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Volo da Verona Aeroporto di Verona Internazionale a Amsterdam Aeroporto di Amsterdam-Schiphol
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  • I mesi di luglio, agosto e settembre sono considerati alta stagione. Il mese più economico per viaggiare è novembre.
  • In media*, una partenza di mattina costa circa il 11% in meno di un volo di sera.
  • L’Aeroporto di Amsterdam Schiphol (AMS) è servito da otto compagnie aeree: mentre easyJet e Transavia garantiscono un collegamento diretto con l’Aeroporto di Verona (VRN), Lufthansa, Alitalia, KLM, Air France, Ryanair ed Air Europa ti portano a destinazione dopo uno o più scali in territorio europeo.
  • I voli dall’Aeroporto di Verona all’Aeroporto di Amsterdam (AMS) partono dal Terminal 1, dove al piano terra sono presenti i banchi del check-in e i controlli di sicurezza. Al primo piano, invece, è disponibile una sala VIP accessibile dalle 5:00 alle 20:30, 7 giorni su 7. Il servizio ha un costo approssimativo di 20 euro.
  • L’Aeroporto Valerio Catullo di Verona dista circa 10 km dalla stazione ferroviaria Verona Porta Nuova ed è raggiungibile in taxi e con lo shuttle bus diretto. La navetta transita indicativamente ogni 20-40 minuti, dalle ore 5:30 alle ore 23:00. Se desideri viaggiare con maggiore comodità puoi usufruire dei taxi e dei transfer condivisi.
*Media dei prezzi più bassi mostrati nei risultati delle ricerche di KAYAK per partenze nei prossimi 30 giorni

Domande frequenti sulla prenotazione dei voli da Verona per Amsterdam

5 principali compagnie aeree con voli da Verona Aeroporto di Verona Internazionale a Amsterdam Aeroporto di Amsterdam-Schiphol

Valutazioni in base alle recensioni dei clienti KAYAK
7,8
LufthansaValutazione complessiva sulla base di 28712 recensioni
8,0Imbarco
7,7Comodità
8,4Personale
7,6Divertimento
7,5Cibo
Recensioni compagnia aerea

Tutto ok. Volo brevissimo

Altre info su Lufthansa

Tutto ok. Volo brevissimo

In genere Lufthansa ultimamente pecca di non puntualità. In tre mesi poi, hanno perso il bagaglio. Poi ritrovato, una volta conseganto in hotel, la seconda ritirato in areoporto in maniera approssimativa. ad Hannover.

LH lost my luggage and I was told it was going to be delivered to me on the same flight the following day. It took four days.

Airport jammed with delayed flights, especially of the cheap airlines

Everything was good!

Ottimo aereomobile e personale cordiale.

I wasn't even on the plane, I tried to cancel the trip but kayak didn't help me at all. Never using this app again

Punti positivi: "Plane was empty so got a whole row to myself!"
Punti negativi: "One flight attendant in our area was not friendly and quite abrupt. Food wasn't good but desserts were great. American movies were a bit old."
Punti positivi: "Tutto bene per personale e il resto"
Punti negativi: "Purtroppo 2.5 ore di ritardo alla partenza."
Punti negativi: "Lost one of my luggages"
Punti positivi: "Personale professionale e cordiale."
Punti negativi: "Gli snack, con pochi centesimi di spesa, si possono offrire snack migliori."
Punti positivi: "personale professionale e cordiale"
Punti negativi: "gli snack, con pochi centesimi di spesa, si può offrire qualcosa di meglio"
Punti negativi: "4 ritardi su 4 voli"
Punti negativi: "In 2 giorni ho fatto 4 voli... Tutti e 4 in drammatico ritardo"
Punti negativi: "2 voli 2 ritardi... Per il resto perfetto"
Punti positivi: "The crew was good and the food from Frankfurt to Abuja was good"
Punti negativi: "The layover time was extremely too long and would even be longer during my return"
Punti positivi: "Flight was good. The problem was the ticket purchased from Kayak was not as stated. Because there was a layover in Amsterdam, I was not able to check my bag all the way through to USA. AND I had to visit 5 counters to check bag, pay for bag at different counter and 3 other counters!"
Punti negativi: "It would have been better if the ticket I purchased was the one that I selected. It was not as advertised. I searched for ticket that was translatlantic with one checked bag. BUT kayak booked an ECONOMY LIGHT fare that required payment. It was not as advertised and a total head ache for check in."
Punti positivi: "Crew was super professional and friendly !"
Punti negativi: "Little to no overhead cabin room to stow by my bag so had to place under my feet."
Punti positivi: "Seat super comfortable!"
Punti negativi: "Food service could've been better"
Punti positivi: "Crew was thoughtful"
Punti negativi: "Seats were uncomfortable and the food was not worth eating"
Punti positivi: "Crew was attentive and friendly."
Punti negativi: "Food was not that good, flight was over an hour late causing us to miss our connection in Frankfurt. Consequently we were also charged for our car pickup in Prague. Overall, not impressed with Lufthansa."
Punti positivi: "Got an amazing pastry as a snack with tea, it was huge and really tasty!"
Punti negativi: "Not much to say."
Punti negativi: "Cibo"
Punti negativi: "Cibo"
Punti negativi: "The bathrooms really needed more care in this trip, VERY different from my trip to Brazil."
Punti positivi: "Friendly and cheerful crew. Very generous with the drinks."
Punti negativi: "Very very long walk from aircraft to Schiphol exit. I must have walked for 20 minutes to get out. Not really Lufthansa's fault though."
Punti negativi: "Sistema d’intrattenimento lentissimo"
Punti positivi: "Ho perso la coincidenza da Monaco per un ritardo di oltre 75 minuti accumulatosi a Pisa"
Punti positivi: "Nice to have more legroom, crew was egficient and accomodating, they treated a sick passanger in the row in front of me with great empathy and professionalism."
Punti negativi: "Non è stato possibile scegliere i posti anche se la prenotazione era per due persone ci sono stati assegnati due posti separati"
Punti negativi: "Guy beside me was always sitting to his friends."
Punti negativi: "2 ore di ritardo, aero piccolo e senza spazio per bagaglio a mano"
Punti negativi: "Voli in ritardo"
Punti positivi: "I appreciated the upgrade to business class. I liked the service, punctuality and cordiality on board."
Punti negativi: "The business class seat is narrow (shoulders) and although the flat bed is 2m long, it is is wedged on the feet; I'm 2 m tall, it's really narrow. Moreover, the seat commands are operated by "light touch" placed just below the wrist and hand, so the seat keeps moving all the time."
Punti positivi: "Online check in, easy to board. Flight was on time."
Punti negativi: "I wish there was a vegan option for the food/snack onboard."
Punti positivi: "Lufthansa is a great airline. My problem is Kayak, who sold the tickets to us."
Punti negativi: "You, Kayak, sold me economy tickets. When I checked in online I saw it for the first time that our tickets were Economy Light. So even though we are Frequent Flyers, we payed $220 for three checkin luggages. I intend to dispute this case."
Punti positivi: "Very roomy seats, friendly attendants. Nice sunset. My sister liked the 'tour' of the airport on taxiing to the gate. I found it frustrating. The plane was about 30 minutes late which was nice because it took a while to get off our Munich flight, find our new gate and we ended up nearly running to the gate."
Punti negativi: "I, again, didn't like walking down 3 flights of stairs, getting a crowded bus to take us to the plane. We are used to using a jetway to the plane. I realize that European airports are busier than American airports though."
Punti positivi: "Although the flight to Frankfurt was delayed for more than an hour they made special arrangements to get on time to the next flight."
Punti positivi: "Il personale di bordo gentile e disponibile. il cambio di aereo non ha interferito con l’orario e facile trasbordo da un aereo all’altro!"
Punti negativi: "I have no flight to connect to."
Punti negativi: "My luggage was lost. But that can happen with any airline. Lets wait to see how long it takes to get it back to me."
Punti negativi: "Troppo freddo"
Punti positivi: "I like everything about Lufthansa in terms of quality and service"
Punti negativi: "Punctuality. I fly lufthansa twice a week and I have yet to fly on time. There are always a delay."
Punti positivi: "in orario tutto ok"
Punti positivi: "in orario tutto ok."
Punti positivi: "Everything except that cookie!"
Punti negativi: "I liked everything except the cookie. It reminded me of the low quality supermarket American cookies, way too sweet and flavorless. They used to give little sandwiches, excellent in quality!!! A cookie is good too, but a better one would do a great difference! It was early morning, who would eat a sugary chocolate chip cookie for breakfast? But otherwise, I would fly with Lufthansa again in a heartbeat!!! Thank you!!!!!!"
Punti positivi: "I made it to my destination"
Punti negativi: "Cancelled flight, timing, and a day lay over I wasn’t pre pared for."
Punti negativi: "Lack of drinking water fountains at the KRK airport"
Punti positivi: "Food was good. Flight attendants were good."
Punti negativi: "Luggage didn’t make it to my final destination . The fact my luggage was lost might have made my reviews of other areas more harsh than actuality"
Punti positivi: "Con Lufthansa si viaggia sempre bene, confortevole e rilassante. Servizio più che buono."
Punti negativi: "Sarà difficile visto la mancanza di una vera e propria cucina, ma proverei a migliorare il cibo. Non lo trovo poi così male, ma si può migliorare."

Primo volo cancellato e secondo in ritardo di 2 ore

Tutto ok

Siamo partiti e le valigie sono arrivate tutto ok

Tutto ok

+ Equipaggio sempre allegri e felici + Interno aereo nuovo e pulito + Buona attenzione alla disciplina anti-COVID - Partenza in ritardo inizialmente per problema staff, poi valigia da scaricare per passeggero mancante, finalmente per problema attrezzatura aeroporto. Una storia… - Postazione 26F molto ristretto con poco spazio per i ginocchi, bracce, sotto la sedia davanti. sono nella media per altezza (182cm) ma mi sentivo scomodo.

The company did not know how to handle COVID bureaucracy efficiently or even correctly. We were asked to fill in four forms when only one is needed or even checked at all. I had to come in early to the airport, take a COVID test and then wait in the airport departure lobby for almost 1h to check in while waiting for the test results. Given that I spent a substantial amount to get a business ticket, I expected my time to be respected and to have business facilities made available. Once reached, the lounge now has an ordering system instead of self-service. The food was honestly disgusting, cold boiled rice without any salt and some "Spanish chorizo chicken" that had no chorizo and tasted like boiled chicken dropped in reheated tomato sauce. The plane departed one hour late. The business class seat was small, but comfortable. The company sent a boiler plate email apologizing which is something you appreciate the first time and it becomes grating when you get more than one per week.

Punti positivi: "Very comfy seats."
Punti negativi: "Cibo"
Punti positivi: "Comfortable seat"
Punti negativi: "Having free snacks"
Punti negativi: "With 2h30 hours delayed flight I missed my train and had to have a hotel Arcturus airport in Amsterdam and continue my journey only the day after."
Punti negativi: "They charge for coffee and soft drinks and have no snacks complimentry"
Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "Volo in overbooking ho dovuto imbarcare i passeggini Cibo a pagamento Personale scortese"
Punti positivi: "Tutto bene"
Punti negativi: "One world flight that charged a platinum customer for luggage. That’s unbelievable!"
Punti positivi: "L'hostess"
Punti negativi: "Private bus for business class would be better"
Punti negativi: "Lo scalo del ritorno è stato troppo breve e a causato lo smarrimento del bagaglio . Inoltre un viaggio che dura un giorno intero deve comprendere almeno un pasto nella tariffa"
Punti negativi: "Scalo troppo breve al ritorno che ha causato lo smarrimento del bagaglio Un viaggio che dura un giorno intero deve almeno garantire un pasto incluso"
Punti negativi: "The seats are too small no entertainment No fast track for business class"
Punti negativi: "British Airways just get the basics right. One carry on one personal item. Friendly staff. Comfy seats. Honestly I don’t know what more I could ask for outside of USB ports."
Punti negativi: "Tempo di off-boarding"
Punti negativi: "I film in italiano sono limitati"
Punti positivi: "Nulla, solo discomfort"
Punti negativi: "Accoglienza e puntualità"
Punti positivi: "Great flight attendants."
Punti positivi: "The flight crew"
Punti negativi: "Never board check in luggage at lcy, they don't know what to do with it"
Punti negativi: "Il ritardo di 1 ora per la partenza"
Punti positivi: "Crew very professional and staff well informed."
Punti negativi: "Feels like a bus in the sky. Same device as Ryanair but not on time."
Punti negativi: "Il ritardo di più di un’ora della partenza è inaccettabile per una compagnia aerea come la BA"
Punti positivi: "We arrived 20 early in AMS and departed LHR 5 min behind schedule"
Punti positivi: "Again, I liked that we reached our destination safely."
Punti negativi: "Because of the almost 3 hour delay, almost all of the passengers on the flight missed their connecting flight. Including myself. I was moved to a flight four hours later Finally, the last leg of my flight was again delayed 55 minutes and I ended up on a very, very crowded flight and getting to my destination at almost 5pm instead of 9am.... missing a whole day of activities. What did I get as compensation from British Airways? A 5 pound coupon for 'light refreshment' for an 8 hour inconvenience. Brilliant :|"
Punti negativi: "My flight was changed to a later flight without giving me a reason. I was never given the option of why this happened. As a result i missed my meeting."
Punti negativi: "The worst flight I took in years. A dated airplane, with seats uncomfortable and worn off, an inflight entertainment system that looked straight from the 90s. We had. 1:20h delay ( announced on board ) on departure as the engine had to be repaired and replacement parts installed."
Punti positivi: "Cleanliness of the plane, comfort on board"
Punti negativi: "Totally unpolite personnel at Heathrow airport. We were at the beginning of the line, but they forced us to check-in the cabin bag, asserting that the flight was packed and there was no space available. The girl that was checking our ticket didn't answer our questions regarding the reason, and told us to speak with her boss. Her boss told us pointlessly that our bag was chosen randomly. In the end, we had to put in a little plastic bag everything valuable we had in the baggage, though on the plane there was plenty of space available in the overhead lockers."
Punti negativi: "No complimentary drinks, even coffee"
Punti negativi: "Tight squeeze. No leg room. No complimentary snacks or drinks. Plane was slow to leave and take off."
Punti positivi: "The staff was friendly and seemed preppared to do their job well."
Punti negativi: "The seats were very tight, even smaller than other flighs that I have been on."
Punti negativi: "Neppure un bicchiere d’acqua. Volo da 40 anni non mi era mai capitato."
Punti negativi: "Very disappoint as British Airways company. No difference with low costs companies."
Punti positivi: "Poco"
Punti negativi: "Il volo con 45' di ritardo (una consuetudine guardando i giorni precedenti). All'arrivo ancora attesa all'interno del aeromobile, perché il terminal non era pronto. Nel 2018 è inaccettabile, i mezzi di comunicazione esistono e funzionano. Assurdo!"
Punti positivi: "Poco"
Punti negativi: "All'arrivo attesa all'interno del aeromobile (20/30', perché il terminal era guasto e non si trovava un' autoscala per scendere). Assurdo!"
Punti positivi: "Il posto"
Punti negativi: "Dormivo e non mi hanno avvertito della partenza ritardata"
Punti positivi: "quick"
Punti positivi: "la puntualità"
Punti negativi: "la difficoltà all'imabrco per l'eccesso di bagagli a mano. avrei oreferito un imbarco forzato in stiva per un certo numero di passeggeri (io ero gruppo 4 e probabile canditato ...) perchè troppe persone portano come secondo bagaglio item troppo grandi e invece di inserirli sotto i sedili li devono mettono nei comparti overhead. non ci sta più nulla! il personale èstato comunque premuroso e gentile (con con grande professionalità) riducendo il fastidio. era venerdì sera."
Punti positivi: "la puntualità"
Punti negativi: "volendo essere critici durante la notte ua tutti i costi n maggiore servizio di bevande sarebbe stato aprrezzato ma ho comunque dormito parecchie ore e forse ho perso dei passaggi"
Punti negativi: "Had to wait around while waiting forever to learn about gate. Were told that gat would be revealed 45 min before flight. It came about 20minutes before. It was a little harrowing."
Punti positivi: "Spazio in più in larghezza e per le gambe. Vale il maggior costo."
Punti positivi: "We got nothing:-(!"
Punti positivi: "Partenza in orario, arrivo in anticipo. Personale cortese"
Punti negativi: "British è ormai come ryan, non danno gratis neanche un bicchiere d'acqua. Su un volo di due ore intorno a mezzogiorno se vuoi uno snack lo paghi"
Punti positivi: "The crew did their best. They were efficient and polite, no complaints"
Punti negativi: "First of all, it wasn’t British Airways, it was operated by American Airlines. The seats were cramped; just barely enough kneeroom and I’m only 5’10”. There were no monitors on the seat backs and no choice of entertainment, only monitors hanging from the ceiling. I suppose the airline assumes, probably correctly, that these days everybody has their own entertainment on laptop or tablet. The problem here, though, was that there were no charging plugs at the seats, so you’d better have a full battery when you get on and hope it lasts. Of course, I could have just read the inflight magazine, except that my reading light was broken. Food was decent for airline food."
Punti positivi: "Gatwick is very well organized, making the boarding process very smooth. The flight to Amsterdam is short - only an hour. And the crew was friendly and efficient."
Punti negativi: "Same as above."
Punti positivi: "Nothing Horrible service"
Punti negativi: "The customer service. The flight attendants have no respect"
Punti positivi: "Got from point A to point B alive and intact."
Punti negativi: "I was not familiar with Transavia before this trip. It is a discount airline. ‘Nuff said. I guess I understand now why the ticket was so cheap..."
Punti positivi: "Nothing to tell seriously"
Punti positivi: "The agents wre wonderful. They kept us up to date and were both polite and professional."
Punti negativi: "The food, It really needs improvement!"
Punti negativi: "We will never fly Air France, Transavia or Dutch airlines again. Terrible planes for Air France and terrible checking in and connecting flights for transavia and Dutch airlines"
Punti positivi: "Yes both are good"
Punti negativi: "Timing Cz I was delay 1 hour and half ! And we already booked a taxi to pick us from the airport and he left n charge us! ! So we had to take another taxi . As for the website! I’m trying to book luggage online I can’t get through at all! I’ve been trying since yesterday ... thnx"
Punti positivi: "Yes"
Punti negativi: "Everything excelent"
Punti negativi: "Easyjet seats are way better. Limiting the hand (cabin) luggage to 10kg and actually weighting it is ridiculous."
Punti positivi: "Price."
Punti negativi: "they could offer at least water “on the house”"
Punti negativi: "Delay in boarding, extremely slow."
Punti positivi: "Nice crew and pilots! Good food and beverage selection"
Punti negativi: "No wifi. Luggage went to Detroit instead of Amsterdam. Was delivered 3 days later to the house I was visiting in sevilla Spain"
Punti positivi: "Crew is very nice and friendly"
Punti negativi: "Not enough legroom"
Punti positivi: "Friendly staff, clean olane."
Punti negativi: "Going back and forth to pay for extra luggage."
Punti positivi: "It got me here in one piece"
Punti negativi: "High school kids ran wild talking screaming standing in aisles and flight crew did nothing to stop all of the noise and nuisance. More like a flying bus than airplane"
Punti positivi: "Crew and pilots appeared competent. The plane was clean, the air conditioning worked well, even when we boarded in Crete."
Punti negativi: "The seats are insanely small, cramped, and narrow, but that's why they call it TranSAVIA. I can live with a small seat for a much cheaper flight. The horror was getting to the gate. This is Greece, so no quick checkin, long lines, not really sure which is the right line. Then they change the gate at the last minute. Really the worst terminal I have been in for a long time, and this includes those in China and India. Even worst than La Guardia at rock bottom. But then you are in Crete... But DO allow at LEAST two hours to check in."
Punti negativi: "Nessuno mi ha controllato il passaporto o documento di identità!!"
Punti positivi: "The fact that we arrived to Amsterdan"
Punti positivi: "The crew was so nice."
Punti positivi: "Clean planes, nice friendly flight attendants, smooth on-time boarding."
Punti negativi: "Lack of entertainment on the flight."
Punti positivi: "Friendly staff. Passanger leg room is ok. Very reasonably priced food and drinks. No serious delays."
Punti positivi: "As expected"
Punti negativi: "The flight departed about 45 minutes late. Despite it being a late evening flight, they NEVER turned out the lights, which would have made people a bit more quiet and sleep. Instead it was a wild party with adults shouting all over the place. A girl sitting next to me was cutting her finger nails. Couldn't get any rest whatsoever. Also my seat did not recline."
Punti positivi: "Excellent price with good crew and good equipment"
Punti positivi: "No problems, right on time, modern aircraft."
Punti negativi: "Small seats and little space."
Punti positivi: "New plane"
Punti negativi: "They had cancelled our flight and we almost miss it"
Punti negativi: "No free water , snack"
Punti positivi: "What did you like? Price"
Punti negativi: "1. Check-in Agent was rude. 2. Carry-on bag were taken at the Check-in Counter without my permission - and checked through to destination. The carry-on contained an iPad (still in the 'On' Mode) as well as diabetic medication and foods. 3. Flight left an hour late but passengers were not given updates until 15 minutes before we were able to leave. 4. Not much in-flight service and noone came by to collect garbage, empty water bottle, etc."
Punti positivi: "everything was smooth and very convinient"
Punti negativi: "there was no drinking water (unless you buy)"
Punti positivi: "Comfortable seating and pricing"
Punti negativi: "There was nothing I didn’t like. All was as I had expected"
Punti negativi: "Waiting for suitcases"
Punti positivi: "All of it"
Punti negativi: "No room for long legs, reclinable seat in front of me"
Punti positivi: "it got me there"
Punti negativi: "we tried to confirm flight, they said they had no record and made us buy another one. then they found two reservations"
Punti positivi: "Well organized at terminal. Note bag check not available until about 2 hr before flight. Check your ticket. Baggage was out fast. Flight on time."
Punti negativi: "Single line for bag check, by flight, so took a while. Still plenty of time. Charge for each checked bag."
Punti positivi: "Interior lighting"
Punti positivi: "- fast two door boarding in Santorini - successful take off, landing"
Punti negativi: "- zero accommodation + slight scorn for wife's cashew allergy, sigh. Other crews have been good, but not today's - very tight quarters for someone 6'2"/220lbs. Smaller configuration than other 747-800s - no on-board entertainment options with transavia."
Punti positivi: "Crew was friendly"
Punti negativi: "Flight was 1 hour late departing"
Punti positivi: "Prompt and on time"
Punti negativi: "I didnt get a receipt. It said 5 Euros on my receipt"
Punti positivi: "No problems / smaller airport"
Punti negativi: "Que up - many passengers not in line did not follow"
Punti positivi: "Service was wonderful. Would have been perfect if they would have included the check in of an infant car seat. Nonetheless I was able to do it without issue at a fee."
Punti negativi: "The flight got delayed and we didnt get notified"
Punti negativi: "leg room in aisle seat"
Punti positivi: "Fast, simple"
Punti negativi: "Had to pay for water"
Punti positivi: "Flight was swift"
Punti negativi: "Difficult to find check in... airport support staff were not super helpful, Transalvia was helpful once I found them."
Punti positivi: "Partenza leggermente in ritardo. Hanno recuperato durante il volo e siamo addirittura atterrati con 15 minuti in anticipo."
Punti negativi: "Niente"
Punti negativi: "Horrible customer service, old plane. Both flights were delayed. They make you pay for all the little things. Not worth the price."
Punti negativi: "Waited 1 hour and 15 minutes just to get a boarding pass. VERY inefficient!!"
Punti negativi: "No good gluten-free options for food. One can only eat so many peanuts and cheese."
Punti positivi: "It was on time, orderly, everything went well. I like how you pay for weight not amount of luggage."
Punti negativi: "There were no entertainment options."

Il nostro volo è stato cancellato quando già eravamo saliti a bordo. Non c’era alcuna assistenza disponibile in aeroporto che ci dicesse cosa fare o dove recuperare i bagagli. Dopo 3 ore è arrivato il personale dell’aeroporto per dare informazioni esclusivamente per il pernottamento in attesa di altri voli. Ci hanno detto di acquistare altri voli con EASYJET, ma il primo volo disponibile era dopo 5 giorni. Non hanno riprogrammato nessun volo. Come giustificazione ci hanno detto che la compagnia ha avuto un attacco hacker che interessava tutta l’Europa, ma mentre attendavamo spiegazioni in aeroporto abbiamo visto altri voli EASYJET partire. Assistenza, spiegazioni e giustificazioni vergognose

Punti positivi: "Personale gentile. Eravamo in prima fila senza protezione davanti quindi dovevamo stare attenti alle gambe che intralciavano gli assistenti"
Punti positivi: "Piloti e stuart di bordo gentili, simpatici e competenti"
Punti negativi: "Il distanziamento sociale e le misure anticovid"
Punti negativi: "Puntualità"
Punti negativi: "Terrible boarding after 2 hours."
Punti negativi: "La puntualità"
Punti negativi: "More communication from ground crew when boarding the bus to the tarmac."
Punti positivi: "Fast boarding"
Punti negativi: "Nothing"
Punti negativi: "Handeling of boarding passengers"
Punti negativi: "Terrible service! Had to pay 50 pounds to check in bags, but didn’t get checked."
Punti negativi: "Sedili scomodi"
Punti negativi: "Soliti ritardi ormai da aspettarsi da EDI-MXP"
Punti negativi: "Both of my flights were at least an hour late"
Punti positivi: "Cheap. Got me home safe"
Punti negativi: "Cleanliness. Comfort"
Punti positivi: "Personale ok"
Punti negativi: "Non ho apprezzato il fatto che sul bus a Malpensa non ci fosse un divisorio per I Priority boarding. C’era un pullman unico. Quando sono salito su aereo le cappelliere erano gia piene e ho dovuto mettere il mio bagaglio a mano piuttosto in fondo rispetto al mio posto (1C)."
Punti positivi: "Tutto nella norma, a parte una tessera del valore di 4.50 consegnata per scusarsi del ritardo, ma che ovviamente non valeva all'interno dell'aereo. senza parole!"
Punti negativi: "Il ritardo spropositato e le informazioni mancanti su di esso."
Punti positivi: "The crew was nice"
Punti negativi: "One of the toilets was out of order"
Punti positivi: "La fila a Nizza era chilometrica ed ho rischiato di perdere il volo"
Punti negativi: "Più personale alla registrazione"
Punti positivi: "Cheerful crew"
Punti negativi: "Not waiting for 90 mins in Luton"
Punti positivi: "Very friendly ground and flight crew that did an excellent job for the passengers of this Easyjet flight to Amsterdam"
Punti negativi: "no further comments"
Punti positivi: "Flight crew was very friendly"
Punti negativi: "Ground crew did not do a good job with the boarding process and even with speedy boarding it did not work well."
Punti negativi: "Imbarco e sbarco sotto la pioggia. Ritardo in partenza e all'arrivo."
Punti positivi: "Simpatia ed educazione del personale a terra e a bordo . La colazione era buona e decisamente ottimo il prezzo che normalmente nelle altre compagnie è ben superiore. Decollo ottimo, capitano simpatico, atterraggio ottimo"
Punti negativi: "Non volovo imbarcare la mia valigia a mano, benché sapessi già che lo spazio per tutti non c’è; solo che è un peccato."
Punti positivi: "Personale ok."
Punti negativi: "Pulizia aereo. Imbarco caotico, poco spazio, lunga attesa."
Punti positivi: "Good crew - efficient, polite and made the trip easy"
Punti negativi: "The usual shennanigans being herded into a crappy space before boarding.."
Punti positivi: "Precisione, ordine, comodità."
Punti negativi: "Molto tempo in piedi nel corridoio dopo il gate ad aspettare. Potevamo restare seduti comodamente ma per il resto viaggio buono."
Punti positivi: "Quick flight."
Punti negativi: "They threw a black man off the flight for being rude. He wasnt being rude. He was travelling with gf for romantic weekend in Amsterdam. Despite quite a few passangers speaking sensibly on his behalf and despite him apoligising to keep himself on flight. Clear racism!!!!"
Punti positivi: "the entrance from front and back"
Punti negativi: "Felt like we were being herded like cattle"
Punti positivi: "Speed of getting to the destination"
Punti negativi: "Huge queues for security at Budapest airport that stretched to the front doors of the terminal, followed by terrible gate facilities in a warehouse structure in the middle of the runway away from the terminal building. Flight delayed by 40mins but no information shared with passengers who were standing in the queue with no access to facilities or any information about how long the delay would be. Flight itself was (eventually) fine but not encouraged to fly easyjet again from Budapest if it can be avoided."
Punti positivi: "The staff were friendly"
Punti negativi: "The passengers were arse holes bit the crew dealt with it well"
Punti negativi: "5 ore di ritardo"
Punti positivi: "Il volo ė stato una ninna nanna. Tranquillissimo"
Punti negativi: "Pagare 6 euro per metterr il bagaglio a mano in stiva."
Punti positivi: "On time, friendly, polished,"
Punti negativi: "No offer of any refreshment"
Punti positivi: "Tutto organizzato bene."
Punti positivi: "Ground staff worked hard to make up time due to layr inbound flight. On board it was like first class service having ore ordered food and drink."
Punti negativi: "Air traffic delays. Boarding is cramped held in the air bridge but it was done to make up time."
Punti negativi: "La cortesia è puntualita"
Punti negativi: "Mi hanno obbligato ad imbarcare anche il bagaglio a mano nonostante fossi tra i primi 70 passeggeri e con il check in fatto on line. Non mi piace!"
Punti positivi: "Come sempre niente da dire sul personale e sul volo"
Punti negativi: "Ho appreso del ritardo di quasi un’ ora solo scaricando la app....."
Punti negativi: "Siamo partiti con 40 minuti di ritardo"
Punti positivi: "Prezzo, puntualità, orari"
Punti positivi: "Purtroppo nulla."
Punti negativi: "L’attesa all’imbarco, l’eccessiva per non dire esagerata erogazione dell’aria condizionata sia al gate che all’interno dell’aereo, la freddezza del personale di bordo ed il ritardo del volo di quasi mezz’ora."
Punti negativi: "Our carry on bag was deemed oversized (standard US size carry-on), and we were charged 47 euros to check the bag. It also took over 40 minutes for the bags from our flight to load onto the baggage carousel. There was NO communication about the bag size/charges,etc. until we arrived at the counter to check in for our flight. They have an agent who monitors bags- you will not sneak by."
Punti positivi: "La priorità per le famiglie con bambini piccoli meno di due anni"
Punti negativi: "Sono stati smarriti i bagagli durante il volo di ritorno."
Punti positivi: "Personale di volo veramente disponibile"
Punti negativi: "Ritardo di quasi due ore"
Punti positivi: "Il personale è stato amichevole e professionale"
Punti negativi: "2 ore e mezza di ritardo per un volo di 1 ora. Ritardo annunciato ogni 20 minuti. Vergognosi"
Punti negativi: "Volo posticipato di ora in ora senza comunicazioni definitive circa l’effettiva partenza. Alle 23.30, dopo 7 ore di ritardo e l’ennesimo posticipo alle ore 2, ho deciso di non partire più per evidenti difficoltà logistiche dovute all’ora notturna di arrivo a destinazione"
Punti positivi: "io sono un cliente fisso che mi affido sempre a easyjet e poi alle altre compagnie se ci sono problemi di orari prezzi e destinazione"
Punti negativi: "riguardo l'ultimo volo 2 ore in attesa in aeroporto e 40 minuti chiusi in aereo dovuto allo sciopero dei controllori e intanto ho perso la giornata di lavoro mia moglie e stata male in aereo senza poter far niente. insomma una esperienza da dimenticare. e poi il cambio di orario gia dal mese prima in continuazione cambiamento mi ha creato problemi con i collegamenti bus navetta e traghetto"
Punti positivi: "The price of the flight"
Punti negativi: "Flight delayed"
Punti negativi: "Volo in ritardo di due ore, obbligo di imbarcare i bagagli a mano anche se uno, personale scortese"

La puntualità del volo è sicuramente migliorabile.

Punti negativi: "Il problema che si è verificato del grande ritardo del volo era colpa dell'aeroporto che dispone di una sola macchina per il carico e scarico delle persone disabili"
Punti positivi: "The seats were comfortable and the crew were very professional."
Punti negativi: "La chiamata all'imbarco non era chiara."
Punti positivi: "Not super comfortable"
Punti negativi: "Snacks/Drinks for free"
Punti negativi: "L’imbarco dall’aeroporto di Catania è stato molto lento con conseguente ritardo!"
Punti positivi: "Come sempre da Ryanair il prezzo"
Punti negativi: "Il ritardo di 45 sembra proprio troppo"
Punti positivi: "Personale gentile"
Punti negativi: "L'intera compagnia della ryanair"
Punti positivi: "The flight was all good and even though the flight was delayed, they did a quick turnaround and took off as quickly as possible."
Punti negativi: "Why do Ryanair only release their return tickets two days before flying? If they released them at the same time as flying out then it would be easy to get printing facilities."
Punti positivi: "Io nuovo aircraft Boeing 737-800 skyview"
Punti negativi: "I RITARDI LA MISERIA, ALTRO CHE 90% DEI VOLI IN ORARI."
Punti positivi: "They actually flew into the main airport"
Punti negativi: "The whole priority thing is a total joke and just another way to f*** the passengers over why don’t they just give us a price without all this bloody nonsense of baggage"
Punti positivi: "Per il ritorno da Siviglia a Venezia il posto era buono"
Punti negativi: "Basta passare alla mattina presto con promozioni o altro per tutto il viaggio; paghiamo l'operatore per un trasporto non per venderci o farsi pubblicità come per i viaggio low cost per le pentole!"
Punti positivi: "niente"
Punti negativi: "Sedili, regole bagagli, priority “obbligatoria”, assegnazione casuale dei posti, posti vicini a pagamento."
Punti positivi: "Crew were good considering the difficult situation they found themselves in"
Punti negativi: "Once everyone had boarded we were told we would be on the tarmac for 2 hours before we leave. While we sat there we were told they could not serve us anything while on the ground...even water! When we finally were airborne the crew were overwhelmed with customer orders and not all people got served"
Punti positivi: "la sicilia, ma il volo pessimo ci anno fatto pagare il bagaglio a mano andata e ritorno, lo lo prendiamo mai piu"
Punti negativi: "Trovo assurdo che per risparmiare, ad aéreo pieno, fate sbarcare solo dalla porta anteriore. Visto che ormai i biglietti costano, almeno cercate di offrire i servizi che offrono tutti. Bagni in pessime condizioni igieniche, zozzi e puzzolenti, a livelli di vecchie stazioni."
Punti positivi: "Il costo conveniente"
Punti negativi: "Personale poco gentile e accogliente, veicolo vecchio e trasandato, sedili sporchi e consumati, esperienza di volo pessima come al solito"
Punti negativi: "Orario puntualita'"
Punti positivi: "Il personale ed il volo è stato tranquillo."
Punti negativi: "Non ci è piaciuto ricevere mail per farci spendere soldi ulteriori per posti e bagagli. Non so se risceglierò ryanair ."
Punti negativi: "La lungissima attesa al imbarco non solo nella sala davanti al gate ma sopratutto nella passarella di accesso all'aereo seguito da un nuovo controllo al ingresso del aereo."
Punti negativi: "Non si può viaggiare con un illuminazione accesa troppo forte. Ci sono passeggeri che nonostante la breve durata del volo vorrebbero chidere gli occhi per riposare."
Punti positivi: "Tutto OK"
Punti positivi: "Puntuale"
Punti negativi: "Niente"
Punti negativi: "Invadenti nel proporre acquisti. Personale di volo con abbigliamento di scarsa qualità."
Punti positivi: "Nothing"
Punti negativi: "Ryanair out right lies to their customers on their mobile app. Says you can bring one small carry on, mine was very small...laptop and they forced me to check it - I carried on no bags at all. I was day travel with only a computer bag. AND..they were completely rude about the entire experience. Staff was disgusting. Do not fly on Ryanair. I will never fly this airline again. Terrible."
Punti negativi: "Il tempo d attesa e l atterraggi"
Punti positivi: "La puntualità"
Punti positivi: "The plane didn't crash"
Punti negativi: "Plane left an hour after scheduled time. Amenities were mediocre but that's what you expect with Ryanair. Didn't even get water."
Punti negativi: "Assurdo"
Punti positivi: "I was pleased with the RyanAir staff at the Dublin airport and on the flight. Easy booking process and many options to help make traveling a bit easier"
Punti negativi: "I have an American passport and did not realize I needed to get a visa stamp before boarding the plane. While I do realize now that it is mentioned on my boarding pass, there was no other mention of it along the way from arriving at the airport, checking my bag (I used self check), going throigh security, or anywhere else in the RyanAir terminal. Perhaps this could be made more clear for travelers who have never experienced this before."
Punti negativi: "Rude gate agent and they played the blame game as to why they were late!"
Punti positivi: "Price"
Punti negativi: "Being charged €100 because I thought I had checked in my suitcases,but found out it was an option"
Punti positivi: "Il volo, tranquillo."
Punti negativi: "30 minuti tra l'atterraggio e lo sbarco"
Punti positivi: "Nulla .........ritardi we problemi con la compagnia"
Punti negativi: "Tutto!"
Punti negativi: "Ho avuto dei bambini seduti dietro di me che non hanno fatto altro che infastidirmi per tutto il viaggio colpendo il mio sedile"
Punti positivi: "Short flight Flight itself is cheap Plane ok"
Punti negativi: "Could not seat with my partner - it looks as if it is done on purpose so that people will pay Also - the price for the suitcase is outrages and much too expensive"
Punti negativi: "We spent a lot of time standing in lines."
Punti positivi: "Nulla!"
Punti negativi: "L’aereomobile era sporco ed era in ritardo di 45 min,il personale era maleducato"
Punti positivi: "volo in anticipo di 10 minuti"
Punti negativi: "sedili troppo vicini"
Punti positivi: "Literally nothing."
Punti negativi: "To be charged $20 at the ticket counter for a printed boarding pass is offensive. Despite having already checked in online, Ryannair apparently thinks I should have spent my holiday hunting down a print shop as not to incur their "get a printed boarding pass from an unpleasant ticket counter employee" fee. No boarding pass kiosks and unclear why they would not provide a digital one upon online check-in. Or rather it became clear as I handed over my debit card. Seats are intentionally designated apart from your travel companions so you'll pay more to have them switched to sit next your friend. Cabin is extra cramped. Ryannair is all-around terrible by budget airline standards."
Punti negativi: "Nulla"
Punti positivi: "Ship flight"
Punti negativi: "Flight was delay, and I don't see crew doing the best to make the people confortable. Or happy to flight"
Punti negativi: "The fee to check in at the airport was absurd. There is no reason that they should not have been able to accommodate me when I was unable to check in online. The luggage is incredibly expensive as well."
Punti positivi: "Niente"
Punti negativi: "La cancellazione meno di 24 ore prima"
Punti positivi: "puntualità"
Punti negativi: "sedili non reclinabili"
Punti positivi: "Il viaggio è stato comodo e divertente."
Punti negativi: "Le hostess sono arrivate tardi all'imbarco, mi hanno anche preso in giro dicendomi che c'è l'avremmo fatta ad arrivare in tempo e invece il volo è arrivato con 25 minuti di ritardo."
Punti negativi: "ritardo di un' ora"
Punti positivi: "Di solito non mi piace volare con Rayanair perché i posti a sedere sono stretti e scomodi, durante la prima tratta di volo l’aereo era un nuovo modello e devo dire molto comodo visto che sono alto 1.85 per 110 kg, mentre la parte finale l’aereo era proprio come lo ricordavo: posti molto stretti e senza spazio per le gambe! Data la natura loee cost non mi sono lamentato e nel complesso è andato tutto bene."
Punti negativi: "Posti stretti senza spazio per le gambe per passeggeri alti."
Punti negativi: "Parte sempre in ritardo"
Punti negativi: "Lo spazio, il personale e l’atterraggio, tutto ciò me lo aspettavo"

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18/3sab
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28/2mar
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15h 20mXIX-ZYA
30/4dom
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