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MXP — LIS
28 giu — 5 lug1
Andata e ritorno
1 adulto
Economy
0 bagagli
Da?
A?
mar 28/6
mar 5/7

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Informazioni utili: Voli Aeroporto di Milano-Malpensa - Lisbona

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gennaio

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Prezzo medio andata-ritorno

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Volo da Milano Aeroporto Malpensa a Lisbona
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I consigli per trovare un volo economico

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  • Il volo più economico da Aeroporto di Milano-Malpensa a Lisbona è stato trovato in media 81 giorni prima della partenza.
  • Prenota almeno 4 settimane prima della partenza per trovare prezzi più bassi della media.
  • I mesi di marzo, aprile e maggio sono considerati alta stagione. Il mese più economico per viaggiare è gennaio.
  • In media*, una partenza di mattina costa circa 13% in meno di una volo di sera.
  • Le compagnie che coprono la tratta Milano Malpensa-Lisbona con voli diretti sono la portoghese TAP e le low cost easyJet e Wizz air.
  • Se prima della partenza vuoi soggiornare nei pressi dello scalo di Malpensa (MXP), troverai due hotel aeroportuali: lo Sheraton Milan Malpensa Hotel e il Moxy Hotel.
  • I voli della compagnia aerea easyJet in partenza da Milano Malpensa decollano dal terminal 2, a differenza di quelli di altre compagnie che partono dal terminal 1.
  • Una volta arrivati all’aeroporto di Lisbona (LIS) potrai noleggiare un’automobile direttamente presso i desk delle principali compagnie di noleggio veicoli, presenti al terminal arrivi e in servizio per buona parte della giornata.
*Media dei prezzi più bassi mostrati nei risultati delle ricerche di KAYAK per partenze nei prossimi 30 giorni

Domande frequenti per prenotazioni di voli da Aeroporto di Milano-Malpensa a Lisbona

4 principali compagnie aeree con voli da Milano Aeroporto Malpensa a Lisbona

Valutazioni in base alle recensioni dei clienti KAYAK
7,2
TAP AIR PORTUGALValutazione complessiva sulla base di 5650 recensioni
7,2Imbarco
7,2Comodità
7,9Personale
6,6Divertimento
6,9Cibo
Recensioni compagnia aerea

I didn’t like the ride with the bus to get to the terminal on the flight in Europe Crew was really nice

Altre info su TAP AIR PORTUGAL

I didn’t like the ride with the bus to get to the terminal on the flight in Europe Crew was really nice

Punti negativi: "Seats were atrociously uncomfortable for a 6'1" man. Less than zero leg room due to ridiculously tight row spacing and non-reclining seatbacks. Had to attempt to cram in sideways - resulting in serious pain by the time the flight finally landed. Intercom system, especially from the captain, was painfully grating and loud. Boarding was extremely slow, in part because gate personnel made no effort whatsoever to police and enforce the four-group boarding process (premium - no carry-on - group A - group B). People boarded whenever they felt like it, many carrying on huge backpacks and multiple other pieces. Will definitely avoid TAP in future."
Punti positivi: "Velocità di volo"
Punti negativi: "Sicuramente l’attitudine del personale (freddo) antipatico non disponibile problematico scortese Ma proprio pena"
Punti positivi: "Personale cordiale e disponibile."
Punti negativi: "Boarding process could’ve been organized better to make for a more efficient and speedy journey onto plane."
Punti negativi: "Check in too long 3 different queues Took too long to open check in Boarding not efficient Flight was delayed"
Punti positivi: "Very friendly crew, nice plane"
Punti negativi: "Very expensive extras like seats and luggage"
Punti positivi: "Puntualità"
Punti negativi: "Pessimo snack delle ore 12:00 Identico a quello del volo delle ore 7:00 Mai successo"
Punti positivi: "Puntualità"
Punti negativi: "Pessimi snack"
Punti positivi: "Flight left approx. 20mins early, good service and efficient handling by crew."
Punti negativi: "poor and cheap plane"
Punti positivi: "The flight crews were polite. The short flight journey included a simple light lunch with drink."
Punti negativi: "The flight departure time was delayed for one hour."
Punti positivi: "Nothing, missed the connection"
Punti negativi: "No flight to Faro during late arrival from"
Punti negativi: "Ritardo di due ore e passa per non precisato guasto tecnico al velivolo."
Punti positivi: "Everything from the custumer service, flight departure on time"
Punti negativi: "Long waiting time for my connection flight but i booked it that way"
Punti negativi: "Stuardes don't have a sense of what costumer service is.. 6 hour flights and their plain aren't equipt with monitors to watch and entertain yourself Thank God I understood portugués but their translation to English was poor Food was not amazing I've been traveling since I was 6yrs old and I never felt so strongly about an airline... Not even easy jet"
Punti positivi: "Space was actually good."
Punti negativi: "Boarding was chaos. We had a little child, but no priority for families with children. Flight was delayed over two hours, no explanation, no apologies. Boarding crew was impolite and unhelpful. Then they had to weight all carry-ons! Crazy."
Punti positivi: "Friendliness of ground and cabin crew"
Punti negativi: "2 hour delay, but nobody at Manchester Airport Kept us indormend. Food on aircraft was poor (basically a coleslaw sandwich). Long drive from plane to terminal. Bags took forever to come"
Punti negativi: "Slow delivery of bags in Lisbon"
Punti positivi: "overall good service; seats are full recline leaning type, which isn't the most comfortable solution, but ok."
Punti negativi: "TAP connecting flight was three hours late"
Punti negativi: "Mi hanno cancellato il volo senza avvertire, dovevo partire alle 9 del mattino e mi hanno messo nel volo delle 19. Sono incinta e in piu viaggiavo con un bimbo di 7 anni, non ci hanno dato nemmeno un voucher per mangiare e il personale di informazioni a Lisbona sono stati tutti antipatici. Siamo arrivati a Zurigo alle 22:45 non cerano treni per Basilea, sono dovuta prendere un treno per Zurigo HB con tutte le valigge e da lí abbiamo preno un altro treno per Basile. Siamo arrivati alle 2 de mattino a casa. Viaggio STRAZIANTE PER COLPA DELLA TAP."
Punti negativi: "We had to pay $200 each way to check in a luggage and just pick regular seats. That was not clear when we bought tickets. Additionally, they don't announce the gate until 30min before boarding. If you're going through passport control that can be a 45min process. On top of that even though I paid $100 to reserve seats, when we arrived at the gate the seats we reserved weren't reserved. Why did I just pay $100?! Luckily I had receipts. Our connecting flight was delayed 4 hours, making our layover 7 hours! For an hour flight. This is the worst airline."
Punti positivi: "Clean"
Punti negativi: "Could have had a vegetarian option for the sandwich."
Punti positivi: "Customer Service was excellent."
Punti negativi: "Viewing options in 38E where i sat, were terribly uncomfortable. The screen i had to look at was off to the left and i had to sit sideways to see the screen."
Punti positivi: "La puntualità e l'assistenza"
Punti negativi: "Avevamo prenotato il lettino da infante ma abbiamo dovuto chiederlo perché non arrivava."
Punti positivi: "Buona l'assistenza"
Punti negativi: "L'imbarco prioritario era un po confuso e non organizzato bene"
Punti negativi: "Ho dovuto pagare 25€ per avere un posto finestrino. Non senso."
Punti positivi: "Uma antiga queixa minha era o tratamento dispensado pela tripulação da TAP aos passageiros. Muitas vezes faziam o seu serviço sem paciência e até mesmo de forma rude. Nos meus últimos 3 vôos pela TAP, a tripulação vem se mostrando muito mais cordial e até mesmo divertida, sendo bastante simpática. Ainda pode melhorar? Claro que sim, mas agora não tenho mais "medo" de pedir um copo d'água a mais para os comissários."
Punti negativi: "Sei que a tendência dos vôos low cost é não oferecer muito conforto aos passageiros, mas o espaço entre as cadeiras está ridículo até mesmo para pessoas com estatura mediana como eu (1,80 m). A poltrona, apesar de não reclinar, era até confortável, mas os meu joelhos ficaram espremidos pela poltrona da frente. Sem contar que, para um vôo de 3h, deveria ser disponibilizado algum entretenimento, mesmo que através do wifi (como já fazem as cias. brasileiras - se no Brasil já fazem, qualquer país do mundo é capaz de fazer!)"
Punti negativi: "This event refers to my TAP flight from Lisbon to Heathrow on 21-Jan-2018. We arrived to the airport nearly 2 hours before departure time, waited 35min in the security checks and my girlfriend was held 20min in the passport control. While she was queuing for the 2no police officers to check her passport, an airport assistant came to the queue and asked who was due to board in TP364 to Heathrow. She was made aware that my girlfriend was there due to board that flight. In the meantime I made my way to the gate to make the gate assistants aware that she was held in the passport checks and was already on her way to the gate. Having said that, the zealous assistants in the gate have closed the gate in front of me, 18min before scheduled departure time and - "very kindly" - told me that I wouldn't be boarding that flight anymore even though my girlfriend have arrived in the meantime. One can imagine the frustration I felt finding out that the flight departure was delayed and that the flight actually departed 40min late. At that time I was already suffering the extortion of the customer service from TAP, claiming from me circa 400Eur from each of us for a one way ticket in the next flight to London. Therefore... until I remember this... I AM NOT FLYING TAP ANYMORE... I am very proud of being Portuguese but in similar situations that occurred with me flying British Airways, Lufthansa or Air Italia, I have always been treated with much more respect and customer care!"
Punti negativi: "Flight was late on way back. Also no food optipn for vegetarians"
Punti positivi: "Everything smooth!"
Punti negativi: "Where to start. No soap to wash your hands in the WC. Air conditioning dripping water to a seat next to us. They run out of on food option we wanted. The flight to Lisbon was delayed. The plain was dirty. One of out seats the entertainment system did not work. We alerted the crew, they did not do anything to remediate these problems. Only bad experience of the trip. Portugal deserves a better airline than this one. Last the best of all, $90 dollars per bag we checked in, so we spent $360 dollars just to carry our luggage."
Punti positivi: "Cabinstaff were friendly and professional"
Punti positivi: "Flight crew was friendly."
Punti negativi: "Not being told up front of having to pay for my luggage. First I was over charged on departure ($90.00) and also having to pay on return flight. Travel agent never made us aware of this."
Punti positivi: "Very gentle staff. Good food and service. And I will visit Lisbon next time."
Punti negativi: "Too early in the morning. A better connection in Lis wil lhelp"
Punti positivi: "the flight was fine."
Punti negativi: "The 70 euro luggage fee was a bit excessive. The delay and subsequent missing of my connecting flight that resulted in a 11 hour layover and a 10 euro voucher was pretty lame. TAP Portugal customer service leaves a bit to be desired"
Punti positivi: "Staff good very pleasant. Entertainment good."
Punti negativi: "Bit late into Lisbon and luggage left behind."
Punti positivi: "Crew on board efficient and polite. In flight entertainment on a rolling programme of videos played an an user-friendly player and all in 2 languages. Meols - two of them- stable and standard airline fare served quickly and efficiently by crew. Comfy seat with recline and tilt. Blankets and pillows provided as standard."
Punti negativi: "The wait for check in was almost an hour longer tha. Expected and nowhere comfortable to wait. Executive lounge overpriced and meagre without any reclining seats. May as well have saved the money and used the terminal facilities No in flight magazine available to my seat for on board purchases and very little choice off goods on offer."
Punti positivi: "Modern appointed plane with places for technology and charging points"
Punti negativi: "Ground staff insisted carry on bags were checked in and implied this was mandatory and I complied only to discover later that majority were allowed to ignore this. Also plane was late"
Punti negativi: "Baggage fees were unacceptable. All but one of my group of 12 had to pay and we were not told why. It was not clear that this should have been done via the website prior to the flight and why is it significantly cheaper online? Very disappointing."
Punti negativi: "Rock hard seats. Surly stewardess. Mediocre to poor food."
Punti positivi: "Boarding was easy, fast and efficient. Crew were friendly and welcoming. Complimentary snacks were welcome and nice."
Punti positivi: "Sicurezza volo, disponibilità assistenza immediata"
Punti negativi: "Posti in aereo molto stretti"
Punti positivi: "Sicurezza volo, disponibilità assistenza."
Punti positivi: "Crew and food Were ok."
Punti negativi: "The whole flight, TAP decided to use low cost aircrafts to do long distance flights ..... very poor. Far too much Discomfort no entertainment at all."
Punti positivi: "Just about everything"
Punti negativi: "The connecting flights with BLUEJET"
Punti positivi: "The employees were very friendly."
Punti negativi: "The food service was cancelled due to being short a flight attendant. We were initially advised that the food had not made it to the aircraft. Afterwards we saw the crew eating while we were left with no food or drink service. We then discovered that since they were short one crew member the crew would not serve food or drinks for "safety concerns". It turns out they could have served but preferred to adhere to their union under the guise of passenger safety and remain seated the entire flight doing crossword puzzles and the like which definitely made me feel much safer."
Punti positivi: "I was lucky enough to be awarded an upgrade to Business Class on this flight... Relieving the tension of overbooking in economy..I guess my lucky day.."
Punti positivi: "The staff was very nice. Only bad incident was the misinformation on getting the D Tax. We went early to the airport to do it but could not get it because of erroneous information form the check in agent."
Punti negativi: "When we checked our bags the check in agent did not let us take out bags after getting the boarding pass so we could get the D Tax refund at Customs. She said it was not necessary. She was wrong. French customs wanted to see the merchandise which we no longer had. When we complained at TAP we were told do it in Lisbon. Again in Lisbon we could not get the D tax because that custom agent wanted to see the merchandise which was being transferred to our Lisbon - Newark flight. We loss refunds of over $400. This problem ruined a perfect trip."
Punti negativi: "Very poor check in!! We checked two bags when we went to the desk to get our boarding passes.....then when we were boarding the plane, I went through without a problem but my wife was flagged. we were informed that we now had to pay for our checked bags..both of us even though I had already been cleared. 70 dollars was needed...and so with our flight ready to leave we had to just about run 250 meters and then back 250 meters to catch our flight....we are in our 60's!!!!!. If we had to pay we should have been told at check in! and to make matters worse both of our checked bags are carryon size...we only checked them because we thought it would be convenient. Given that it was not our mistake that bag fee should have been waived....very poor customer service to people who have flown TAP many times........"

Tutto bene

Numero banchi per drop bag insufficienti, un’ora di coda

Mi è piaciuta molto, l’attenzione veramente dettagliata…dal saluto 🖖 iniziale,alla cortesia nel rispondere ad ogni necessità. Controlli supervisionari e gentilezza strabiliante

Punti negativi: "Poco spazio per i bagagli, e tassativamente permesso un solo pezzo,neanche una borsetta personalein più"
Punti positivi: "Confort classico EasyJet confermato"
Punti negativi: "Prenotato e pagato il posto 6 dopo lo speedy boarding ho trovato posto nella cappelliera 20 con uscita solo anteriore. Veramente un pessimo servizio"
Punti negativi: "There is no space for legs. The food quality is poor. No entertainment at all"
Punti positivi: "Very kind and helpful crew"
Punti negativi: "Boarding process with a wheel chair passenger should be better organized"
Punti positivi: "Board on time or at least updates why we are waiting."
Punti negativi: "Communication"
Punti negativi: "Departure time"
Punti positivi: "The crew on the plane handled the difficulties of a passenger well."
Punti negativi: "The repeated delays and mix up with seats which then led to an irate passenger who made ALL of us miserable. She was moved next to my daughters and took her anger out on them by yelling and demanding things most of the flight."
Punti positivi: "The price, the crew"
Punti negativi: "The terminal without air conditioning in Bordeaux was a mess, due to construction and size. It felt I was being penalized for using a low cost airline."
Punti positivi: "Fast boarding"
Punti negativi: "Nothing"
Punti positivi: "niente"
Punti negativi: "sempre fanno ritardo e questa volta addirittura 4 ore!!!! Mai piu' comprero' un biglietto EasyJet"
Punti positivi: "Cordiale il personale. Pessimo il comfort aereo"
Punti positivi: "Personale molto cortese, comfort più che accettabile (considerando che sono alto 190)."
Punti negativi: "Nella tariffa standard se permettessero almeno uno zainetto , oltre al bagaglio a mano, sarebbe perfetto il servizio"
Punti positivi: "Isle seat in 2nd row after I paid to carry on a small duffle bag. Only one item allowed."
Punti negativi: "Everything about flying and good customer service: at check-in, in-flight service, near on-time flight. (flight was over 45 mins late, difficult for those with connecting flights)"
Punti negativi: "Bad leg room, loud guests, bad boarding process."
Punti positivi: "Personale ok"
Punti negativi: "Non ho apprezzato il fatto che sul bus a Malpensa non ci fosse un divisorio per I Priority boarding. C’era un pullman unico. Quando sono salito su aereo le cappelliere erano gia piene e ho dovuto mettere il mio bagaglio a mano piuttosto in fondo rispetto al mio posto (1C)."
Punti positivi: "volo in orario"
Punti negativi: "Ho dovuto mettere il mio bagaglio a mano non sopra di me ma due posto dietro, e salivo con easyjet plus tra i primi..."
Punti negativi: "Too many delays with a lot of miss information"
Punti negativi: "malpenza boarding area really stressful!"
Punti positivi: "Personale ok."
Punti negativi: "Pulizia aereo. Imbarco caotico, poco spazio, lunga attesa."
Punti negativi: "Easy jet, sempre una garanzia di ottimo servizio"
Punti positivi: "Si"
Punti negativi: "Era un po' in ritardo"
Punti positivi: "Puntualità"
Punti negativi: "Cena a bordo"
Punti positivi: "Imbarco veloce ed arrivo in anticipo"
Punti positivi: "Precisione, ordine, comodità."
Punti negativi: "Molto tempo in piedi nel corridoio dopo il gate ad aspettare. Potevamo restare seduti comodamente ma per il resto viaggio buono."
Punti negativi: "Easyjet - so we had to wait at the gate for no discernible reason - as usual, and annoying to stand in a queue past the boarding gate for 25 min before getting out to board the plane standing 50m away. Vegan option advertised on the on-board Bistro menu and ordered and paid - but then turned over the box to see ingredients and it wasn't vegan. Ridiculous service EasyJet."
Punti negativi: "5 ore di ritardo"
Punti positivi: "Tutto organizzato bene."
Punti positivi: "I don't recall liking much of anything."
Punti negativi: "The dispassion & lack of hospitality by the staff. The lack of process & order of queing to check in. The lack of leadership & ownership of taking care of customers. The livestock-like movement of checking in...standing & waiting on the bus to proceed toward the plane. The standing & waiting on the bus to deboard the bus to board the plane. The standing & waiting on the bus to wait for the bus to proceed to the terminal after landing. The standing & waiting on the bus to deboard the bus to proceed to baggage claim. The extra long wait to receive the luggage at baggage claim. The leadership of the company needs to either decide to fix this or find other work. Everything stated above is a reflection of leadership not taking ownership."
Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Ho dovuto imbarcare il bagaglio e penso non ci sia cosa più sgradevole se fai scali!!! Orrendo che esistano ancora questi limiti!!!"
Punti positivi: "Everything went to schedule and the crew dealt with an illness emergency without fuss and I am sure more than half the passengers never knew about it."
Punti positivi: "Partenza in pesante ritardo"
Punti positivi: "The flight was almost on time."
Punti negativi: "We did not like having to pay an extra 16 euros per person for carry on. Other planes allow a carry-on and a personal item. Did not appreciate this last minute extra charge. This should all have been explained when we purchased our tickets. I probably would not fly on EasyJet again for this reason."
Punti positivi: "Come sempre niente da dire sul personale e sul volo"
Punti negativi: "Ho appreso del ritardo di quasi un’ ora solo scaricando la app....."
Punti negativi: "Quasi un ora di ritardo"
Punti negativi: "The employees are very rude and boarding takes forever."
Punti negativi: "Volo cambiato"
Punti negativi: "posti troppo strtti"
Punti negativi: "Siamo partiti con 40 minuti di ritardo"
Punti positivi: "Almost nothing. I won’t be flying with them again if I can help it! Flight was on time"
Punti negativi: "Baggage line was the longest I’ve ever seen. Probably 200 people waiting to drop off bags just for EasyJet."
Punti negativi: "Terrible customer service. Staff is very poorly trained and just lacking in every regard, from those attending to baggage check to those supposedly assisting with customer service. The airline takes no responsibility for the actions of their employees and leaves everything at the expense of the customer, even when the airline / it’s poorly trained employees are to blame. They left me stranded in a foreign country overnight with no accommodations and just complete and utter disregard for what had actually occurred. By far the worst experience I have ever had with any airline, ever. Beware. Their rules for checked baggage are ridiculous. Nothing is worth the money. I spent less on a 4-star hotel the night I was stranded than the airline charged me to check my bag. I initially paid $107 online to check my bag which was insane enough as is, but despite the fact that I had already purchased the extra large checked-bag option, I was charged an additional €80 at the airport since there was apparently no record of me purchasing the XL bag option (except for on my flight invoice as well as on my bank statement, of course). As a result, after seeking assistance from multiple employees—each of whom couldn’t have cared less—and paying the additional fee, I missed my flight (which was a CONNECTING FLIGHT) because they finished boarding early / closed the gates early. Their lovely cutomer service then proceeded to tell me (as I embarrassingly wept and sobbed), that I must purchase a new flight ticket, before also happening to mention that seeing as though it was almost 12pm, they were doing me a favor by waiting for my decision since I was delaying them from leaving work, as it was the end of their shift. All in all, because I missed my connecting flight, I then missed another flight, as well as a train I previously booked. I not only had to purchase a new flight, but also a hotel room, a taxi to the hotel since the airport hotel was fully booked, a taxi back to the airport from the hotel, and another train ticket, in addition to the obvious necessities such as food and water. All without even an apology from the airline. To make matters worse, once I was finally on the newly booked flight, I was not offered a single refreshment. No food, no beverages, and in fact, was actually ignored by the flight crew as they served everyone around me. EasyJet turned my long 16-hour journey into an exhausting and overall miserable 72+ hour journey due to their complete insolence. Never again......"
Punti negativi: "Website doesn't work properly, 6 hr. wait for online chat, phone help that got things wrong, herded like cattle into ever smaller, airless waiting areas, left 30 min. late and arrived an hr. late on a 2 hr. flight."
Punti positivi: "A parte l'andata, con dei passeggeri che dovevano andare per forza a catania , e che hanno rilevato il posto di due passeggeri che si sono offerti di scendere ,(previo compenso).Questa situazione ha fatto partire l'aereo in ritardo, ma per il volo di per se e' stato perfetto. Cosi' anche quello di oggi, e' partito in orario ed e' atterrato 5 minuti prima. Il volo comunque e' stato rilassante.Bravo ai piloti...."
Punti negativi: "tutto ok"
Punti negativi: "Volo in ritardo di due ore, obbligo di imbarcare i bagagli a mano anche se uno, personale scortese"
Punti positivi: "La cabin crew è stata molto disponibile e competente."
Punti negativi: "Sapendo di avere un motore in necessità di riparazioni ci hanno fatto imbarcare comunque. Siamo rimasti per un’ora seduti in aereo quando saremo potuti restare ai gate con la possibilità di muoverci andare in bagno e utilizzare tutte le facilities dell’aeroporto."
Punti positivi: "I did not like, I must pay 60 euros, that is no fear! Por mi maleta de mano."
Punti negativi: "Ni un solo vaso de agua nos dieron, eso es una grosería"
Punti negativi: "L’ora di ritardo"
Punti negativi: "Il volo è partito con un'ora di ritardo a causa di un guasto ad un motorino d'avviamento di un motore. Ormai imbarcati, l'aereo è dovuto tornare nell'area di assistenza, poi ha fatto carburante. Siamo arrivati a Parigi un'ora più tardi."

Cleanliness, they could adapt the noise level of the speakers to human ears, and same thing for temperature.

stavo per morire

Punti negativi: "This sucked."
Punti positivi: "Crew"
Punti negativi: "Time"
Punti positivi: "Pulizia e personale"
Punti negativi: "I prezzi Dell caffè ☕"
Punti negativi: "Get what you get with discount airline, but booking, travel, arrival went without a glitch"
Punti positivi: "The crew with neither rude nor particularly welcoming."
Punti negativi: "When did vueling stop offering a free snack and drink. Not even a glass of water for your passengers is just plain inhospitable."
Punti positivi: "La puntualità"
Punti negativi: "La divisione prima del imbarco in base ai nr dove ci si siede e poi ci hanno messo su lo stesso autobus"
Punti positivi: "Flight reservation was cancelled at airport - gate agents could not allow us to board. We were told reservation had been cancelled."
Punti negativi: "Refused to sell ticket from start or at least receive a cancellation ticket for the flight"
Punti negativi: "We never got there"
Punti positivi: "The crew was nice and friendly."
Punti negativi: "The plane was extremely dirty, almost disgusting!"
Punti negativi: "I missed the flight and was not allowed to board even though there was time"
Punti positivi: "N/A"
Punti negativi: "The flight was delayed, then we loaded onto an airport bus where we stood, sweating, for about 10 minutes before the bus left. Once we got on board it took forever for people to be seated, and some people were having their seats switched and others couldn’t find anywhere to put their luggage."
Punti negativi: "We were standing in line to board gate 14 it read Barcelona and right as we went to start boarding it changed to a different flight. All of us were running from gate to gate and nobody would help us!!!!! That was TERRIBLE!!!!!!!! One person figured it no Help from your staff."
Punti negativi: "This is a budget airline. It was a decent plane, the crew was very friendly. Being a budget airline, food on board has to be purchased separately. There is no entertainment on board. The seats didn’t recline. Overall it was good value for your money."
Punti positivi: "Flight was delayed. And the departure time kept changing. To the point that we had to run for the flight"
Punti positivi: "Vueling is a great airline - very hip and cosmopolitan. The crew was young but intelligent, hard-working and helpful"
Punti positivi: "Friendly check in agent"
Punti negativi: "For the check in agent to advise passengers that E gates are extremely far for a regional flight & to make our way directly there. I was traveling with my mother, we arrived 2 and half hours before our flight and plus did online check in but the walk to the gate took us about 40 mins that we missed"
Punti negativi: "I was unable to check in online (and I tried multiple times with multiple devices). I got the unhelpful message that I simply couldn’t “check-in at this time.” This left me thinking that I should keep trying. A more specific error message would be more helpful."
Punti positivi: "It was a very efficient flight. On time"
Punti negativi: "It was raining when we boarded the plane and some people were stuck outside for a little bit."
Punti positivi: "Sedile molto comodo x un low-cost."
Punti negativi: "Check-in online non disponibile per la tratta SPU - FCO."
Punti negativi: "boarding was slow"
Punti negativi: "Didn’t take the flight"
Punti negativi: "Lo spazio tra i sedili!!!!"
Punti positivi: "Nulla, mai viaggiato cosi male! Non si tiusciva a stare seduti!!!! Sedile scomodo e non c’era spazio per le gambe!!!!!"
Punti negativi: "Allargare lo spazio per le gambe anche solo di pochi centimetri!"
Punti negativi: "Pagata la priority mi trovo nella fila 3 gruppo imbarcato per ultimo! Inaccettabile"
Punti negativi: "Far pulire bene bagni e posti a sedere pieni di carta nel pavimento, briciole ed acqua sui sedili nonché cibo anche nelle cappelliere"
Punti positivi: "Il check in rapido Il personale super educato e simpaticissimo"
Punti negativi: "La pulizia dell’aereo Non per me, ma io non avevo acquistato il prioritario però sono stato imbarcato davanti a quelli che erano prioritari quindi hanno mischiato tutti e chi ha pagato per il servizio Priority era proprio arrabbiato"
Punti positivi: "il sedile decisamemte scomodo e di dimensioni ridotte"
Punti negativi: "praticamente tutto"
Punti positivi: "Because kayak did not alerted me my flight had to be moved to Miami since is the only city that provides passports the same day. This extra expense costed me over 400$ in hotels gas and extra parking costs."
Punti negativi: "Kayak services were terrible and I do not plan to use them again. The website should have alerted me that I needed a passport valid for longer than 3 months to my flight for Spain."
Punti positivi: "DA Barcellona è andato molto bene e atterrato in anticipo"
Punti negativi: "Da milano è partito con 40 minuti di ritardo e arrivato con 30 minuti di ritardo. Inoltre il personale all'ingresso del volo era scontroso e poco professionale"
Punti negativi: "Scadente"
Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Non sono state date le disposizioni di sicurezza a bordo. Non ho ricevuto nulla di ciò che ho chiesto agli assistenti di volo durante il loro passaggio. Il volo ha tardato di un'ora. L'atterraggio è stato il più spaventoso in oltre 20 viaggi compiuti ad oggi. Da dimenticare."
Punti negativi: "Da anni lo sciopero ha un'importanza sociale; si sciopera per creare disagio e quello che hanno indetto i piloti Vueling ha creato il massimo del disagio. Bene notare che non è con loro che bisogna prendersela, ma con la compagnia che si è rifiutata di avvertire il ritardo di 4 ore e che ha fatto stare centinaia di passeggeri ad aspettare di capire se e quando saremo rientrati. Lo sciopero deve creare disagio soprattutto a una società, non a dei cittadini. Considerando che alla parola "rimborso" nessuno del personale Vueling ha saputo rispondere, mi chiedo: la prossima volta scioperiamo noi per creare disagio ai piloti? Ovviamente scherzo, ma ogni volta che viaggio con vueling succede qualcosa."
Punti positivi: "La impiegata del frontdesk era cortese e aveva molto interese per aiutarmi nel mio caso, perché portavo molto bagaglio"
Punti negativi: "Portavo una chitarra"
Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "Pay for all, it's ridiculous for the price of the ticket"
Punti negativi: "Ritardo aereo e ritiro bagagli assurdo"
Punti positivi: "Gentilezza personale"
Punti negativi: "Attesa valigia imbarcata"
Punti negativi: "There are no complimentary beverages, not even water, on the flight."
Punti positivi: "Leg space"
Punti negativi: "Flight cancelled and replacement flight delayed, no offer of food or compensations"
Punti negativi: "Come sempre Vueling ha fatto ritardo e questa volta abbiamo pagato un supplemento alla compagnia di affitto auto"
Punti positivi: "Getting off the plane in Barcelona"
Punti negativi: "Extremely poor service by the cabin crew. They were extremely lethargic and slow with service. So much so that numerous rows of seats with young families were never served. No announcement or apology, they just stopped serving as they needed to prepare to land. They knew from the start how long they would have to serve drinks/snacks but didn’t care and definitely did not go out of their way to ensure everyone would be served. The worst service or total lack of that I’ve ever had."
Punti negativi: "Vueling agents gave 6 different conflicting times for the delay"
Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "Plane late Check in late What a joke first time flying with this joke company"
Punti negativi: "Never made the flight bc the 1st leg of the trip was delayed. What a waste of time and money"
Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "Delayed by almost 4 hours with no communication. By the time we found out we could get a meal voucher it was too late"
Punti negativi: "Was late, without any notification"
Punti positivi: "rapporto prezzo/qualità"
Punti negativi: "L'orario del volo"
Punti negativi: "Malissssssssssssimisssssimo"
Punti positivi: "crew excellent and after much discussion they performed miracles"
Punti negativi: "wife is disabled,told she had aisle seat,staff on board had to shift her 3 times,we were booked in together but sat apart on both trips,full marks to the cabin crew who really did a great job of moving people around but we had no help from last minute.com and less from the airline when we phoned in regard to my wifes mobility scooter.sorry its back to Easy jet."

Abbiamo avuto 6h di ritardo. Un incubo.

Volo cancellato

Ottimo

Puntualità e volo comodo

Orari non rispettati! Del tutto scontenta!

Punti positivi: "The flight was really fast!"
Punti negativi: "L’imbarco dall’aeroporto di Catania è stato molto lento con conseguente ritardo!"
Punti positivi: "Was reasonably on time"
Punti negativi: "Lagguage took for ever to come out."
Punti positivi: "Nothing. I never took a flight so bad in my life."
Punti negativi: "They could have another line to the people that couldn’t make check-in online, but they prefere to charge you a amount of $55,00 euros. Me and my husband tried to do the check-in online but the system was out off service and than when we tried again, 2 hour before departure, it was no possible"
Punti negativi: "Cambio per 3 volte del gate d"imbarco e raggiungere l'aereo a piedi con i 40 gradi di Siviglia"
Punti negativi: "pulizia, ma dipende da passeggeri"
Punti positivi: "Personale grntile."
Punti negativi: "Ritardi, prezzi e fastidio in cabina"
Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "Communication, comfort, customer service, timeliness"
Punti positivi: "Super ritardo"
Punti positivi: "The Low price of the tickets."
Punti negativi: "The flight was a bit delayed. Upon check in, I was charged 20€ for one small luggage that I had whereas I am suppose to be entitled to 1 free hand carry luggage. Many passengers were surprised and upset including me. I will NOT be booking a flight with Ryanair anymore!"
Punti positivi: "Niente , 3 ore di ritardo , il personale a bordo è lo stesso che trovi nei bar , cercano di venderti qualsiasi cosa"
Punti negativi: "Tutto"
Punti negativi: "Siamo rimasti 20 minuti in attesa sul Bus per la pista di decollo respirando CO2,,,,, che schifo"
Punti positivi: "Tutto: Accoglienza e professionalità in modo particolare."
Punti negativi: "Niente"
Punti positivi: "Il sedile sinceramente non era molto comodo"
Punti negativi: "I sedili andrebbero migliorati"
Punti positivi: "Velocità e precisione"
Punti negativi: "Persona oversize di fianco senza averle fatto prendere 2 posti"
Punti negativi: "Dare maggiori possibilità per portare i bagagli a mano in cabina"
Punti positivi: "Personale gentile e volo arrivato in anticipo"
Punti negativi: "La velocità d'imbarco"
Punti positivi: "niente"
Punti negativi: "Sedili, regole bagagli, priority “obbligatoria”, assegnazione casuale dei posti, posti vicini a pagamento."
Punti positivi: "Cheap flight"
Punti negativi: "Less time in the boarding line and less interruptions to sell things."
Punti negativi: "the heat in the cabin was unbearable"
Punti positivi: "Puntualità"
Punti negativi: "In ritardo, mi ha fatto perdere l’aereo successivo"
Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Ritardo e senza motivo 1 ora"
Punti positivi: "Nulla"
Punti negativi: "Scomodo, rumoroso pessimo"
Punti positivi: "Excellent pilots did their job very well, despite bad weather."
Punti positivi: "non delude mai"
Punti negativi: "sapere che è una tratta a rischio, nonostante siano voli sempre pieni ed in orario! la sua cancellazione sarebbe una grande delusione"
Punti positivi: "Being on time and the comfort in the exit row was excellent"
Punti negativi: "Penning of passengers before and after flight. Continuous sales pitches from crew. Aisle always busy."
Punti negativi: "NIENTE OTTIMO SERVIZIO"
Punti negativi: "Il tempo d attesa e l atterraggi"
Punti negativi: "Ci hanno fatto pagare la valigia che nella prenotazione era compresa in stiva. Non abbiamo capito il motivo. All’andata invece nessun problema"
Punti negativi: "Ritardo di oltre 40 minuti, peccato poi che ora devi pagare per tutto come il bagaglio a mano"
Punti positivi: "The price"
Punti negativi: "Confusing baggage policy. You are told to take your bag to the gate where it will be taken and put in the hold. It is not made clear that this bag must go through security with you and therefore cannot contain liquids. We had to jettison a lot of toiletries. When we got to the gate we were allowed to take the bags on anyway. What is the point of this?"
Punti negativi: "I paid for my seats and the ask me to change next to the emergency door, something that i would never choose."
Punti positivi: "Puntualità"
Punti negativi: "Freddo in cabina eccessivo."
Punti positivi: "My own boarding was went ok"
Punti negativi: "What was the most annoying part of the whole experience was the fact that they were other passangers on there school trip. Yes they are just still kids, but from the very start of them boarding, thats when everything just went downhill. The kids was just screaming, shouting, and sprinting into there sits. Even after being told to quite and calm down, all them were still screaming and shouting at the top of there vioces throughtout and non-stop for the whole flight (even after landing and getting into the bus). The worst fact of all is that, there was just far too many of them for everyone to handle (by the flight crew, and the trachers). It was also the first thing in the morning so it’s not like everyone would most likely be well rested already."
Punti negativi: "Ha ritardato quasi due ore.....e può succedere, ma volerci tenere chiusi su un aereo in attesa per quattro ore mi sembra troppo!!!! Per fortuna è potuto partire prima , ma oltre un,ora è mezza su un aereo fermi ci hanno fatto stare!!! Ora pranzo ma il.cibo ovviamente a pagamento ugualmente malgrado il disagio!!!"
Punti positivi: "The captain and fly was nice. Just it is hapenned someone feeld seek and we was weiting for emergency. Our fly was latte 1htoour 50 minutes"
Punti negativi: "Additionnal for our fly was late 1hour 50 min we need waiting for the baggage 30 min. When i made check-in i got 2 different seet in difgerent line farroway and lot of another people same me. Mother in lane 21 the son line 9 .Sorry for my English."
Punti positivi: "Good flight with no turbulence. Checked luggage came out fast."
Punti negativi: "They never gave me a printed boarding pass when I checked in and then once boarding the actual plane outside of WiFi range they made a big deal about not being able to show them a boarding pass. I had already shown two people before. If they needed to see it before boarding the plane then they should mandatorily give you a printed pass."
Punti positivi: "La puntualità nell’arrivo a destinazione."
Punti negativi: "Ancora una volta l’apertura puntuale del gate è stata seguita da un’attesa alla porta di accesso alla pista e poi sulla pista stessa, mentre si effettuava il rifornimento. A parte la frustrazione per aver speso inutilmente i soldi della priorità, anche il rischio!"
Punti positivi: "Nulla!"
Punti negativi: "L’aereomobile era sporco ed era in ritardo di 45 min,il personale era maleducato"
Punti negativi: "Molto scortesi sulla gestione posti a sedere, continui cambi di seduta posto sia nel decollo che nell’atterraggio."
Punti positivi: "Il volo, diretto da Edimburgo a Roma."
Punti negativi: "Posti a sedere nello standard RyanAir, scomodissimi e da dolori. Per uno alto 1.90 e robusto come me, le 2 o 3 ore di volo possono diventare un supplizio ed una tortura, soprattutto nei voli affollati."
Punti positivi: "La puntualità"
Punti positivi: "Ship flight"
Punti negativi: "Flight was delay, and I don't see crew doing the best to make the people confortable. Or happy to flight"
Punti positivi: "Nothing"
Informazioni COVID-19

Misure di sicurezza per le compagnie aeree che partono da Aeroporto di Milano-Malpensa e arrivano a Lisbona

Le compagnie aeree che partono da Aeroporto di Milano-Malpensa e arrivano a Lisbona hanno messo in atto misure di sicurezza aggiuntive e adeguato le loro politiche per soddisfare meglio le esigenze dei passeggeri. Le politiche variano in base alla compagnia aerea.

Sanificazione potenziata

Pulizia quotidiana, installazione di filtri HEPA a bordo dei voli da Aeroporto di Milano-Malpensa a Lisbona

Mascherine obbligatorie

Mascherine obbligatorie a bordo, mascherine fornite sui voli da Aeroporto di Milano-Malpensa a Lisbona

Organizzazione dei posti in base al distanziamento sociale

Posto centrale non disponibile per la prenotazione dei voli da Aeroporto di Milano-Malpensa a Lisbona

Test pre-volo

Test per anticorpi, test per sintomi per i voli da Aeroporto di Milano-Malpensa a Lisbona

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