Trova offerte per voli da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa

FCO - MXP

Trova offerte per voli da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa

Andata e ritorno
Economy
Roma (FCO)
Milano Aeroporto Malpensa
ven 5/3
ven 12/3
Qualsiasi mese
Confronta con KAYAK |
Cerca subito tra centinaia di siti di viaggio per voli verso Aeroporto di Milano-Malpensa

Informazioni utili

Bassa stagione

maggioIl periodo ideale per evitare le folle con un calo medio dei prezzi del 20%.

Alta stagione

giugnoIl periodo più gettonato per volare con un aumento medio dei prezzi del 38%.

Prezzo medio andata-ritorno

109 €(media delle ultime 2 settimane)

Buona offerta andata-ritorno

109 €o meno

Buona offerta solo-andata

64 €o meno

Quando prenotare voli da Roma-Fiumicino a Milano Aeroporto Malpensa

Prezzo stimato andata e ritorno
Prezzo medio al mese
Evoluzione dei prezzi nei giorni vicini alla partenza

I consigli per trovare un volo economico

  • Cerchi voli economici? Considera che il 25% dei nostri utenti ha trovato voli per questa rotta a 53 € o meno sola andata e 90 € o meno andata e ritorno.
  • Il volo più economico da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa è stato trovato in media 84 giorni prima della partenza.
  • Prenota almeno 5 settimane prima della partenza per trovare prezzi più bassi della media.
  • I mesi di maggio, giugno e luglio sono considerati alta stagione. Il mese più economico per viaggiare è maggio.
  • In media*, una partenza di mattina costa circa 37% in meno di una volo di sera.
*Media dei prezzi più bassi mostrati nei risultati delle ricerche di KAYAK per partenze nei prossimi 30 giorni

Domande frequenti per prenotazioni di voli da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa

Quali compagnie aeree hanno una politica di cancellazione flessibile per i voli da Roma-Fiumicino a Milano Aeroporto Malpensa a causa del COVID-19?

Quali compagnie aeree implementano misure di distanziamento sociale sui voli da Roma-Fiumicino a Milano Aeroporto Malpensa a causa del COVID-19?

Quanto dura un volo da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa?

Quanti voli ci sono da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa?

Quale compagnia offre il volo più economico da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa?

Quale compagnia offre voli più frequenti da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa?

Qual è il giorno della settimana più economico per volare da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa?

Come riesce KAYAK a trovare prezzi così bassi sui voli da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa?

In che modo lo strumento di Previsione dei prezzi di volo di KAYAK mi aiuta a scegliere il momento giusto per acquistare il mio biglietto aereo da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa?

Che cos'è l'opzione Mix & Match per i voli da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa?

Che cos'è la funzionalità "date flessibili" di KAYAK e perché potrebbe essermi utile quando cerco un volo da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa?

5 principali compagnie aeree con voli da Roma-Fiumicino a Milano Aeroporto Malpensa

Valutazioni in base alle recensioni dei clienti KAYAK

7,7
KLM
Valutazione complessiva sulla base di 3.641 recensioni
7,9
Imbarco
7,6
Tariffa comfort
8,4
Personale
7,2
Divertimento
7,4
Cibo
Recensioni compagnia aerea

Punti positivi: "Seats were very comfortable. Plane interior was in new condition, including electronic window shade tinting."
Punti negativi: "Staff was not particularly warm or attentive. Was never offered more to drink, and after asking for more wine was ignored."

Punti positivi: "Veloce, economico e senza terrorismo sanitario"
Punti negativi: "Tutto è perfetto"

Punti positivi: "The crew is excellent but the seats are not comfortable enough. There should be a way to balance money and comfort,not just placing people in seats they do not fit into"
Punti negativi: "Nothing,just the seats. Cleanliness was perfect"

Punti positivi: "Terrific hot breakfast in bus. class"
Punti negativi: "Window did not darken like the others."

Punti positivi: "Everything perfect and arrive to destination on perfect time."
Punti negativi: "All positive."

Punti positivi: "Tutto bene, ma l aereo in ritardo mi ha fatto perdere la coincidenza per Göteborg e ho dovuto attendere 8 ore per il prossimo volo"

Punti negativi: "Keep the temperature at a more reasonable level. Blankets + two layers of clothing was definitely not enough."

Punti negativi: "A little bit chaotic when they loaded two planes at the same time in a very tight space in Amsterdsm but this was most likey an airport soecific design issue and not a KLM issue. The flight was as good as can be expected fir an international flight. The staff was great"

Punti negativi: "All of the less than good, obvious!"

Punti positivi: "The crew."
Punti negativi: "The time between flights."

Punti negativi: "Seats in economy section are very close together . There is not enough room for knees...especially for such a long trip."

Punti negativi: "Not being 1 hour late"

Punti negativi: "Travelled business class and was ace experience"

Punti positivi: "The seat was a little uncomfortable but the crew were amazing."

Punti positivi: "General flight journey"

Punti positivi: "Our flight was delayed in Bejing, than we loosed the booked flight of KLM. When we arrived in Amsterdam, we get the recheked in flight."
Punti negativi: "Doesn't"

Punti negativi: "Troppo ritardo"

Punti positivi: "The flight crew was so friendly and the food was really good."

Punti negativi: "The plane was very hot"

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Aspettare 30 minuti l'autobus all'arrivo é follia"

Punti positivi: "It was all fine"
Punti negativi: "Really was unsure of why I had to purchase a ticket as I was able to pick my own on the way to Billund"

Punti positivi: "KLM was a great experience compared to Airitalia. The food was good, the flight attendants were very helpful."

Punti negativi: "The check in desk was late opening & the carry on luggage size was smaller than advertised on their website, so it had to be put in the hold. Open on time to prevent less stress to travelers & give more accurate information about cabin luggage."

Punti positivi: "Smooth and faster than expected trip. I felt free to get up and walk around on this long flight. Food was good. I sat in seat with extra leg room for the first time and it was worth it"

Punti positivi: "Very personable staff. Food acceptable for airline fare. Ticket price was outstanding."
Punti negativi: "Paid for extra legroom, but very narrow seats not comfortable. Very difficult to sleep. Old plane--could not hear movies and unclear screen. Music sounded OK and choice was good."

Punti positivi: "The constant smile conferred by flight attendants through the entire flight."
Punti negativi: "The boarding was a bit disorderly. Lanes for zones 3 and 4 were not clearly indicated."

Punti positivi: "Light snack and complementary wine"

Punti negativi: "Check in at Berlin was extremly slow. Staff was very unprofessional and not very friendly."

Punti positivi: "Crew was awesome"
Punti negativi: "."

Punti positivi: "The food rocks! I know that I will always be eating well with KLM. The staff is always so nice, professional and cordial...I always know I'll be in good hands with the flight. KLM #605 from Amsterdam to SFO---please pass the praise to all of them."

Punti positivi: "Food was excellent, frequent and filling"
Punti negativi: "The seat was not comfortable compared to my prior leg of the journey. Unfortunately the bathrooms were not clean, I understand that it's not the sole responsibility of the crew and passengers need to be mindful too."

Punti positivi: "Sound was broken on my TV set!"
Punti negativi: "Called stewardess twice to assist. No response!"

Punti positivi: "Personale gentile e affabilmente."
Punti negativi: "I sedili dell’economy diventano sempre più stretti."

Punti positivi: "Rapidi e personale ultra professionale"

Punti positivi: "Entertainment"
Punti negativi: "Food and one bathroom out of service makes an awful flight"

Punti positivi: "Friendly attendants. Decent food, and frequent snacks and beverages."
Punti negativi: "No charging ports for electronic devices."

Punti negativi: "Unaccompanied minor flying to Lisbon overnight. Bag was lost. No real effort to assist. Bags of unaccompanied minor should be treated with priority."

Punti positivi: "Delayed flight but staff apologized as for safety reasons."
Punti negativi: "Very late arrival"

Punti positivi: "Booked extra room seat which gave me good room for seating"

Punti positivi: "All cabin crew were courteous. Refreshments were light. Check stuff were helpful, they did devise that the flight was full and due to space hand luggage would prefer to be put in hold free of charge. We did not have any problem with this. Plane was clean."
Punti negativi: "Service was a little slow going through the gate, it seemed to take a while for everyone to get on board."

Punti negativi: "Missing wheel chairs swrvice lounge far away no food option just lame klm tipique"

Punti positivi: "The staff the facilities the food all ******. Will definetly look forward to choose both delta and KLM"

Punti positivi: "Very friendly crew"

Punti positivi: "Crew good flight was fine apart from delay due to fog in Amsterdam but kept informed"
Punti negativi: "Flight was delayed due to weather in Amsterdam area"

Punti positivi: "Flight crew was pleasant and attentive. Seats were comfortable for economy as well. We were allowed to check in extra baggage for free at check in which really helped since we would be catching a connecting flight in Amsterdam"

Punti positivi: "Cena veloce Letto flat in business"
Punti negativi: "Lounge Delta in JFK affollatissima Pochi film in lingua italiana Personale disattento"

Punti positivi: "Flat bed"
Punti negativi: "Personale Pochi film in italiano Procedura imbarco complessa più di altri vettori verso USA"

Punti positivi: "Priority boarding was appreciated and the flights were on time. Service was fine. Schipol was good."

Punti negativi: "The bags where damaged from the staff"

Punti positivi: "personale ok, svago ok"
Punti negativi: "distanza tra i sedili, comfort"

Punti positivi: "personale ok, sedili troppo vicini e scomodi"
Punti negativi: "aumentare lo spazio tra i sedili"

Punti positivi: "Entertaining sistem"
Punti negativi: "Boarding"

Punti positivi: "Crew was awesome, airplane was new and clean All planes were on time"
Punti negativi: "The food"

Punti negativi: "They didn’t allowed to add one luggage for free( not carry on) they charged and for international fly , all companies allow one"

Punti positivi: "The flight was on time and the staff were great."
Punti negativi: "The seats are quite worn, with crumbs and drips here and there from previous flyers, and the magazines very dog-eared - makes you feel a bit like you don't want to touch anything."

Punti positivi: "The plane was new and very comfortable"
Punti negativi: "Free snack"

Punti negativi: "They have lost my baggage and it’s my 4th in Milan with no bags!"

Punti positivi: "Service was good and so was the entertainment"
Punti negativi: "I’m not sure if it was because where we were sitting but it was SO HOT! I had to switch pants mid flight because I was sweating. And these flights are too long for standard seats. Not enough XL seats available"

Punti negativi: "La puntualità"

Punti positivi: "The staff was very friendly"
Punti negativi: "It was a long flight and for a period of 3 hours if you wanted anything to drink you needed to go look for it. They should have come around with water every 2 hours is my suggestion"

Punti negativi: "My business SEAT was exactly the same as economy and was nastly narrow that i barely Fit in. How can they charge more than double the fare without even courtains and sane lousy tight baby-seats. It was shameful and i felt fooled and scammed!!"

Punti negativi: "Boarding process was horrible and some of the staff were very rude"

Punti negativi: "The company offers onboard entertainment but we have to pay extra for the headphones, ridiculous ! Just add $3 to the flight tickets but don't charge us money for stupid made in China headphones for God's sake ! Next time British Airways or Air France for me no more Air Europa. Moreover: In Madrid just before boarding to Miami, a guy from Air Euopa asked me some questions regarding my stay in the U.S.. That is NOT his business ! "How long are you going to stay in the U.S." ? This is NOT his business ! His job is to check if my passport is OK with my boarding pass, that's all ! Abuse of power or he has no clue what he was doing."

Punti positivi: "esta vez hicieron buen trabajo"

Punti positivi: "Everything was perfect"

Punti positivi: "Very helpful crew. Courtious."
Punti negativi: "I had the chicken. Not very good. Also. In Rome Alitalia employees were doing checkin and it was a bit chaotic and disorganized."

Punti negativi: "A low cost company trying to compete with bigger company and prices too high for what you got."

Punti positivi: "This was the most unprofessional and insulting staff I have ever experienced in my life."
Punti negativi: "There was not one aspect of this flight that went well. I am beyond horrified of my experience and it really makes me not want to fly or use any fight service again. Air Europa is the WORST airline in the industry."

Punti positivi: "The crew was professional."
Punti negativi: "The boarding process was highly disorganized: all travelers line up at the gate and attempt to cram their way onto the plane regardless of whether this behavior delays the flight."

Punti positivi: "I like that they sold yogurt in squeeze packets for my toddler. However, I was disappointed that it wasn't available on both of our flights."
Punti negativi: "The boarding process in Europe isn't the same as in the United States. Handicap and small children are usually boarded first and routes are called in groups. In Europe all the passengers make a line and wait to board a plane. We stood in line for an hour! I only stood in lime because we have a toddler, stroller, Diaper bag, carry on, etc. Air Europa only requested that small children board the plane first on one of our flights. We flew on 3 fpr their planes this vacation."

Punti positivi: "No delays"
Punti negativi: "Boarding process they start from back rows first"

Punti positivi: "No delays! Accurate"
Punti negativi: "Boarding process they start from back rows first"

Punti positivi: "NOTHING"

Punti negativi: "The first time the pilot try to land it was horrible. I guess he realized what he was doing apologies and did much better. Thank God. The charge for everything. They don't even give you soda if you don't paid for it."

Punti negativi: "Terrible line up for boarding."

Punti negativi: "only food and water for purchasing no entretainment."

Punti positivi: "It was an ok flight."
Punti negativi: "The line at the airport, there were no tv for movies or entertainment of any kind (besides paying for an iPad or internet), and the chair didnt laid back."

Punti negativi: "The airplane seats are small and too stiff Airplane was very cold but did not have any blankets"

Punti negativi: "Flight was cancelled without explanation. We scheduled flight was also seriously delayed. Flight to Barcelona was siginifivantly delayed as well. Poor communication to the passengers. I'll never fly Air Europa again. Moreover, I'll recommend my friends to not fly this airline as well."

Punti positivi: "The flight was great overall. The staff was super friendly and they kept coming around with water and tea. My seat was comfy and I slept a lot."
Punti negativi: "This was a pretty long flight, but the seats did not have individual screens for entertainment like on most international planes. Instead, there were a few large screens in the center aisles but the shows were not in English and you had no personal choice of what to watch."

Punti positivi: "I was a bit worried because I'd never flown with Air Europa. However, the fight price was very reasonable and staff was excellent! The plane was very modern with plenty of room to stretch my legs. They fed us and that was a major plus."
Punti negativi: "My seat wouldn't recline and the armrest where you plug in the headphones wouldnt work. I had to watch the movie I chose with no sound until my boyfriend let me use his seat's screen."

Punti positivi: "On our way to CCS-Madrid the crew was wonderful, i'd pay with my debit US card with any issues, then when we came Rome to Madrid, the crew was wonderful."
Punti negativi: "on our way from Madrid to Rome I did not like the crew to rude, on our way to Madrid - CCS the crew were rude, not all, but most of them."

Punti positivi: "I like in general"
Punti negativi: "For the next time I need more space for my chair, because my legs suffer for this."

Punti positivi: "Brand new plane"
Punti negativi: "Food can be better"

Punti negativi: "Hardly any water given and no food pretty lame. Seats were also to close together"

Punti negativi: "When I booked my flight it was not at all clear that I had to pay for checked luggage, therefore I had to pay extra when I arrived at the airport. Please make it clear from the very beginning that checked luggage is not included. Easy Jet does a great job of this, giving you the option to pay for a checked bag when buying your ticket. With Air Europa, I had no idea at all."

Punti negativi: "I particularly hate this airline as the flight teams always seem overworked and under prepared. The flight attendants were yelling at all the passengers and threatened to kick people off the plane for trivial reasons. At the end off the day I guess you get what you pay for as this was the cheapest flight available and the service was mediocre at best"

Punti positivi: "flight on time"
Punti negativi: "food"

Punti positivi: "Crew service, fast boarding"
Punti negativi: "Regular headset didnt work to see the tv,"

Punti positivi: "On time flights and excellent crew."
Punti negativi: "Seats are uncomfortable . For transoceanic travel Air Europa can improve seat cushion and air temperature."

Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "- you need to pay for everething !!!!"

Punti negativi: "Lengthy boarding process Overwhelmed, unhelpful crew members. Dysfunctional entertainment system"

Punti positivi: "The movies I watched"
Punti negativi: "The time it took to board the plane- we also had depressed seats. I will never fly air Europa again."

Punti positivi: "On time. Cabin in very good condition. Staff friendly and professional"
Punti negativi: "No back of the seat video. No power outlets."

Punti positivi: "787 was nice. Individual Tv with movies was nice"
Punti negativi: "Plane left 2 hours late and the information why was sporadic. Food below average"

Punti negativi: "Very late taking off in both directions with no one providing information to the passengers."

Punti negativi: "Was delayed and bathroom not clean"

Punti negativi: "Volo in ritardo"

Punti positivi: "new airplane"
Punti negativi: "I checked my seats but when we returned they give us a different ones"

Punti positivi: "Il personale era gentile..tutto comodo ottimo direi. Grazie"

Punti negativi: "Il mio volo è stato ottimo grazie."

Punti positivi: "Alitalia è sempre Alitalia, tutto perfetto"

Punti negativi: "Nulla non mi è piaciuto dopo questo eviterò al limite possibile di non prendere più biglietti con Alitalia"

Punti positivi: "Comodità dei posti,"
Punti negativi: "Nel momento che abbiamo saputo del ritardo di quasi 1 ora potevano passare oltre all'acqua anche con altro"

Punti positivi: "Imbarco veloce, e personale molto gentile"
Punti negativi: "Food and beverage"

Punti positivi: "I liked nothing, and am sorry for the time i waist it with Alitalia. Especially after not letting me use the lounge even thought I am an elite plus with skyteam and Alitalia is one of the alliance member."
Punti negativi: "Applying the rules and respect my skyteam elite plus membership."

Punti negativi: "changed 2 times the departure time and I lost my train to Rapallo, having to sleep in Genova. Had to buy other ticket to Milan and loose this ticket I had bought.,..."

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Cambio aeromobile e cambio posti"

Punti positivi: "Personale gentile"
Punti negativi: "Imbarco"

Punti negativi: "All good but crew wasn't very attentive - for example i had had to put my suitcase quite a few rows back because of lack of space at the end of the flight i had to wait for most of the plane to empty out in order to be able to retrieve it - the crew member who had originally indicated i put my suitcase further back and who was standing right by the cabin where the suitcase was stored saw all of this but didn't move to help in the slightest even though he knew i was waiting for a chance to get to my suitcase - in my experience of customer service i would have gotten it for the passenger and brought it to them to reduce the wait time"

Punti positivi: "Aereo in linea con le altre compagnie primarie"
Punti negativi: "Cibo pessimo, una compagnia come crede di essere Alitalia, che per un volo di linea serve una bustina di snack, proprio senza eleganza, forse i dirigenti dovrebbero volare con altre compagnie, arrossirebbero dalla vergogna. Mai più"

Punti positivi: "Snacks were okay."
Punti negativi: "Purchased my luggage fee online and for some reason they don’t have it on their computer. Had to pay a higher price at the counter and come to find out my account still got charged for the luggage fee."

Punti negativi: "El avión, en especial los baños, muy mal estado La tripulación con poco tacto para atender La comida en primera muy poco apetitosa"

Punti positivi: "Tutto perfetto"

Punti negativi: "Tutto"

Punti positivi: "Flight was smooth"

Punti positivi: "Asientos incómodos y cabina muy antigua. Se sentían fierros del asiento en la espalda"
Punti negativi: "Sistema de entretenimiento muy antiguo. Conexión de audífonos no funcionaba en mi asiento y no me dieron solución. Vuelo de 14 hrs sin entretenimiento es terrible."

Punti negativi: "Stile e professionalità degli operatori Alitalia che difficilmente potranno raggiungere i voli low-cost"

Punti negativi: "Alitalia sempre un passo in più ad altre compagnie, personale cortesissimo e ottimo viaggio"

Punti negativi: "As so often with Alitalia the flight was delayed by 1 hr 20 mins"

Punti positivi: "La capo equipaggio preparatissima, finalmente un inglese inappuntabile negli annunci e una dizione più che perfetta negli annunci anche in italiano. Gentilezza e professionalità oltre le aspettative."
Punti negativi: "Alitalia dovrebbe reintrodurre lo snack a bordo. Solo bevande al carrello. I biglietti costano di più ed giusto aspettarsi piccole differenze rispetto voli low-cost."

Punti negativi: "No food"

Punti negativi: "Allestimento interno dell'aereo e Stuart più attenti a far rispettare le regole a tutti i passeggeri"

Punti positivi: "Crew were friendly and helpful."
Punti negativi: "Flight was delayed through no fault of the airline. Took a long time taxing due to the excess traffic."

Punti positivi: "ok , abbastanza comodo"
Punti negativi: "spazi"

Punti negativi: "Per problemi di comunicazione con la compagnia sono stato costretto a lasciare il mio bagaglio nell’aereoporto di partenza per poter prendere il volo di ritorno, con la promessa di riceverlo con il primo volo successivo. Promessa che si è rivelata inattuabile per non da procedura"

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Tutto"

Punti positivi: "Peu de place pour les jambes Équipage très sympa"
Punti negativi: "Plus de place pour les jambes mais vol rapide donc Ok"

Punti positivi: "The site was convenient and comfetable"
Punti negativi: "Food"

Punti positivi: "Volo piacevolissimo. Atterraggio perfetto. Perfetto orario"

Punti negativi: "Um avião velho, com estrurura ultrapassada de entretenimento poderia ao menos ter uma comida um pouco mais adequada e espaço para as pernas compatível com as aeronaves atuais."

Punti positivi: "Volo Londra Roma, aeromobili con ancora sufficiente spazio davanti anche nei posti normali (io alto 1.90) e cintura comoda che non resto soffocato (io peso 140 kg). Personale gentile e almeno un piccolo snack e acqua. Chi si lamenta di Alitalia, voli prima con altre compagnia di bandiera (BA o KLM)."

Punti positivi: "Very new and clean plane."
Punti negativi: "Nothing it was all good."

Punti negativi: "Seating, food, entertainment, communication and comfort"

Punti positivi: "Puntualità, siamo partiti in tempo e arrivati a destinazione addirittura con 25 minuti in anticipo, un vero record. Check in veloce."
Punti negativi: "Manca in assoluto la cordialità e simpatia al counter, le signorine sono stressate e scorbutiche, ci domandiamo se forse le condizioni di lavoro siano peggiorate per loro, non troviamo un'altra spiegazione. A bordo dell'aereo tutto quello che riguarda l'intrattenimento, video film, air show , musica assolutamente scadente, parlo della tratta Roma Sao Paulo, vecchi aerei datati con le apparecchiature e schermi vecchissimi e addirittura mal funzionanti. Il cibo un altra pecca, con tutto rispetto ,ma forse si mangia meglio alla mensa della Caritas. Nota dolente, finito il pranzo manco il caffe ci hanno offerto nonostante il sacchettino con il cucchiaino e zucchero fosse presente. Come detto prima la maggior parte della crew sono altezzosi e depressi. Il comandante parlò al decollo e non si è più sentito dopo un viaggio durato 12 ore, tratta fatta di giorno quindi una parolina la poteva sprecare durante la traversia, che ne so il tempo, il volo, turbolenze ecc."

Punti positivi: "Velocità delle varie fasi."

Punti negativi: "It was delayed by 4 hours"

Punti negativi: "Smarrito bagaglio"

Punti negativi: "Posti troppo stretti"

Punti negativi: "Abbiamo atteso 30 min dentro l’autobus aspettando che il personale facesse arrivare il trasporto speciale per una persona malata. Certe cose vanno organizzate prima..."

Punti negativi: "Una singola persona per il check in bagagli"

Punti positivi: "nulla"
Punti negativi: "ritardo volo di quasi un'ora"

Punti positivi: "I liked the explanation given by the pilot when we finally got our seats on the plane. Apparently one of the computer racks wouldn't switch on, so they changed some other computer racks, and then the delay was two hours so he decided we could go flying without the broken bit. No doubt they'll be having another attempt to fix it during the next delayed turn around, or he'll phone up tech support and do a factory reset."
Punti negativi: "The crew called the gate, allowed the entire flight to pass through the gate and then as we stood in the boarding gang way told us the flight had been delayed by the captain but they did not have any more information. We were then held for 2 hours sitting on the floor because the crew had taken our boarding cards and didn't want us to return to the terminal. At least I didn't pay for any upgrades as that was a just sitting on the floor closer to the plane. Funny how the plane miraculously got better when people started to talk about compensation!"

Punti negativi: "Meals"

Punti positivi: "Il ritardo dalle 21.45 alle 2.30, 4.45 ore per motivi tecnici: una sofferenza anche se avevo la business ed hanno tenuto aperta la Sala Alitalia fino al nostro imbarco. Cibo ovviamente non provato, perché non era il caso di cenare alle quattro di notte. Confort buono, in Magnifica. Personale praticamente inesistente: hanno offerto un frizzantino o un succo subito dopo l’imbarco, hanno chiesto se qualcuno voleva mangiar qualcosa e poi sono scomparsi per 10 ore. Nessuno chiede ai passeggeri se vogliono qualcosa: dove sono aperitivi, snack durante tutto il viaggio, liquori che Alitalia sbandiera ?"

Punti positivi: "Imbarco, ma avevo Sky Priority Cibo non c’e, come nelle low cost (ma il prezzo non è low) solo un bicchiere di coca cola Divertimento ovviamente non c’"

Punti positivi: "Short trip from Rome to Milan"

Punti positivi: "Pleasant normal flight."
Punti negativi: "In-flight announcement was very very quick and hard to understand."

Punti positivi: "short peaceful ride. Not much food could be served."
Punti negativi: "Really bad boarding controll, contributing to grumpy patrons. Just poor management and efficiency created by the airlines with a last minute gate change, but in addition, the personnel were irratable and not well motivated or trained to manage the crowd."

Punti positivi: "la cortesia e dissponibilitta del personale ,e orario preciso"

Punti positivi: "I did not fly"

Punti negativi: "Very very bad."

Punti positivi: "Flight duration"
Punti negativi: "Leg space, cabin bag allowance more than 5 kg. Water at least to be served onboard a long distance flight."

Punti positivi: "Stewards"
Punti negativi: "Uncomfortable seats"

Punti positivi: "Friendly crew"

Punti positivi: "Good flight, easy check-in, direct 4 hour flight"
Punti negativi: "Seat not inclining."

Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "Not having a 3+ hours take off delay"

Punti positivi: "Absolutely nothing"
Punti negativi: "Everything"

Punti positivi: "personale cordiale, posti piccoli e non molto comodi."

Punti positivi: "Crew"
Punti negativi: "Weirds sounds near first rows -- like compressor working or something"

Punti negativi: "Wiz air seems to trick you constantly to get more money out if things they hide from you.. online check-in required.. letting you in work a trolley and then charge you at the gate.. pee service overall.. beware!!"

Punti positivi: "Il volo ha avuto 3 ore di ritardo!"
Punti negativi: "La comunicazione relativa al ritardo"

Punti negativi: "Both flues were really delay really disappointed"

Punti positivi: "Imbarco e sbarco collegati direttamente all'aerostazione. Personale sorridente e gentile. Tempi rispettati. Posti comodi."

Punti positivi: "The flight was on time, even though it left with almost 30 mins' delay (despite the fact that boarding was complete with a few minutes before the schedule take off time)."
Punti negativi: "Seat comfort - the seats are tied with Ryanair for worst comfort (rigid and very cramped). Worst of all, though, as with Ryanair - seat allocation. Please, stop this "even though you're travelling together, you may be seated separately unless you pay to choose your seats" nonsense. It's ridiculous!"

Punti positivi: "Le hostess"

Punti negativi: "Comfort of the plane. So freaking uncomfortable. Seats didn’t even recline back."

Punti positivi: "The crew was so helpful and nice"
Punti negativi: "I was happy with everything"

Punti positivi: "Price of ticket"
Punti negativi: "Seats are terrible."

Punti negativi: "LA PUNTUALITA'"

Punti negativi: "The flight was delayed for 40 min"

Punti negativi: "Changing in luggage information was annoying"

Punti positivi: "Courteous crew, polite and knowledge. Just wish they wouldn't talk so fast over the tannoy! :-)"
Punti negativi: "To find a way to enforce people to only put their baggage in the compartments above their own seats. If i choose a front-row seat, I find that other passengers have filled the compartment despite sitting nowhere near the front. Given that you pay the most money for front-row/extra leg room seats..."

Punti positivi: "On time without any delay"
Punti negativi: "Satisfied"

Punti negativi: "puntualità"

Punti negativi: "1h 45 minutes waiting for luggages in Bucharest Otopeni. Still not delivered."

Punti positivi: "Il prezzo"
Punti negativi: "Ritardo di un’ora alla partenza e di un’ora circa al nastro bagagli"

Punti positivi: "Interni dell'aereo, atterraggio e gentilezza del personale"
Punti negativi: "Il ritardo di mezz'ora della partenza"

Punti positivi: "The crew was really nice"
Punti negativi: "1h30 delay for no specific reason is unacceptable"

Punti positivi: "Flight arrived"
Punti negativi: "Flight left vaguely late, air stewardess disappeared into the cockpit for 50 minutes. Hmm, I wonder what she was doing in the cockpit. Whatever she was doing she wasn’t helping the cart so I only got my food 20 mins before landing approach. Air pressure was weird too, nice American lady next to me had problems with her ears more than usual."

Punti positivi: "On time, cabin crew, ease of boarding and amount of bags I could take with Priority Boarding"
Punti negativi: "My seat hadn't been cleaned prooerly before I got there and if I hadn't done it myself, I would have someone else's chocolate all over the seat of my trousers. Also, the bathroom floors were really gross, to the point I had to roll uo the legs of my trousers so they didn't get wet when I needed to use the toilet."

Punti positivi: "Entrambi i voli hanno registrato un forte ritardo,quello di ritorno addirittura di 2 ore."

Punti positivi: "The Check in was nice and polite"
Punti negativi: "1. There was a delay in the flight. 2. The landing was horrible 3. The boarding was delayed. 4. The plane was not comfortable ."

Punti negativi: "Unconfortable sears. The seats cannot be moved back. The table is too high. I have traveled a lot but never seen tables at this height (above the chest). No entertainment, no wifi, and no food, but that's ok. After all, it's a low cost floght although many other low cost companies have wifi and entertaonments via mobile devices."

Punti positivi: "The price"
Punti negativi: "The check in was not opened on time The bordibg was not possible on time"

Punti positivi: "The crew was very nice. The flight was ok"
Punti negativi: "Not much of a food choice.."

Punti positivi: "La semplicità è velocità di imbarco"
Punti negativi: "Ritardo di oltre un'ora per il mio volo LTN-BRI"

Punti negativi: "Già alle 10.45 stamane si sapeva che il volo avrebbe avuto 3 ore di ritardo e nemmeno un mail/sms per informare in anticipo del ritardo"

Punti positivi: "Cheap flights, priority boarding."
Punti negativi: "No meal included, no entertainment provided"

Punti positivi: "Space. Priority Boarding"
Punti negativi: "Strong bad smell. One hour late for departure."

Punti positivi: "Mobile app is very good, but just allow you to download boarding pass on PDF version right at the moment of the check in"
Punti negativi: "They didn't let me flight. Even that I did the online check in 24 hours before they didn't send me the boarding pass on PDF format via email. Also there were no way to download it from the mobile app or the website. I was in the airport 2 hours before and they didn't want to print it for me even that I showed all the online check in confirmation. They requested that I pay €35 Euro for the airport print. I submitted a complain and hope to get a credit or refund. Confirmation code: L3QZWB"

Punti negativi: "It a good option, a good price, i will fly again"

Punti positivi: "Viaggio spesso con Wizz e devo dire che rispetto ad altre low cost il servizio è davvero ottimo."

Punti positivi: "The staff - friendly, polite,, helpful and a nice uniform! No silly uncomfortable and unsuitable as in some airlines. Reasonably clean. Good price for a glass of wine and pac of dry fruit."
Punti negativi: "Unable to understand tanoi messages - mumbling & too fast. Could not make out most of what staff said including why there was an hour's delay and safety procedures. If i were to bring an oversized and too heavy handluggage on board no doubt I wouldn't get away with it ! However the number of large and heavy bags passengers brought on board last night was ridiculous . It was a real struggle for people to find lockers for.their bags. Some people had quite a few. Delays take off and creates unnecessary chaos. Couldn't understand why I had to pay to check in online, obviously missed that when bookrd. Although I recall reading that it will cost if you check in the airport- so most likely my error. No facility or button to print boarding pass once checked in. No contact us button - I would like to change seat I booked for return but cannot see how to do this on line."

Punti negativi: "Lost our baggage, took a day to get it. Paying to sit next to your travel partner is ridiculous."

Punti negativi: "the fact the crew arrived to the gate after the planned boarding time causing us to stand too long on the stairways. check in via the app (using iphone 6) was a failure. i was certain i booked with extra luggage - at the check in i was told i didn't. from the reservation confirmation it is not clear what i paid for & there are no means to contact you - email, on line chat - you know the regular things every company today use to proivde customer services which is not only "give us you money". too bad this is WIZZ Air"

Punti negativi: "So cheap."

Punti positivi: "was on time"

Punti positivi: "Cheap flights and convenient airport"
Punti negativi: "Seats uncomfortable and hot"

Punti negativi: "Barely any covid measures. Brussels airlines uses staggered disembarking. Row per row. Ryanair still does the usual “every man for himself”."

Punti negativi: "Ho dovuto pagare due volte 50€ + 50€ di due valigie per 5cm in più di grandezza , che schifo di speculare sul bagaglio a mano....non viaggerò più con la Rainer."

Punti negativi: "Il passaggio del bagaglio a mano ho dovuto pagare per una valigia 45x25x30 ...una differenza di 50€ ...una rapina che schifo non viaggerò più su voli Rainer...strategia da schifo....sfruttate così i passeggeri..con trucco del bagaglio a mano.."

Punti negativi: "Il trasporto animali"

Punti negativi: "Il volo e stato un disastro io avevo tutti i documenti non mi hanno fatto partire"

Punti positivi: "atterraggio"

Punti negativi: "Could not checkin on website for 2 days We were charged 60 Euros late checkin fee at airport."

Punti negativi: "Cambio per 3 volte del gate d"imbarco e raggiungere l'aereo a piedi con i 40 gradi di Siviglia"

Punti negativi: "The crew can be nicer"

Punti positivi: "hostess in particolare maleducatissima.... Spero di non volare Ryanair. Volo ct_mi 12/08/2019 delle ore 21:05,partito con un'ora di ritardo......... Una hostess da licenziare in tronco"
Punti negativi: "hostess in particolare maleducatissima.... Spero di non volare Ryanair. Volo ct_mi 12/08/2019 delle ore 21:05,partito con un'ora di ritardo......... Una hostess da licenziare in tronco"

Punti negativi: "Nulla"

Punti positivi: "No frills, but for a quick trip it was excellent. Lots of leg room"

Punti negativi: "They need to stop changing the luggage options"

Punti negativi: "Non ho fatto il check in on Line mi hanno fatto pagare 55 euro non e’ giusto"

Punti positivi: "Io nuovo aircraft Boeing 737-800 skyview"
Punti negativi: "I RITARDI LA MISERIA, ALTRO CHE 90% DEI VOLI IN ORARI."

Punti positivi: "La atención de la señora en Client Service"

Punti positivi: "Personale di volo gentile"
Punti negativi: "Imbarco bagagli personale alquanto scortese"

Punti positivi: "The boarding process was efficient. The flight arrived on time. My luggage arrived quickly."
Punti negativi: "One crew member could have been friendlier. The seats could be a bit wider."

Punti positivi: "Good experience standard seating on Ryanair you know what you will get, no surprises."
Punti negativi: "On this particular flight there was little English spoken."

Punti positivi: "Nulla"
Punti negativi: "EVITARE RITARDI"

Punti positivi: "Puntualita e cordialità"
Punti negativi: "Atterraggio e decollo troppo estremj"

Punti positivi: "la sicilia, ma il volo pessimo ci anno fatto pagare il bagaglio a mano andata e ritorno, lo lo prendiamo mai piu"

Punti positivi: "Puntualità è personale di bordo"
Punti negativi: "I sedili non si reclinano"

Punti negativi: "La lungissima attesa al imbarco non solo nella sala davanti al gate ma sopratutto nella passarella di accesso all'aereo seguito da un nuovo controllo al ingresso del aereo."

Punti positivi: "niente"

Punti positivi: "Tutto molto bello"
Punti negativi: "Niente"

Punti negativi: "Volo in ritardo, confusione per i posti che tutti voglio cambiare"

Punti positivi: "L’ora di partenza comodo"
Punti negativi: "La ressa agli imbarchi non gestita adeguatamente!"

Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "We were told to board but then waited in line an hour We then waited on the tarmac for 45mins We then arrived and waited for the bus A whole lot of waiting for a simple quick flight"

Punti negativi: "Come al solito ritardo, attese lunghe prima dell imbarco e stipati come animali"

Punti positivi: "Prompt bag drop and boarding"
Punti negativi: "Finding the car rental drop off point"

Punti positivi: "robbery"

Punti positivi: "Absolute nothing!"
Punti negativi: "Everything!"

Punti positivi: "Nulla .........ritardi we problemi con la compagnia"
Punti negativi: "Tutto!"

Punti negativi: "Delays and no information given about gate change. A mess"

Punti positivi: "Puntualità"
Punti negativi: "Freddo in cabina eccessivo."

Punti positivi: "The crew was very warm and the seats had great room."
Punti negativi: "There was no entertainment."

Punti negativi: "An hour delay for take off, we were trapped in the plane"

Punti positivi: "Legroom was good"
Punti negativi: "They sold perfume and lottery tickets when I needed a cup of water."

Punti negativi: "ritardo di mezz'ora all'andata e 3 ore al ritorno. mai più"

Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "They charge Hugh fees for everything. Didn’t even bother to offer water inflight. There absolutely osavings"

Punti positivi: "Gentilezza personale"
Punti negativi: "ritardo esagerato, scomodità postini, nessuna distribuzione acqua, sequestrati oer 1 ora e mezza nel velivolo"

Punti negativi: "7 ore di ritardo"

Punti negativi: "Volo in ritardo"

Punti positivi: "Aereoporto di Treviso piccolo rispetto ad altri che ho visitato comunque tutto ok volo x Napoli in orario ed arrivati a destinazione in early"

Punti positivi: "Fast and effective"
Punti negativi: "We had to wait a little on the tarmac with no A/C. Understand they want to save gas but its getting real hot in there..."

Punti negativi: "Ritardo di oltre 2 ore e conseguente perdita di importante appuntamento. Il personale fornisce indicazioni parlando cosi velocemente che si comprende quasi nulla, anche per via dei pessimi sistemi audio."

Punti positivi: "I like checking the carry on bag"
Punti negativi: "I paid twice for 1 bag"

Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Volo cancellato meno di 24h prima. Nessuna alternativa offerta. Viaggio perso"

Punti positivi: "The landing"
Punti negativi: "All, my wife needs a glass of water to take a pill and she was refused."

Altre info su KLM
Informazioni COVID-19

Misure di sicurezza per le compagnie aeree che partono da Roma-Fiumicino e arrivano a Milano Aeroporto Malpensa

Le compagnie aeree che partono da Roma-Fiumicino e arrivano a Milano Aeroporto Malpensa hanno messo in atto misure di sicurezza aggiuntive e adeguato le loro politiche per soddisfare meglio le esigenze dei viaggiatori. Le politiche variano in base alla compagnia aerea.

Sanificazione potenziata

Pulizia quotidiana, installazione di filtri HEPA a bordo dei voli da Roma-Fiumicino a Milano Aeroporto Malpensa

Mascherine obbligatorie

Mascherine obbligatorie a bordo, mascherine fornite sui voli da Roma-Fiumicino a Milano Aeroporto Malpensa

Organizzazione dei posti in base al distanziamento sociale

Posto centrale non disponibile per la prenotazione dei voli da Roma-Fiumicino a Milano Aeroporto Malpensa

Test pre-volo

Test per anticorpi, test per sintomi per i voli da Roma-Fiumicino a Milano Aeroporto Malpensa

Prenota voli economici da Aeroporto di Roma-Fiumicino a Aeroporto di Milano-Malpensa

Offerte recenti sui voli andata e ritorno

29/3
lun
1 scalo
Diverse compagnie
15h 40m
FCO - MXP
4/4
dom
1 scalo
Diverse compagnie
12h 35m
MXP - FCO
29/3
lun
1 scalo
Diverse compagnie
15h 35m
FCO - MXP
5/4
lun
1 scalo
Diverse compagnie
4h 20m
MXP - FCO
9/4
ven
1 scalo
Diverse compagnie
22h 55m
FCO - MXP
13/4
mar
1 scalo
Diverse compagnie
16h 25m
MXP - FCO
14/5
ven
1 scalo
Ryanair
12h 35m
FCO - MXP
18/5
mar
1 scalo
Ryanair
11h 45m
MXP - FCO
11/4
dom
1 scalo
Ryanair
9h 25m
FCO - MXP
12/4
lun
1 scalo
Ryanair
10h 25m
MXP - FCO
3/4
sab
1 scalo
Diverse compagnie
6h 55m
FCO - MXP
5/4
lun
1 scalo
Diverse compagnie
26h 45m
MXP - FCO
5/7
lun
1 scalo
Ryanair
12h 20m
FCO - MXP
11/7
dom
1 scalo
Ryanair
11h 05m
MXP - FCO
28/6
lun
1 scalo
Ryanair
12h 20m
FCO - MXP
2/7
ven
1 scalo
Ryanair
10h 30m
MXP - FCO
28/6
lun
diretto
Alitalia
1h 15m
FCO - MXP
2/7
ven
diretto
Alitalia
1h 15m
MXP - FCO
30/6
mer
diretto
Alitalia
1h 15m
FCO - MXP
30/6
mer
diretto
Alitalia
1h 15m
MXP - FCO
19/3
ven
1 scalo
Diverse compagnie
25h 40m
FCO - MXP
21/3
dom
1 scalo
Diverse compagnie
27h 00m
MXP - FCO
19/3
ven
1 scalo
Diverse compagnie
12h 35m
FCO - MXP
21/3
dom
1 scalo
Diverse compagnie
27h 00m
MXP - FCO
19/3
ven
1 scalo
Diverse compagnie
25h 40m
FCO - MXP
21/3
dom
1 scalo
Diverse compagnie
27h 00m
MXP - FCO
26/3
ven
1 scalo
Diverse compagnie
10h 30m
FCO - MXP
28/3
dom
1 scalo
Diverse compagnie
11h 50m
MXP - FCO
18/3
gio
1 scalo
Diverse compagnie
17h 20m
FCO - MXP
21/3
dom
1 scalo
Diverse compagnie
27h 00m
MXP - FCO
18/3
gio
1 scalo
Diverse compagnie
17h 20m
FCO - MXP
21/3
dom
1 scalo
Diverse compagnie
27h 00m
MXP - FCO
28/6
lun
1 scalo
Diverse compagnie
9h 00m
FCO - MXP
2/7
ven
diretto
Diverse compagnie
1h 15m
MXP - FCO
28/6
lun
1 scalo
Air Europa
15h 20m
FCO - MXP
2/7
ven
1 scalo
Air Europa
15h 15m
MXP - FCO
11/4
dom
1 scalo
KLM
5h 30m
FCO - MXP
25/4
dom
1 scalo
KLM
9h 55m
MXP - FCO
11/4
dom
1 scalo
KLM
9h 15m
FCO - MXP
25/4
dom
1 scalo
KLM
26h 50m
MXP - FCO
Mostra più risultati

Offerte recenti sui voli di sola andata

30/3
mar
1 scalo
Diverse compagnie
15h 35m
FCO - MXP
31/3
mer
1 scalo
Diverse compagnie
15h 50m
FCO - MXP
21/4
mer
1 scalo
Ryanair
12h 35m
FCO - MXP
1/4
gio
1 scalo
Ryanair
6h 55m
FCO - MXP
1/4
gio
1 scalo
Ryanair
6h 55m
FCO - MXP
28/5
ven
1 scalo
Ryanair
4h 15m
FCO - MXP
13/5
gio
1 scalo
Ryanair
6h 55m
FCO - MXP
23/3
mar
1 scalo
Diverse compagnie
26h 45m
FCO - MXP
23/3
mar
1 scalo
Ryanair
26h 45m
FCO - MXP
18/3
gio
1 scalo
Ryanair
17h 20m
FCO - MXP
19/3
ven
1 scalo
Diverse compagnie
25h 40m
FCO - MXP
17/3
mer
1 scalo
Wizz Air
12h 35m
FCO - MXP
20/3
sab
1 scalo
Ryanair
4h 55m
FCO - MXP
17/3
mer
1 scalo
Diverse compagnie
14h 20m
FCO - MXP
21/4
mer
2 scali
Diverse compagnie
25h 30m
FCO - MXP
21/3
dom
1 scalo
Wizz Air
14h 55m
FCO - MXP
1/4
gio
2 scali
Wizz Air
16h 15m
FCO - MXP
16/3
mar
1 scalo
Diverse compagnie
26h 45m
FCO - MXP
31/3
mer
2 scali
Diverse compagnie
25h 30m
FCO - MXP
10/3
mer
1 scalo
Air Europa
15h 15m
FCO - MXP
Mostra più risultati
-
1
  • Andata e ritorno
  • Solo andata
  • Multitratta
  • Trip Builder
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
  • Vari
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • Prima classe