ritardo a causa del traffico aereo intenso. Tutti i passeggeri sono stati fatti imbarcare in orario e solo una volta sill’aereo ci è stato comunicato il ritardo."

Punti negativi: "It was delayed"

Punti positivi: "Overall an uneventful flight"
Punti negativi: "Delayed flight again. Ryanair evening flights keep getting delayed, so you end up missing the last train."

Punti positivi: "It took off and landed safely."
Punti negativi: "1.5 hours late. No air conditioning Cabin crew not attentive, and had the intercom turned up, so when she spoke it was like nails scrapping down blackboard. Minimal information coming from the cockpit."

Punti negativi: "I didn't liked price for changing the name. I've booked flight for 19,99 to Barcelona, but name change costs 110 euro. It's not very normal"

Punti positivi: "Nulla!"
Punti negativi: "L’aereomobile era sporco ed era in ritardo di 45 min,il personale era maleducato"

Punti positivi: "Price."
Punti negativi: "Cramped, uncomfortable seats that do not recline. Inattentive flight attendants. Poor beverage service, like they were trains to offer nothing unless you tackled a flight attendant as she raced by. Packed transit tram to plane: priority peopleeaitedin the idling tram while everyone for the flight came down. Never again! Price or not!"

Punti positivi: "Nulla"
Punti negativi: "2 ore e mezza di ritardo sull'ora di arrivo prevista causata da scioperi sullo spazio aereo che avremmo attraversato. Ciò che è stato mal gestito sono state queste due ore e mezza, che le abbiamo dovute passare chiuse nell'aereo senza un minimo di assistenza per il disagio (non tanto per me quanto per le povere famiglie con bimbi piccoli che si sono ritrovati a dover pagare 3€ per una bottiglietta d'acqua). A pensar male viene da credere che ci abbiano spinto all'imbarco consapevoli del ritardo ma ignorato per evitare Togni quali rimborsi e cancellazione Delle prenotazioni. Ryanair, non si smentisce mai."

Punti positivi: "Non mi e stato rimborsato il biglietto pur avendo inviato la grave causa direttamente dal ospedale"
Punti negativi: "Il rimborso non scrivetelo neanche se poi non vi bastano le carte dell ospedale"

Punti negativi: "Ho chiesto il rimborso del viaggio, a causa di infortunio invalidante, compilando il modulo apposito, ma non non ho avuto nessuna risposta! Zero assoluto."

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "La cancellazione meno di 24 ore prima"

Punti positivi: "Everything at this price!"
Punti negativi: "Nothing"

Punti positivi: "Abbiamo potuto tenere i due bagagli a mano a bordo. Zero turbolenze, arrivo in anticipo di qualche minuto."

Punti positivi: "The price was good, but we certainly got nothing but the absolute basics for the price."

Punti negativi: "Il volo non era esposto sul tabellone dell'aeroporto. Ancora non so se il volo è mai esistito oppure no."

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "1 la corsa al gate per non mandare in stiva il bagaglio a mano 2 l’assegnazIone “casuale “ dei posti che impone scientificamente di acquistarli se si vuole viaggiare insieme al partner, 3 il check-in anticipato a pagamento, 4 l’inutile priority 5 il poco spazio per le gambe 6 i sedili rigidi e non reclinabili 7 troppa differenza di prezzo dei biglietti seppure acquistati in momenti diversi, bisognerebbe quanto meno daredi più a chi paga molto di più."

Altre info su SWISS
Informazioni COVID-19

Misure di sicurezza per le compagnie aeree che partono da Lamezia Terme e arrivano per la Germania

Le compagnie aeree che partono da Lamezia Terme e arrivano per la Germania hanno messo in atto misure di sicurezza aggiuntive e adeguato le loro politiche per soddisfare meglio le esigenze dei viaggiatori. Le politiche variano in base alla compagnia aerea.

Sanificazione potenziata

Pulizia quotidiana, installazione di filtri HEPA a bordo dei voli da Lamezia Terme per la Germania

Mascherine obbligatorie

Mascherine obbligatorie a bordo, mascherine fornite sui voli da Lamezia Terme per la Germania

Organizzazione dei posti in base al distanziamento sociale

Posto centrale non disponibile per la prenotazione dei voli da Lamezia Terme per la Germania

Test pre-volo

Test per anticorpi, test per sintomi per i voli da Lamezia Terme per la Germania

Prenota voli economici da Lamezia Terme a Germania

Offerte recenti sui voli andata e ritorno

12/12
dom
diretto
Ryanair
2h 25m
SUF - HHN
13/12
lun
3 scali
Ryanair
16h 15m
HHN - SUF
12/12
dom
diretto
Diverse compagnie
2h 25m
SUF - HHN
13/12
lun
2 scali
Diverse compagnie
12h 40m
HHN - SUF
12/12
dom
1 scalo
Ryanair
4h 00m
SUF - HHN
13/12
lun
3 scali
Ryanair
16h 15m
HHN - SUF
28/1
ven
1 scalo
Ryanair
10h 25m
SUF - HAM
3/2
gio
1 scalo
Ryanair
14h 15m
HAM - SUF
28/1
ven
1 scalo
Ryanair
10h 25m
SUF - HAM
31/1
lun
1 scalo
Ryanair
25h 25m
HAM - SUF
13/12
lun
1 scalo
Ryanair
5h 15m
SUF - NRN
14/1
ven
1 scalo
Ryanair
10h 50m
NRN - SUF
28/1
ven
1 scalo
Ryanair
10h 25m
SUF - HAM
31/1
lun
2 scali
Ryanair
19h 25m
HAM - SUF
12/12
dom
2 scali
Ryanair
25h 25m
SUF - FRA
13/12
lun
1 scalo
Ryanair
13h 30m
FRA - SUF
28/1
ven
2 scali
Ryanair
33h 55m
SUF - HAM
3/2
gio
1 scalo
Ryanair
14h 15m
HAM - SUF
13/12
lun
1 scalo
Ryanair
5h 15m
SUF - NRN
14/1
ven
2 scali
Ryanair
19h 15m
NRN - SUF
28/1
ven
2 scali
Ryanair
33h 55m
SUF - HAM
31/1
lun
2 scali
Ryanair
19h 25m
HAM - SUF
12/12
dom
2 scali
Diverse compagnie
15h 40m
SUF - FRA
13/12
lun
2 scali
Diverse compagnie
25h 00m
FRA - SUF
1/2
mar
1 scalo
Diverse compagnie
20h 00m
SUF - HHN
28/2
lun
2 scali
Diverse compagnie
12h 40m
HHN - SUF
1/1
sab
1 scalo
Diverse compagnie
25h 10m
SUF - BER
10/1
lun
1 scalo
Diverse compagnie
25h 55m
BER - SUF
1/1
sab
2 scali
Diverse compagnie
25h 10m
SUF - BER
10/1
lun
1 scalo
Diverse compagnie
25h 55m
BER - SUF
13/12
lun
2 scali
Diverse compagnie
15h 55m
SUF - NRN
14/1
ven
2 scali
Diverse compagnie
29h 50m
NRN - SUF
24/12
ven
1 scalo
ITA - Airways
6h 40m
SUF - FRA
31/12
ven
1 scalo
ITA - Airways
15h 45m
FRA - SUF
13/12
lun
1 scalo
ITA - Airways
20h 25m
SUF - DUS
14/1
ven
1 scalo
ITA - Airways
16h 00m
DUS - SUF
31/12
ven
2 scali
KLM
22h 10m
SUF - BER
9/1
dom
2 scali
KLM
8h 30m
BER - SUF
28/1
ven
1 scalo
SWISS
12h 35m
SUF - HAM
3/2
gio
1 scalo
SWISS
25h 25m
HAM - SUF
Mostra più risultati

Offerte recenti sui voli di sola andata

19/1
mer
2 scali
Ryanair
20h 40m
SUF - HAM
13/12
lun
1 scalo
Ryanair
7h 25m
SUF - BER
11/12
sab
1 scalo
Ryanair
21h 45m
SUF - NRN
19/1
mer
1 scalo
Ryanair
27h 15m
SUF - HAM
10/12
ven
1 scalo
Ryanair
23h 00m
SUF - BER
8/12
mer
2 scali
Diverse compagnie
17h 55m
SUF - CGN
10/12
ven
2 scali
Ryanair
25h 25m
SUF - BER
1/2
mar
1 scalo
Ryanair
7h 35m
SUF - FRA
11/12
sab
2 scali
Ryanair
32h 30m
SUF - NRN
10/12
ven
3 scali
Ryanair
28h 15m
SUF - BER
21/12
mar
1 scalo
Ryanair
7h 35m
SUF - FRA
21/12
mar
2 scali
Diverse compagnie
24h 20m
SUF - FRA
26/12
dom
2 scali
Diverse compagnie
20h 35m
SUF - CGN
10/12
ven
3 scali
Diverse compagnie
31h 05m
SUF - BER
26/12
dom
2 scali
Diverse compagnie
20h 35m
SUF - CGN
1/2
mar
2 scali
Diverse compagnie
33h 00m
SUF - FRA
12/12
dom
1 scalo
Diverse compagnie
12h 55m
SUF - MUC
5/1
mer
1 scalo
ITA - Airways
22h 40m
SUF - FRA
7/1
ven
2 scali
KLM
20h 10m
SUF - DUS
30/12
gio
3 scali
easyJet
22h 45m
SUF - MUC
Mostra più risultati
-
1
  • Andata e ritorno
  • Solo andata
  • Multitratta
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
  • Vari
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe